Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At sætte to mixere sammen
#1
Vores trommeslager har fået den ide, at han nu vil mic'e alle sine tønder op - Ind til nu har vi kørt recorderman (+BD og SN) på trommerne, når vi spillede live. Han har et stort sæt, så der skal bruges ni mikrofoner til en fuld upmicning (<- fedt ord). Vi har ikke så mange huller til overs i vores mixer, så han overvejer at lave sit eget submix i en rack mixer.

Helt konkret ville vi køre tam-mikrofoner og overheads i hans rackmixer, og så køre et stereo signal og BD+SN over i vores fællesmixer. Er der nogen problemer i det.

Jeg kan komme i tanke om, at der nok skal et par DI boxe mellem hans mixer og fællesmixeren for at undgå brumsløjfer. Jeg forestiller mig, at en hvilken som helst DI box med et ground lift kan gøre det.

Ville der være nogen forskel på at bruge disse tre?
http://www.4sound.dk/shop/oevrige-signa ... ra-di.html
http://www.thomann.de/dk/palmer_pan_04.htm
http://www.thomann.de/dk/palmer_pli02_t ... trager.htm

Andet man skulle være opmærksom på?

Det er i øvrigt denne rackmixer, han vil bruge http://www.4sound.dk/shop/mixere/behrin ... k-pro.html og vores fælles mixer er denne http://www.4sound.dk/shop/digitalmixere ... ummit.html (som jeg i øvrigt ikke vil anbefale)
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#2
Jeg benytter i stedet: http://www.thomann.de/dk/palmer_pmbl_merge_box.htm ... hvis der er en mulighed for at bruge de klange der tilknyttet nr. 2 mixer ... minus er selvfølgelig at medhør på trommer ikke kan routes ud til de andre bandmedlemmer. Det jeg primært har brugt den til er at snøre en analog pult på samme PA ...med en digital, men hvor der har været 2 scener ved siden af hinanden og der blev afviklet skiftevis fra dem. Du er velkommen til at prøve den hvis du vil...

Men ellers er den sidste af dine løsninger rigtigst set med mine øjne ... men det kan gøres lidt billigere:

http://whirlwindusa.com/catalog/black-b ... boxes/imp2

...som jeg syntes er min mest alsidige DI-box, fordi man i en snæver vending kan køre begge kanaler fra et keyboard eller trommeboks ind i de to indgange og så kun bruge en kanal på mixeren. Om det passer i jeres lydbillede ved jeg ikke ... men jeg ville ikke være særligt bekymret for at få et trommesæt i mono med en spring-reverb på det hele. Det er instant-Motown lyd!!!!

Igen er du velkommen til at prøve det efter, du ringer bare!

En ting jeg vil sige er dog at lave stortromme med kun ét mellemtone-sweep som behringeren har, er lidt besværligt - fordi det bliver noget hit'n'miss. Men et passivt mic-split en y-ledning kan godt bruges, eller at køre med to mikrofoner på stortrommen en "klikker" indeni og en "skvulp" udenpå ... bare man husker at gate dem. Med det samme man begynder at skulle gate'e bliver lydprøven automatisk noget længere og et tip her er at sætte D-drum triggere i key-signalet, fordi de reagerer på skindets bevægelser og mindre på hvis der sker noget ved siden af...

--sd
Reply
#3
Jeg kunne skrive som du i en anden tråd:


Smittefar Wrote:Hej Lasse,

Er du kommet videre med dit problem

--sd
Reply
#4
Ja, det har du da helt ret i

Trommeslagere lytter ikke ret meget til mig, så inden jeg nåede at bringe noget videre, havde trommeslageren allerede købt sig en ny mixer. Vi har dog ikke prøvet at sætte dem sammen endnu - og det varer nok også lidt, for pt. er vores main mixer (Phonic Summit) til reparation (og helt ærligt håber jeg ikke, den kommer tilbage). Jeg tror nok, han købte den der Behringer 2-kanals DI.
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)