Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forslag til lille amp
#41
(28-03-2015, 20:51)Pluto Wrote: Jeg googlede mig frem til at Pro også kører med el84 rør og er med 10 tommer ht. Forskellen er så hvad jeg kommer frem til at BJ er med 12" og med reverb og PJ er uden reverb og med 10"

Og et helt andet kredsløb. Og en helt anden udgangstransformator. Og et helt andet kabinet osv. osv.
Reply
#42
som jeg har forstået det er der mere forskel end det! kredsløbene er ikke ens og de lyder ikke ens... udover det med reverb og tommer...
Reply
#43
ups... søren har allerede skrevet det.

Jeg har mest hørt pro jr anbefalet - men det er kun andenhåndsviden.
Reply
#44
Ja som skrevet er jeg ikke inde i kredsløb og shit. Jeg bliver nok nød til at smutte til Kbh og prøve lidt af hvert. Så længe jeg har min ac30 går det nok ,men den bliver desværre lidt tynd når jeg spiller lavt.
Nå jeg skruer bare lidt op så. Jeg gider ikke attenautorer. har haft en Thd og det gider jeg bare ikke.
Sorte strater lyder bare bedst..
Reply
#45
PlutoJa som skrevet er jeg ikke inde i kredsløb og shit. Jeg bliver nok nød til at smutte til Kbh og prøve lidt af hvert. Så længe jeg har min ac30 går det nok ,men den bliver desværre lidt tynd når jeg spiller lavt.
Nå jeg skruer bare lidt op så. Jeg gider ikke attenautorer. har haft en Thd og det gider jeg bare ikke.

Måske man med fordel kunne fjerne/gøre en Bright Cap valgbar i den AC 30..?

Jeg er lige ved at tro, at det har været foreslået før, hvor det dog fik en respons i stil med "Nej, den lyder fint, som den er"...   Sleepy
Reply
#46
Sasha ja  det er helt sikkert noget jeg godt kunne have skrevet. Jeg vil lige give den er par øvninger så vil jeg måske overveje det. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..
Reply
#47
Hæ-hæ. Ja, jeg syntes nok, at det fik en klokke i baghovedet til at ringe... Big Grin 

Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap. Men man kunne da undgå en bevidst fremhævning af toppen i takt med, at man skruer ned for volumen. Og det var måske også værd at tage med...
Reply
#48
(29-03-2015, 14:39)Sasha Wrote: Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap.


Det menneskelige øre har en lavere sensitivitet overfor lavfrekvent lyd især ved lavere lydniveauer. Det er måske almindelig kendt. Det kunne sikkert godt være en del af forklaringen.
Reply
#49
(29-03-2015, 14:53)Lasse H Wrote:
(29-03-2015, 14:39)Sasha Wrote: Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap.


Det menneskelige øre har en lavere sensitivitet overfor lavfrekvent lyd især ved lavere lydniveauer. Det er måske almindelig kendt. Det kunne sikkert godt være en del af forklaringen.


Som i øvrigt illustreres ved Fletcher-Munson kurven  Smile
Reply
#50
Man kan så lære at man aldrig skal skrue ned. Det er jeg heller ikke god til, men det giver af og til lidt rynken af de andre dog sjældent andre guitarister, hvis der bliver spillet igennem. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..
Reply
#51
(29-03-2015, 14:53)Lasse H Wrote:
(29-03-2015, 14:39)Sasha Wrote: Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap.


Det menneskelige øre har en lavere sensitivitet overfor lavfrekvent lyd især ved lavere lydniveauer. Det er måske almindelig kendt. Det kunne sikkert godt være en del af forklaringen.

Ja, så giver det da også "rigtig god mening" at konstruere en guitarforstærker, så den yderligere fremhæver de høje frekvenser, når man skruer ned for den ???

Fraværet af harmonisk forvrængning, når der skrues ned, kunne nu nok også godt have en finger med i spillet, ville jeg gætte på...
Reply
#52
Quote:Men hvordan fordrejede denne tråd sig pludseligt fra at handle om et bud på - gerne håndbyggede - kvalitetsbud på "en lille Marshall" eller ditto Vox, til pludselig at handle om små "ski´ekasser" fra Fender, der lyder omtrent, som når man sparker en fladmast coladåse henover asfalten?


