Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paradise City Les Pauls -> AX8
#1
Fractal Audio har lavet deres egen tunede version af SIR #34, der vist nok var en Modded JCM800 (Til forskel fra SIR #36 og #39, som var Super Tremolos - Forskellige historier, siger at både 34 og 36 eller 39 blev brugt på AFD)

Anywho - Jeg synes, det lyder ret meget af Slash, og jeg elsker Paradise City, så jeg fandt mig et backing track og gav den gas.



Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#2
Det lyder spot on som jeg husker det på pladen!

Skulle det være indspillet direkte i forstærkeren eller ved brug af forvrængerpedaler iflg. internettets evangelske sandhed?

Det kunne også være fedt at høre nogle semi clean/let chrunchede Marshall-lyde for at høre, hvordan den klarer det.
Reply
#3
Det lyder sgu meget rigtigt det der.

Hvis jeg husker rigtigt, siger evangeliet, at det skete i de dage med en 1959T hvor tremolo-røret blev brugt til noget ekstra gain. #34 kom vist først ind i billedet på UYI.
Reply
#4
Jeg er ikke helt stærk i evangeliet, men iflg den mest korrekte udlægning, jeg kender https://forum.fractalaudio.com/threads/f...00.111919/ fandt også #34 vej til Appetite.

Så vidt jeg husker brugte Slash meget få pedaler, men der kunne have ligget en SD1 eller en MXR foran forstærkeren. Det her lyder nu bare som forstærkeren.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#5
Andreas, AX8 gør også semi clean lyde godt. Her er en blues demo, der nok er lidt høj oktan i forhold til, hvor du normalt bor.


Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#6
Og det bedste er, at man kan SE på ham, at det lyder godt.
















Hvis man nu skulle få den kætterske tanke at komme lidt i tvivl...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Reply
#7
(23-03-2017, 03:33)Sasha Wrote: Og det bedste er, at man kan SE på ham, at det lyder godt.
















Hvis man nu skulle få den kætterske tanke at komme lidt i tvivl...

Det er sjovt, for mig ser det altså ikke ud som om han synes særlig godt om det...
Reply
#8
Tak for delingen Kristian.

Fedt med noget vellydende Marshall "på dåse". Er selv ret begejstret for de toner og ikke mindst den dynamik, man kan frembringe med det digitale apparat og den forstærkertype.

Keep up the good work.
Reply
#9
Digitale amps. Pfff, døgnflue. Jeg er _ikke_ interesseret. Det er næsten ligeså dumt som at spille på steinberger guitars uden hoved. 
;-)
Reply
#10
Hvornår skal du have en tur siger du ;-)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#11
Til AxeFX e det lige kommet en ny udvidelse, det simulerer højttalerkompression. Jeg glæder mig meget til det kommer til lillebror. Jeg synes forstærker simuleringer har været spot on længe, men højttaler simuleringer har været 100% lineær, og der mangler noget karakter. Nu har fraktal fået indlagt både højttaler forvrængning og højttaler kompression, så man for alvor kan dykke ned i små højttaleres vidunderlige ulineariteter. Det er nok lige meget for Andreas, der ikke kan få sine højttalere stive nok, men det burde lige være noget for Rasmus og hans kærlighed til små forstærkere kørt til grænsen.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#12
HRMPF

Jeg sad lige og eksperimenterede lidt med en Fenderforstærker, men jeg må jo bare erkende, at jeg ikke rigtig har nogen ide om, hvordan sådan noget amerikanerværk skal lyde - Det lyder godt dog Smile
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#13
NTK: Det kan da ikke vare længe, før nogen opfinder en "guitarist-simulering". Så er den sidste og nok vigtigste forhindring for sand vellyd (eller ægte Slash-lyd eller...) da ryddet af banen...

