Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål til forstærker switch-relæ
Jeg fik svar fra Carl Martin, som forklarede mig hvordan jeg kan bruge Octaswitchen til at skifte kanaler på min forstærker - jeg har bare taget loop 7's send, og brugt denne som output til forstærkeren, og loop 8's send fungerer så som kanalswitch. Det fungerer perfekt, så det er jo super.

Min Engl har to stereojacks til kanalswitching.

Jack 1: Tip= Clean/Lead
Sleeve= Lo/Hi gain.

Jeg har kun brug for at switche mellem clean og lead, men når jeg smider et almindeligt jackkabel i, kortslutter den naturligvis sleeve, så det altid er Hi gain indstillingen, det er kun tip jeg kan switche (clean/lead). Mit spørgsmål er så: Kan jeg ikke bare lodde et stereojack på den ene ende af kablet (der skal i forstærkeren), og på den måde sætte Lo/Hi gain switchingen ud af spillet? Forstærkeren, har jeg eksperimenteret mig frem til, skifter når signalet på kablet bliver sendt til stel - og eftersom jeg bare vil lade stereojackets sleeve på kablet "svæve frit", uden at være loddet til noget, burde den vel være inaktiv, og på den måde kun switche mellem tip'ens valgmuligheder?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".
Reply
Umiddelbart lyder det rigtigt, hvis jeg ellers forstår dét, du skriver, korrekt - altså, sådan at forstærkeren skifter til "Hi Gain", når "sleeve" lægges til stel..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Reply
Præcis - så hvis jeg bare lader jackstikkets terminal der hører til sleeve svæve frit, burde den være inaktiv, ikke?

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".
Reply
Jo, det ville jeg umiddelbart mene udfra de givne oplysninger og en ret lo-tech, pragmatisk approach... :-)
Reply
Cool - det prøver jeg. Smile Tak for hjælpen.

Reply
Ja, prøv det lige og se, om det ikke skulle virke. Hvis ikke, må vi ta´ den derfra...
Reply
Mindsandten om ikke det virkede perfekt! Tak for hjælpen. Smile

Reply
Jamen, selv tak du!
Reply

Users browsing this thread: 1 Guest(s)