Nå-nå-nå. Jeg holder nu på, at en pro jr (ikke blues jr) er en fed forstærker og ikke såå langt fra Marshall-land i flere henseender. Især hvis man skifter til en Celestion (dette har jeg dog ikke konkret prøvet i denne forstærker). Smile 
Reply
#53
Nå-nå, nå-nå... Big Grin 

Jamen, hold du endelig fast på dét. Det er du i din gode ret til! Jeg vil endda have al tænkelig respekt for, at du gør det. Jeg står så også gerne ved mit synspunkt...  Angel
Reply
#54
Ja man bliver jo lidt fartblind og det kunne være fedt hvis man kunne få det til at virke med en "budget " forstærker. Men kan jeg mon det, det må tiden vise. Jeg gad virkelig godt prøve sådane en Marshall 1974x 18 w med enten 1x12 eller 2x10 (den hedder vist noget andet) men jeg syntes de er for dyre. Toneking syntes jeg også er sindsyg dyre, men igen jeg var mere end imponeret da jeg tæskede deres Imperial en times tid for nogle år siden. Så hvordan det ender kan jeg ikke lige overskue ,men jeg vil simpelthen prøve nogen inden jeg køber.
Sorte strater lyder bare bedst..
Reply
#55
(30-03-2015, 15:37)Pluto Wrote: Jeg gad virkelig godt prøve sådane en Marshall 1974x 18 w med enten 1x12 eller 2x10 (den hedder vist noget andet) men jeg syntes de er for dyre.


Især i forhold til, hvordan de lyder - ikke mindst hvis man skulle få tanken at sætte en humbåtter til...
Reply
#56
Har du prøvet dem dersens hw Marshall Søren.?
Sorte strater lyder bare bedst..
Reply
#57


Er der nogen der kan fortælle mig hvilken amp der bliver spillet på her i klippet.?
Sorte strater lyder bare bedst..
Reply
#58
Ligner en gammel Fender Deluxe Tweed. Måske en 'Narrow Panel'?
http://www.guitarfix.dk
Reparation og Service
Reply
#59
Er det ikke en Vox Nighttrain, du skal have? Jeg har 15 watts toppen, og jeg synes, at den lydmæssigt passer til din behovsbeskrivelse. Jeg har dog ikke prøvet comboudgaven.
Reply
#60
Jeg har netop selv været på jagt efter en mindre forstærker, dog i budget prisklassen, fordi jeg ikke gider at slæbe så meget grej til mindre gigs, til øveren o.lign. og fordi mine medmusikkanter hele tiden beder mig skrue ned, de idioter!

Jeg havde Vox AC15, den med 1X12, og Fender Blues Jr. i kikkerten. Fik ikke prøvet Pro Jr. da jeg egentlig troede at den eneste forskel lå i at den har 1X10, hvilket jeg troede ville blive for fesent og "kasset", og at den ikke har rumklang, hvilket jeg gerne ville have.

Personlig syntes jeg bedst om AC15'eren. Lød faktisk ret hæderligt i mine ører. Den var lidt mere livlig og dynamisk. "Touch sensitive" om man vil, men den skulle måske spille lidt for højt før det blev sjovt, så jeg endte med en Blues Jr. Nok mest fordi jeg fandt en på den blå der var for billig til ikke at tage med hjem. Den er ikke helt blevet min bedste ven endnu, da jeg synes den er lidt på den "treble'y" side og så forvrænger den heller ikke vildt orgasmeinducerende. Andre rør, end de billige russere der sidder i nu, kunne måske ændre på dette, hvad ved jeg, men som "clean" platform til pedaler er den ret god og den kan sagtens følge med et band i øveren og mere til.

Ved ikke hvad jeg vil frem til, men synes lige jeg ville dele mine erfaringer, da forstærkerne blev nævnt.
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)