K- Ikke alligevel

Her kan du sælge dine ting
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Jeg har spillet på et par stykker og det er sku ikke mig alligevel
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Søger en 2203 eller 2204. Skal være fra først/midt 80erne.Og helst en 2204 , men kan måske lokkes til en 2203[/quote]

Hvorfor en JCM800 ?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Pluto »

Jeg har en sær ide om at jeg nemmere tøjle volumen i sådan en med Master volumen. Min gamle superlead lyder fed men den er svær at tøjle. Kunne måske godt tænke mig en superlead 50w fra 70'erne . Og jeg gider ikke hotplate igen
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Jeg har en sær ide om at jeg nemmere tøjle volumen i sådan en med Master volumen. Min gamle superlead lyder fed men den er svær at tøjle. Kunne måske godt tænke mig en superlead 50w fra 70'erne . Og jeg gider ikke hotplate igen[/quote]

Jamen det design begyndte i 1976. JCM800 begyndte i ´81-´82... 5o wattere spiller ikke ret meget laver, men forvrænger lidt tidligere.

Her er en: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitartop-marshall-jm ... arshall-jm ... 001471974/</a><!-- m -->

Og der er to i midten nederst i dyngen med 4: Billede

De dukker ret ofte op.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Pluto »

Nå jeg troede først mastervolume kom med Jcm 800 modellen. Min sl er jo fra 76 men uden mv. De 2 du skriver om på billedet er de til salg?
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Nå jeg troede først mastervolume kom med Jcm 800 modellen. Min sl er jo fra 76 men uden mv. De 2 du skriver om på billedet er de til salg?[/quote]

Nej, de er ikke til salg.

Var du ikke til 15 Years of Loud ? Der demo´ede vi dem som de nyeste forstærkere vi gad. Tidlige JCM800 er OK, men den med vandrette inputs skal man holde sig fra.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Pluto »

Nej jeg nåede ikke se Marshall clinch desværre. Jeg har forstået efter lidt skrivning til Søren at det skal helst være først 80'erne . Men jeg kan godt være lidt lun på en sl med mv nu hvor jeg ved de findes også. Vi må se hvad tiden bringer.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"] en sl med mv nu hvor jeg ved de findes også.[/quote]

???

Nonsens!

En Superlead har KUN mastervolume, hvis én eller anden klamphugger efterfølgende har mokket den i.

Og jeg tror nu nok, at jeg har sagt, at en Marshall med mastervolume "helst skulle være fra før 84/85-stykker" - ikke noget om, at den ´"skulle være fra starten af 80´erne". Så en 2203 eller 2204 fra sidste halvdel af 70´erne ville jeg da personligt hellere have, hvis det var sådan en mastervolume-fætter, jeg var ude efter.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Pluto »

Ja jeg skriver som jeg har forstand. Nu ved jeg så at mastervolume kom i 76 og at det var 2203 eller 2204 og ikke superlead modellerne. Der er sku meget at lære endnu
ang. Marshalls :-) . Gad vide hvordan jeg kan se forskel på modellerne på forskellige billeder.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Pluto »

Jeg har så lige opdaget på Mac billede at der er 2 lodrette indtag hvor der på min sl er 4.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Jeg har så lige opdaget på Mac billede at der er 2 lodrette indtag hvor der på min sl er 4.[/quote]


:thumbup: ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]

Og der er to i midten nederst i dyngen med 4: Billede

[/quote]

Måske OT. Men nu vi i den seneste tid ivrigt har drøftet smukke og poetiske billeder, så læg mærke til, hvordan den nydelige unge mand på ovenstående foto helt spontant lægger hånden på hjertet.

Smukt.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]
Måske OT. Men nu vi i den seneste tid ivrigt har drøftet smukke og poetiske billeder, så læg mærke til, hvordan den nydelige unge mand på ovenstående foto helt spontant lægger hånden på hjertet.

Smukt.

:-)[/quote]

Enten en smuk gestus ... eller en følelse af storhedsvanvid a'la Napoleon :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af Sasha »

Hov-hov! Nu skal vi vist lige have kammertonen på banen...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Det er altså ikke fordi at macg ikke er en flot fyr på billedet jeg gider ikke en JCM800 ALLIGEVEL
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Marshall Jcm800 2204 -2203

Indlæg af MacG »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]
Måske OT. Men nu vi i den seneste tid ivrigt har drøftet smukke og poetiske billeder, så læg mærke til, hvordan den nydelige unge mand på ovenstående foto helt spontant lægger hånden på hjertet.

Smukt.

:-)[/quote]

Enten en smuk gestus ... eller en følelse af storhedsvanvid a'la Napoleon :lol:[/quote]

Det er der jeg justerer min pacemaker. Fjenbetjeningen lå i bilen. Tungt arbejde...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]Det er altså ikke fordi at macg ikke er en flot fyr på billedet jeg gider ikke en JCM800 ALLIGEVEL[/quote]

Næh, de er generelt også en kende overvurderede, omend det var én af de hurtigere kovendinger... (med eller uden MacG´s indflydelse)

?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Pluto »

Ja jeg blev hurtigt klogere. De 2 jeg har prøvet var omtrent ligeså brighte og håbløse som den jeg havde engang. Nå men der kommer en på besøg i dag med en 2203
så må vi se om det duer. Glæder mig. Den må jo godt lyde lidt som min røde , men jeg vil gerne prøve hvor fedt eller ikke fedt det dersens master volume virker.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Ja jeg blev hurtigt klogere. De 2 jeg har prøvet var omtrent ligeså brighte og håbløse som den jeg havde engang. Nå men der kommer en på besøg i dag med en 2203
så må vi se om det duer. Glæder mig. Den må jo godt lyde lidt som min røde , men jeg vil gerne prøve hvor fedt eller ikke fedt det dersens master volume virker.[/quote]

Du skulle have kommet til 15 Years of Loud... Min 2204 er ændret på ét punkt, der er fjernet en brigth cap, og den lyder fantastisk. Den har også gode rør, men er ellers standard. Hvis bare udgangstrafoen er original, og der ikke er lave for mange sære modifikationer, så kan de alle før ´82 komme til at lyde fedt...
Så dem du har hørt har antagelig været standard, og med dårlige kineserrør. Du er nød til at lytte efter kernen i Amp´en, ikke som den lige lyder ved første indtryk. Hvis bare substansen er sund, kan de komme til at lyde fedt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: K- Ikke alligevel

Indlæg af Sasha »

Jeg ville nu nok personligt udvide repertoiret til op omkring 1985.

Men jo, man skal ikke lade sig snyde af, hvordan de lyder originalt. Det sjove er så, at det kan være meget forskelligt fra eksemplar til eksemplar, hvilken medicin, der skal til for at få dem til at lyde godt, da der kan være dag/nat-forskel på dem. Men langt de fleste kan nu bringes til at lyde godt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen