Solgt: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Her kan du sælge dine ting
Besvar
Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Solgt: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af Kuli »

Metal håndtag fra et vintage Carlsbro kabinet fra 60'erne - de er lavet af samme fabrik som de håndtag Marshall brugte sidst i 60'erne og starten af 70'erne på deres meget eftertragtede basketweave kabinetter. Perfekte til at restorering af et vintage kabinet eller til et nyt look-a-like kabinet. Går aldrig i stykker som de billige plastik-håndtag Marshall har brugt siden hen!

Pris 650 kr.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: S: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af Snake Boots »

Den her tråd slår vist rekord som den mest nørdede salgstråd nogensinde på GF! :-)

Håndtagene er så vidt jeg kan se helt magen til dem, som sidder på mit marshall kabinet (som så vidt jeg ved er fra 1969).

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af Kuli »

[quote="Snake Boots"]Den her tråd slår vist rekord som den mest nørdede salgstråd nogensinde på GF! :-)

Håndtagene er så vidt jeg kan se helt magen til dem, som sidder på mit marshall kabinet (som så vidt jeg ved er fra 1969).[/quote]
He he tak for dit bump, men hvis man interesserer sig lidt for vintage-Marshall-ting, er de her håndtag slet ikke så nørdede, der findes mange andre detaljer som er meget mere nørdede...


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"][quote="Snake Boots"]Den her tråd slår vist rekord som den mest nørdede salgstråd nogensinde på GF! :-)

Håndtagene er så vidt jeg kan se helt magen til dem, som sidder på mit marshall kabinet (som så vidt jeg ved er fra 1969).[/quote]
He he tak for dit bump, men hvis man interesserer sig lidt for vintage-Marshall-ting, er de her håndtag slet ikke så nørdede, der findes mange andre detaljer som er meget mere nørdede...[/quote]

I think I kinda lost track...

Men hvilke detaljer tænker DU på, når du skriver, som du gør?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="Kuli"][quote="Snake Boots"]Den her tråd slår vist rekord som den mest nørdede salgstråd nogensinde på GF! :-)

Håndtagene er så vidt jeg kan se helt magen til dem, som sidder på mit marshall kabinet (som så vidt jeg ved er fra 1969).[/quote]
He he tak for dit bump, men hvis man interesserer sig lidt for vintage-Marshall-ting, er de her håndtag slet ikke så nørdede, der findes mange andre detaljer som er meget mere nørdede...[/quote]

I think I kinda lost track...

Men hvilke detaljer tænker DU på, når du skriver, som du gør?

:-)[/quote]

Flat-lip kontra round lip Cabs, Vox-vents kontra narrow vents vs wide vents, cleats vs no cleats, short handles vs long handles, tolex types, baffle material and construction, plywood backpanel vs particlewood... Og vi er ikke engang inde i forstærkeren endnu... Vi skal dybere ind... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Solgt: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af Sasha »

Dét, du beskriver, hedder vist i lægmandstermer "at bygge kabinetter efter de forhåndenværende søms princip". Jeg er ganske klar over, at noget lignende gør sig gældende inde i selve forstærkerne. Men det er ifølge min ydmyge opfattelse her, man finder de ting, som for alvor er sjove at "gå lidt mere end almindeligt i dybden med"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af Kuli »

[quote="MacG"]
Flat-lip kontra round lip Cabs, Vox-vents kontra narrow vents vs wide vents, cleats vs no cleats, short handles vs long handles, tolex types, baffle material and construction, plywood backpanel vs particlewood... Og vi er ikke engang inde i forstærkeren endnu... Vi skal dybere ind... ;) [/quote]

Takker Uffe, lige præcis sådanne 'detaljer' er meget omtalte i visse kredse - og faktisk synes jeg lige netop metal håndtagene kontra de senere plastik håndtag er meget relevante, i det, ihvertfald hvis man bruger sit udstyr meget på landevejen, plastik håndtagene meget let kan gå i stykker, hvor jeg aldrig har set nogle metal håndtag gå i stykker. Dette er ihvertfald et af de steder hvor Marshall ikke burde have sparet så meget...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Solgt: Vintage metal håndtag - Marshall/Carlsbro

Indlæg af Sasha »

Jeg er åbenbart langt fra nørdet nok, kan jeg se. Jeg aner f.eks. ikke, hvad begreberne "flat lip", "round lip" og "cleats" dækker over... :-)

Men jeg har nu nok også altid været mere en "indmads" kinda-guy - og tilmed "hedning", der tillader sig at mene, at der rent faktisk er ting, som kunne laves bedre, end Marshall i sin tid gjorde :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen