Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ibanez Talman TC530 ROB - mod #3
Royal Orange Burst - adel forpligter. Og denne guitar har levet et noget omskifteligt liv hos mig. Jeg købte den via eBay fra USA for nogle år siden. Jeg modtog den i noget miserable forfatning. Så i første omgang bragte jeg den tilbage til oprindelig stand. Efter et stykke tid ville jeg prøve P-rails af og denne guitar blev prøvekludden. Nogle husker måske endda at de prøvede den i p-rails-opsætning til Gathering på Nørrebro i '09. Det var godt nok med en MityMite ahorn/ahorn-Strathals på.

[Image: sneak_01.jpg]

Men der var kun nogle få af p-rails-kombinationerne, der egenligt tiltalte mig, så efter endnu et stykke tid røg den ud i glemslen. Så solgte jeg slagpladen med p-rails til GodspeedDK, som havde købt en af mine andre Talmans. Og så blev den endnu en gang bragt til oprindelig stand og sat til salg:

[Image: Talman_TC530mod3_001.jpg]

Dog uden den store, seriøse interesse fra markedet.

I mellemtiden har jeg rent faktisk fået arbejdet videre på nogle af mine mange skitser/demoer - og et par af dem har guitar på i DADGAD, så det blev dens skæbne. Men lipstickpickupperne passer sgu ikke lige i mine støjende lydbilleder, så det skulle der ændres på.

Så jeg har for første gang prøvet at fræse en slagplade ud helt fra firkantet af ... og det er ikke gået imponerende godt ... men jeg har da fået lært nogle tricks. Der er røget en Tonerider Rebel 90 P-90 i hals og en AxesRus lipstickhumbucker i stol. Den er også wired up som 3-vejs på en 5-vejs omskifter og andet godt. Men alt sammen noget der kan laves bedre ... med tiden ... hehe

Nå ja - så har den fået PW stemmeskruer nok en gang - GuitaRasmus genkender måske dette præcise sæt Wink

[Image: Talman_TC530mod3_009.jpg]

[Image: Talman_TC530mod3_010.jpg]

[Image: Talman_TC530mod3_011.jpg]

Alt det med at fræse slagplade osv. skal jeg nok komme nærmere ind på i mit kommende Charvel/Eden-projekt.
Reply
Fedt! Den har godt nok være forsøgskanin for dine mange idéer, men at den er blevet hos dig er måske et vink med en vognstang fra et højere sted... Wink

En lipstick-humbucker, det har jeg alligevel aldrig set. Hvordan lyder sådan en? Det er vel mere end bare "2 lipsticks"?
Reply
Helt ærlig så er den sku meget lidt køn sådan en talman ,men jeg ved du har et forhold til dem.Så summa summarum vi har overhovedet ikke samme smag.
:o Wink
Reply
Barf Wrote:Fedt! Den har godt nok være forsøgskanin for dine mange idéer, men at den er blevet hos dig er måske et vink med en vognstang fra et højere sted... Wink

En lipstick-humbucker, det har jeg alligevel aldrig set. Hvordan lyder sådan en? Det er vel mere end bare "2 lipsticks"?

Ja - lige nu skal den ingen steder. :lol: Umiddelbart lyder den af "blød" humbucker. Lidt mudret bund og generelt grovkornet. Helt fint til det her brug.

Pluto Wrote:Helt ærlig så er den sku meget lidt køn sådan en talman ,men jeg ved du har et forhold til dem.Så summa summarum vi har overhovedet ikke samme smag.
:o Wink

Jo da - vi kan begge lide guitarer. Dine skal så også have aftjent værnepligt som kattens kradsebræt - og jeg er også glad for dyr. Big Grin
Reply
Ja du har nok ret, bortset fra jeg hader katte.
Reply
Egentlig en okay spade, men perlemor slg pladen var federe..

Sidder Lipsstick humb. i grunden ikke lidt skævt?
Reply
Jo - det er et af flere hackjobs på den her guitar.
Reply

Users browsing this thread: 1 Guest(s)