I virkeligheden ville det da være smartere bare at sætte en Guns&Roses-plade - undskyld "lydfil" - på og så hyre nogle pæne unge mennesker til at hoppe lidt rundt på et par spånplader under et par kulørte lamper for at give de dansende lidt inspiration og noget at hoppe i takt til, hvis behovet for noget sådant skulke være til stede. Det ville garanteret lyde tættere på "det rigtige" ved ethvert tænkeligt lydniveau, det spiller ikke forkert, lydmanden brokker sig næppe osv. osv. Jeg kan se masser af fordele ved det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Reply
#14
Søren Reiff har udgivet et sample bibliotek, så man kan få den lækre funk guitar på sine indspilninger

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#15
Spændende med højtalersimuleringen... Jeg gad godt prøve at eksperimentere lidt med højtalerkomprimering og højtalerforvrængning på sådan en (på trods af at jeg selvf. er kritisk overfor graden af overensstemmelse med virkeligheden). 

Det er rigtigt, at jeg er vild med JBL'ere (til nogle ting) og bestemt ikke er vild med højtalerforvrængningen fra i hvert fald/især nyere Jensen-type højtalere. Men jeg kan faktisk rigtig godt lide både karakter og kompression og synes, at Celestion Blue og også andre Celestions kan lyde vanvittig godt - også når de forvrænger lidt. Men det er en lyd som er lidt for 'rock' til det, jeg går efter.
Reply
#16
Jeg er jo ret vild med Celestion Blue og den måde de komprimerer på. Det er en af de få ting, jeg har savnet. Det var ikke noget, jeg brugte meget, men de gange jeg kørte Kochen uden ekstra kabinet og virkelig gav den noget at leve af, kunne man jo næsten folde højtaleren sammen med en stor E akkord, og det lød fantastisk.

Søren, husk nu, at rørforstærkere blot er et værktøj på vores pallette af musik og udtryk, men værktøjet et jo ikke målet i sig selv.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply
#17
Nej, det er korrekt, omend måske en anelse éndimensionelt anskuet: Sådan en guitarist-simulation er jo også kun et stykke værktøj til at sikre den bedst mulige fest, bedste lyd, bedste lytteoplevelse eller whatever... Wink
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Reply
#18
(25-03-2017, 02:02)Sasha Wrote: Nej, det er korrekt, omend måske en anelse éndimensionelt anskuet: Sådan en guitarist-simulation er jo også kun et stykke værktøj til at sikre den bedst mulige fest, bedste lyd, bedste lytteoplevelse eller whatever... Wink

Jeg aner gode muligheder for at tjene en tarif ved at sidde og drikke sodavand og trykke play af og til... (tænkte enhver DJ nogensinde...)
Reply
#19
Hvis man nu er ret analog og ikke interesseret i højttalerkompression osv., er Axe'n så noget for mig? Jeg er ret plug and play-agtig og mine pedaler er valgt ud fra om de lyder godt uden at knapperne skal stå i yderposition på nogen måde - grundlyden skal være god. Så jeg gider ikke fluekneppe alle mulige indstillinger, men hvis man kan sætte en Marshall op med lidt delay og det så lyder godt uden videre, er det noget for mig! Det tiltaler mig godt nok at kunne have lidt forskellige forstærkere at lege med, om end det nok ikke er 100% det samme som ægte amps, men tæt på...
See you in heaven if you make the list
Reply
#20
Jeg synes faktisk Fractal er nået dertil med deres modelling tech, hvor det stort set er plug n play. Jeg roder næsten aldrig ved avancerede  parametre, og når jeg gør er det udelukkende for sjov og for at gå på opdagelse.

Som regel hiver jeg en Silver Jubilee eller en JTM45 frem, drejer lidt på knapperne, og så er jeg good to go. Der er endda en, der for nylig har lavet et AxView interface, hvor forstærkerne ligner sig selv, mens man drejer på knapperne (og forstærkerne har kun de knapper, den virkelige forstærker har). Det er en anelse sjovere end Fractals meget effektive men også meget industrielle brugerinterface design.
Modded guitars were crap right out of the factory
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)