Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er mit potmeter dødt?
hvis du er tilfreds med lyden er det jo det vigtigste!

måske betyder det heller ikke noget med de pickupper du har i, nogen gange kan et lavere K potmeter være en fordel!
Reply
Jeg synes i forvejen pickupperne er lige på grænsen til det lidt tynde og skingre, så hvis det bliver tæmmet lidt med potmeteret gør det ikke noget Tongue

Thomann har i øvrigt startet en standardproces, hvor jeg skal sende potmeteret tilbage - Det kan jeg ikke vente på,  og i øvrigt har jeg jo allerede loddet en del på potmeteret, så det kommer nok bare ikke til at ske.
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
Thomann har rykket og ladet mig få et nyt, før jeg returnerer det gamle Big Grin
Reply
(28-11-2015, 02:13)Smittefar Wrote: Thomann har rykket og ladet mig få et nyt, før jeg returnerer det gamle Big Grin

Endnu en gang må man tage hatten af for Thomann´s service - ikke mindst i forbindelse med reklamationssager. Dét var der andre i samme branche, som godt kunne lære en ting eller to af...
Reply
Ja, det er sgu i ordem
Reply
Det nye pot måler 465k, det er OK
Reply
(26-11-2015, 20:16)Smittefar Wrote: Jeg synes i forvejen pickupperne er lige på grænsen til det lidt tynde og skingre, så hvis det bliver tæmmet lidt med potmeteret gør det ikke noget :-p

Men hvordan er det nu, at sammenhængen er mellem ohm og lyd? Min hukommelse svigter mig...
Højere ohm --> tyndere lyd?
Lavere ohm --> tyndere lyd?
Vh Søren
Reply
Lavere ohm -> mere ulden lyd
Højere ohm -> mere skarp lyd
Reply
(05-12-2015, 12:37)Smittefar Wrote: Lavere ohm -> mere ulden lyd
Højere ohm -> mere skarp lyd

Perfekt. Tak  Smile
Reply
Men hvad så hvis man har et potmeter med den høje modstand, som man skruer lidt ned for - bliver resultatet så identisk med et potmeter med lavere modstand, eller har det en anden karakter?
Reply
Jeg kan ikke udtale mig om, hvor meget det betyder for karakteren, men elektronisk er det ikke det samme
Reply
(13-12-2015, 22:04)Smittefar Wrote: Jeg kan ikke udtale mig om, hvor meget det betyder for karakteren, men elektronisk er det ikke det samme

+1

Slet ikke det samme.
Reply

Users browsing this thread: 1 Guest(s)