Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Now GAS.
Tillykke, Smittemorfar. Dit lydideal bevæger sig i faretruende tempo i retning af kedelig Smile
Reply
HURRA TS808 4FTW.
Reply
NG: De gamble big box EHX pedaler... der er en graphic fuzz og en HOly grail til salg på dba lige nu... 

NG2: Lava Coil cable.... nogle erfaringer?
Reply
Coil Nuff said
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
Det er faktisk ikke ret tit, at jeg rammes. Men denne hér fik det godt nok lige til at gibbe lidt i mig:

http://www.ebay.co.uk/itm/MARSHALL-1967-...3f50875316

Det er dælme ikke ret tit, at man ser sådan én til salg. Og der skulle egentlig ikke rodes ret meget med den, før den var helt fed...   Cool Wink Angel
Reply
En bette fødselsdagsgave til dig fra dig?
Reply
Damn - den koster så også det samme som en lille bil!
Reply
(10-08-2015, 06:20)Odgaard Wrote: En bette fødselsdagsgave til dig fra dig?

Narh, det kunne ellers have været godt. Jeg må nok nøjes med en Polytune Clip. Men den er jo også fin!

Wink
Reply
(14-07-2015, 14:09)Smittefar Wrote: Jeg er begyndt at overveje, om jeg er gammel nok til at eje en tube screamer. Jeg prøvede en TS808 i 4sound i dag - jeg er næsten overbevist.
Men nu fylder jeg jo også 38 i dag

Nå, Anders Nimb (som jeg i hvert fald kender rimelig godt) havde en TS808 til salg til en billig penge, så nu har jeg sådan en - Så mangler jeg bare sådan et jackkabel, som den bruger til strøm - Jeg er næsten sikker på, jeg har et liggende et sted.
Reply
(10-08-2015, 01:37)Sasha Wrote: Det er faktisk ikke ret tit, at jeg rammes. Men denne hér fik det godt nok lige til at gibbe lidt i mig:

http://www.ebay.co.uk/itm/MARSHALL-1967-...3f50875316

Det er dælme ikke ret tit, at man ser sådan én til salg. Og der skulle egentlig ikke rodes ret meget med den, før den var helt fed...   Cool Wink Angel

Er det ikke sådan en der kaldes "black flag"? Hvem der bare havde 60 af de lange til sådan en Sad
Reply
Jo, det er det p.g.a. dén måde, som "JTM" er afbildet på fronten. Man skal så nok ikke foregøgle sig selv, at dét har ret meget at sige for lyden. Jeg kunne nok forestille mig, at det betyder cirka lige så meget, som forskellen mellem et betjeningspanel af plexiglas vs. et betjeningspanel af aluminium. Men det ville nærmest undre mig, hvis der ikke fandtes dem, som hårdnakket ville hævde, at det gør en forskel.

Nu skrev jeg jo, at der ikke skulle rodes ret meget ved den, før den blev "helt fed". Og det siger jeg - selvfølgelig med et glimt i øjet - på baggrund af, at den i bund og grund ikke er så langt fra "Verdens bedste Marshall", som jeg jo tilfældigvis ejer... Wink For et par år siden havde jeg så besøg af en ´66 JTM45, som er bygget om, så den rent faktisk svarer ret nøje til forstærkeren i linket. Skøn, skøn ting. Men "for my money" passer min ombyggede Park (aka. "Verdens bedste Marshall") med sit kredsløb, som er en kende længere i retning af Marshall´s lead-kredsløb, bedre til mit ideal om, hvordan en Marshall skal te sig, i forhold til dét ret rendyrkede Bass/JTM45-kredsløb, som findes i forstærkeren i linket...

Bevares, det lyder skam fint. Og det er ikke uden grund dét kredsløb, som nogle af verdens mest eftertragtede forstærkere er baseret på. Men jeg synes stadig, at det har en tendens til at mudre (især i en EL34-bestykket forstærker), når tingene begynder for alvor at forvrænge. Andre ser med garanti helt anderledes på den sag... Wink 

Men det er jo skønne ved disse sager - at prøve forskellige ting og på den baggrund forme sin personlige smag for, hvad man synes, virker og er den helt perfekte Marshall. Jeg kom jo så altså via diverse eksperimenter til en variation over det klassiske Marshall-kredsløb, hvori "byggestenene" var kombineret på en måde, som Marshall ifølge min bedste overbevisning aldrig selv har bygget. Og det kostede heldigvis kun en brøkdel af 60.000. Men derfor ville den nu stadig pynte herhjemme... Wink 

At der så er visse komponentvalg i forbindelse med dén renovering, der er lavet på den, som jeg ikke ligefrem er enig i - Oh, well...  har man 60.000 til en forstærker, har man nok også de sidste 500 til at rette op på den sag?
Reply
Det er intet mindre end fantastisk, at man ser på denne forstærker, og lige synes man skal anvende datakraft på at spørge, om den har rør-ensretning..

Og spørgeren nedenunder følger trop. En Höfner "violin-bass," magen til Poul McCartneys, som er verdens mest værdifulde instrument, tilbydes i bytte for en ren foræringspris af ca. 50000 kr.

Den sidste idiot fødes nok aldrig. Man kan bare godt blive lidt modløs over, at der er idioti nok til rådighed, til at skyde dem afsted i den fart, de gør for tiden..

Mvh;
Morten Lyse
Reply
Ja, hvem ville ikke gerne bytte én af historiens mest eftertragtede Marshalls for en cigarkasse?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Reply
Hold nu op - Den er jo bare for lækker

http://www.4sound.dk/forum/elektrisk-gui...er-prs-dgt

[Image: be5a8568-87e8-40c6-8c96-a4d900ebe734_image.jpg]
Reply
(14-10-2015, 10:36)Smittefar Wrote: Hold nu op - Den er jo bare for lækker

http://www.4sound.dk/forum/elektrisk-gui...er-prs-dgt

[Image: be5a8568-87e8-40c6-8c96-a4d900ebe734_image.jpg]

Ja, det er næsten som om, at den minder mig om, hvad jeg i virkeligheden er...
Reply
NTK: Jeg kan vist ikke komme uden om, at bridge-pickuppen på min Hansen strat lyder lidt for 'underernæret' til min smag.

Now GAS: Måske en Suhr Landau Classic PU i stedet for?
Reply
Hmm... Er det bare mig, eller har PRS lavet den ultimative guitar?

Denne 408 Med wide humbucker ved stolen, mini humbucker ved halsen, og når de splittes kobles der 1500 ekstra vindinger på, så man får lyden af en fuldfed single coil pickup ved split - Det må sguda være verdens mest alsidige guitar ...

http://www.prsguitars.com/408/

Her demonstrerer Paul de mange pickup-muligheder - Fuck det lyder fedt

Man kan også få den i en 'standard' version uden ahorntop men med deres faste stol (uden vibrato), og den er fed - Hvad skal man dog vælge - Jeg kan nok ikke leve uden ahorntop. http://www.prsguitars.com/408standard/
Reply
God idé med split coil funktionen med de ekstra vindinger!
Reply
(25-10-2015, 23:34)Smittefar Wrote: Hmm... Er det bare mig, eller har PRS lavet den ultimative guitar?

Tjah, det kan jo måske nok diskuteres lidt...  eller rettere: Smag og behag kan jo ikke diskuteres. Men jeg får nu unægtelig sådan lidt en fornemmelse af "Jack of all Trades, Master of none", som jeg så ofte gør det med dén slags "verdens mest alsidige" ting af den éne og anden art...

Skulle jeg have mig en PRS (og det skal jeg nok næppe. Men alligevel...), ville det være i et forsøg på at opnå en Les Paul, som var mere ergonomisk. Men det ville klart være sådan en rendyrket humbucker-lyd, jeg ville være ude efter. Og det er ifølge min ydmyge opfattelse til tider lykkedes PRS at lave noget, som godt kunne være svaret på dette ønske. Men en singlecoil spændt på sådan en mahogny/ahorn-kommode? Narh, ikke lige her hos mig, tak.

Men hvis dine ører fyldes med honning på den konto, må du jo bare ud at have dig sådan én... Wink
Reply
Købe købe købe

Det er bare lige det der med at finde et sted, der har dem - Det der med at bestille for tæt på 30.000 kroner guitar på postordre. Det er ikke rigtig mig Smile

EDIT: Det ærgrer mig stadig, at jeg ikke tog min single cut med til GuitarShow, så du kunne have prøvet en rigtig Les Paul.
Reply

Users browsing this thread: 2 Guest(s)