K- Ikke alligevel

Her kan du sælge dine ting
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Jeg har lige fået en 2203 ind som Søren vist kender. Den er modificeret med ekstra master volume mm. Mullard rør. Den lyder godt nok fedt. Så fedt at jeg kan tage et par pedaler af boarded for nu kan ampen brække sig allerede ved moderat volume.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Sasha »

En 2203, som ligefrem har en ekstra mastervolume? Hvis den har mere og andet end sin oprindelige mastervolume, er det ikke noget, jeg kender til. Hvor skulle jeg kende den fra?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]En 2203, som ligefrem har en ekstra mastervolume? Hvis den har mere og andet end sin oprindelige mastervolume, er det ikke noget, jeg kender til. Hvor skulle jeg kende den fra?[/quote]

Nu ved jeg ikke om jeg formulerer mig rigtigt. men det har været Thomas Rolands Jmp 2203. Du har vist haft fingerne i den siger han.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Sasha »

Ja, så må jeg jo æde mine ord igen. For det er ganske rigtigt "yours truly", som her er taget med fingrene i kagedåsen - han har - stik imod alle spilleregler og alt, hvad jeg står for - både boret i en halvgammel Marshall, proppet en ekstra "pseudo-kanal" på usw. usw. (Owner´s orders!) Jeg troede ellers, at den gode Thomas var så vældigt tilfreds med den. Men jeg burde selvfølgelig have vidst, at når dette udsagn kommer fra en guitarist, varer det ikke så længe. Gad vide, hvad den så skal skiftes ud til?

Nå, så vidt jeg husker, har netop denne Marshall faktisk mere bund i sit indgangstrin, end jeg selv ville have valgt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Thomas har fået ac 30er indtil videre. Ja der er da lavet lidt ved den. Skal have den med i øvelokalet og hørt den i band sammenhæng men den lyder lovende.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Og jo der er rigeligt med bund i. men han spiller jo mest tele( du ved rimelig Bright guitar). Men herhjemme lyder les paulen fedt. Men det er muligt den er lidt for dunkel i band sammenhæng.
Sorte strater lyder bare bedst..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af DarkoPage »

Lidt off topic, men hvor billigt kan det lade sig gøre at finde sådan en 2203? Er 6-7k muligt eller er det bare ønsketænkning.

Overvejer lidt om jeg skal have mig en fed Marshall, og nænner næsten ikke at der bliver pillet for meget i de gamle, så sådan en 80'er-sag ku' jeg nok godt leve med hvis den ikke er helt "original".

Mit spørgsmål er egentlig, om det er bedre at bruge lidt flere penge på noget ældre, der lyder rimelig godt as is, eller om f.eks. sådan en 2203 kan bringes til at lyde lige så fedt eller endda bedre?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af MacG »

[quote="DarkoPage"]Lidt off topic, men hvor billigt kan det lade sig gøre at finde sådan en 2203? Er 6-7k muligt eller er det bare ønsketænkning.

Overvejer lidt om jeg skal have mig en fed Marshall, og nænner næsten ikke at der bliver pillet for meget i de gamle, så sådan en 80'er-sag ku' jeg nok godt leve med hvis den ikke er helt "original".

Mit spørgsmål er egentlig, om det er bedre at bruge lidt flere penge på noget ældre, der lyder rimelig godt as is, eller om f.eks. sådan en 2203 kan bringes til at lyde lige så fedt eller endda bedre?[/quote]

Hvad er en gammel Marshall for dig ?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af DarkoPage »

[quote="MacG"][quote="DarkoPage"]Lidt off topic, men hvor billigt kan det lade sig gøre at finde sådan en 2203? Er 6-7k muligt eller er det bare ønsketænkning.

Overvejer lidt om jeg skal have mig en fed Marshall, og nænner næsten ikke at der bliver pillet for meget i de gamle, så sådan en 80'er-sag ku' jeg nok godt leve med hvis den ikke er helt "original".

Mit spørgsmål er egentlig, om det er bedre at bruge lidt flere penge på noget ældre, der lyder rimelig godt as is, eller om f.eks. sådan en 2203 kan bringes til at lyde lige så fedt eller endda bedre?[/quote]

Hvad er en gammel Marshall for dig ?[/quote]

Bare som eksempel, så ville jeg ikke nænne at få ændret for meget ved sådan en her: http://www.dba.dk/guitarforstaerker-mar ... 003244895/

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Jeg tror du skal være heldig for at finde en til 7k ,men det kan vel lade sig gøre. Det koster sikkert også en smule og modificere sådan en, men det er alle pengene værd ,hvis man gerne vil have lidt mere gain og mulighed for boost mm. Den lyder fedt især med en treble booster forrest. Jeg tror jeg kan pille en pedal eller 2 af boarded nu.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Og den 71er du linker til ville jeg nok ikke modificere så vildt som den jeg har. Det ville være hærværk-
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af MacG »

[quote="DarkoPage"][quote="MacG"][quote="DarkoPage"]Lidt off topic, men hvor billigt kan det lade sig gøre at finde sådan en 2203? Er 6-7k muligt eller er det bare ønsketænkning.

Overvejer lidt om jeg skal have mig en fed Marshall, og nænner næsten ikke at der bliver pillet for meget i de gamle, så sådan en 80'er-sag ku' jeg nok godt leve med hvis den ikke er helt "original".

Mit spørgsmål er egentlig, om det er bedre at bruge lidt flere penge på noget ældre, der lyder rimelig godt as is, eller om f.eks. sådan en 2203 kan bringes til at lyde lige så fedt eller endda bedre?[/quote]

Hvad er en gammel Marshall for dig ?[/quote]

Bare som eksempel, så ville jeg ikke nænne at få ændret for meget ved sådan en her: http://www.dba.dk/guitarforstaerker-mar ... 003244895/[/quote]

Godt, (Bortset fra at SLP er betegnelsen på en Reissue, Super Lead Plexi, og det der er ikke en Plexi, men ret tæt på...)
Grunden til at jeg spørger er at forstærkeren i denne tråd er en helt anden type, med mere gain og en mastervolumen. De så sådan ud fra ´76. Er det sådan én du er ude efter ?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af DarkoPage »

Jeg tænker også at det må koste omkring 10k med pilleri. Det ville være fedt hvis man ku' få noget der lød bedre til 10k end at købe en ældre sag til 10k+, som man alligevel ikke tør ændre.

Jeg behøver ikke særlig meget gain og heller ikke mastervolume. Bare lige så den brækker sig og måske lidt til.

EDIT: Er der nogle reissues der er værd at kigge på?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen