Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hot Topic - What's in the mail?
Midi... Døde det ikke i 90'erne for alle andre end keyboardfolket og Jesper Barrit?  Big Grin
RoadHigh.dk
Reply
Nej da - Det er fedt - Med et tryk på min iPad kan jeg ville præcis det Ax8 preset, jeg skal bruge i et givent nummer - Det virker vanvittig dejligt

Nå, men jeg er også kommet til at bestille en ny ekspression pedal: Mission Engineering Aero BLA BLA BLA BLA - Den vejer det halve af min nuværende, den har lys i basen, når toe switch er tændt, og den har et lidt længere sweep - jeg glæder mig.
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
ITM: To Alwan-snedkererede germaniumfuzzpedaler. Så kan I bare komme an!
So many assholes, so few bullets
Reply
Crazy - Får du dem før eller efter du henter din nye vibe Tongue
Reply
(20-10-2016, 09:49)Smittefar Wrote: ... Med et tryk på min iPad kan jeg ville præcis det Ax8 preset, jeg skal bruge i et givent nummer - Det virker vanvittig dejligt

Undskyld min undren, men er det ikke en del smartere at bruge fødderne til at skifte preset på din Ax8 fremfor at skulle slippe guitaren og bruge hænderne?
Reply
Nej, for jeg skifter kun preset mellem hvert nummer - Alle lyde, jeg skal bruge i et nummer er forprogrammeret i et enkelt preset.

I Ax8 skal man tænke på et preset som et helt midi styret guitar rig. Et preset består af pedaler, forstærker(e), kabinet(ter) og effekter. Inden for hvert preset kan man så sætte 'scener' op, hvor der tændes og slukkes for de enkelte effekter - mulighederne for at skifte indstillinger for den enkelte effekt inden for et preset er begrænsede. 

Eksempel: Lad lyset brænde

Her går jeg straigt til firserne og bruger en CAE preamp -> VHT power amp emulering

Scene 1 er temalyden hvor den får gas med delays, boost og noget firser chorus
Scene 2 er verslyden, der er en akustisk simulering
Scene 3 er omkvædet, hvor vi er tilbage ved drivelyden men noget mere tør
Scene 4 er der hvor jeg burde skamme mig, for der er både Chorus, delaydoubling af guitar og oktavdobling oven i chorus, delays og boost ... men jeg skammer mig ikke.

Altsammen ligger i eet preset, og jeg kan skifte mellem de enkelte lyde med fødderne og uden udfald eller forsinkelser. Der er et lille udfald i lyden i Ax8, når man skifter preset.
Reply
Er det besværligt at skife preset på Axen med fødderne?

Det lyder da smart med de scener bortset fra at det kræver en hel del at huske og ikke mindst opmærksomhed at skifte rundt med 4 scenes til hvert nummer... :S

Men det er vel den evige afvejning mellem 'varieret lydproduktion' og enkelhed.
Reply
Det er lidt besværligt at bladre i 50 presets med fødderne, hvis man kan holde sig til otte presets, så er det nemt.

Jeg lægger mine scener i kronologisk rækkefølge, så har jeg ingen problemer med at huske, hvad Jeg skal.

Der er også nogen, der spiller hele jobs med eet preset. Så sætter de Ax8 op som et pedalbræt. Jeg synes, det er lidt for begrænsende at have et pedalbræt med kun otte knapper på, og jeg var ret træt af stedsans, så Jeg nyder, at det hele bare ligger klar.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Reply
(20-10-2016, 15:53)Smittefar Wrote: ...og jeg var ret træt af stedsans

Ja, det fremgår tydeligt af dine grejmæssige dispositioner... Wink
Reply
Ja, der sælges grundigt ud i overflødige trampeplader

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Reply
(20-10-2016, 12:33)Smittefar Wrote: Crazy - Får du dem før eller efter du henter din nye vibe Tongue

Hæhæ, meget muligt! :-D Arh, jeg skal nok tage mig sammen. Hvis du er hjemme i løbet af weekenden, kan jeg smutte forbi efter den.
Reply
Jeg er vist hjemme hele weekenden Smile
Reply
(20-10-2016, 23:28)Smittefar Wrote: Jeg er vist hjemme hele weekenden Smile

Smukt, jeg prøver at fange dig :-)
Reply
Itm- Selvom man ikke lige har spillet for meget i år, er det da rart med lidt nyt. Itm et gammelmands board(Trex Solemate) og en Trex alberta ll. I næste uge kommer der et ordentlig skrummel af en bånd delay pedal fra trex. En Replicator og den glæder jeg mig helt vild til at høre herhjemme. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..
Reply
(02-11-2016, 16:49)Pluto Wrote: Itm- En Replicator og den glæder jeg mig helt vild til at høre herhjemme. :-)

Den gad jeg godt prøve, selv om dens pris også er lidt for stort et skrummel til mig Smile
Reply
(02-11-2016, 16:59)Odgaard Wrote:
(02-11-2016, 16:49)Pluto Wrote: Itm- En Replicator og den glæder jeg mig helt vild til at høre herhjemme. :-)

Den gad jeg godt prøve, selv om dens pris også er lidt for stort et skrummel til mig Smile

Jo men nu er den jo vel ikke pebret i forhold til Fulltones bud uden at sammenligne dem iøvrigt.men jo den koster da lidt i forhold til de digital og analoge pedal fætre.
Reply
(02-11-2016, 17:34)Pluto Wrote:
(02-11-2016, 16:59)Odgaard Wrote:

Jo men nu er den jo vel ikke pebret i forhold til Fulltones bud uden at sammenligne dem iøvrigt.men jo den koster da lidt i forhold til de digital og analoge pedal fætre.

Du må give en udførlig rapport, når du har fået den ind under neglene Smile
Reply
Now hjemme på prøve: Mulige afløserkandidater til bridgepickuppen i min Hansen strat, som jeg synes mangler noget saft: Seymour Duncan SSL-3 + SSL-5.
Reply
ITM (In The Making): Ankommer ca. 3. maj

[Image: in0hD31cKWw2QW3WhC1YUfYV9-F2y6yyNHmNPe0Q...ize_mode=3]
Reply
(14-11-2016, 23:48)kraen Wrote: ITM (In The Making): Ankommer ca. 3. maj

[Image: in0hD31cKWw2QW3WhC1YUfYV9-F2y6yyNHmNPe0Q...ize_mode=3]

Er et billede, der ankommer ca. 3. maj?

Det bliver spændende til den tid at se, hvad det forestiller... Wink
Reply

Users browsing this thread: 2 Guest(s)