Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Her kan du sælge dine ting
the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af the-rabbit »

Hej allesammen.

Der er kommet en ekstra skilling på bogen efter et år med en del rejsearbejde.
- Og nu skal drømmen om en ældre Marshall udleves.

Jeg søger en Marshall 50 eller 100 watt top fra 1969-1978. Altså en 1959, 1987 eller tilsvarende bass-modeller.

Forstærkeren skal helst være så original som mulig, bortset fra sliddele. Hermed mener jeg udgangstransformatore, kredsløb kasse.

Jeg er både interesseret i kontant køb og/eller bytte med noget andet grej.
Frender Strat '62 VRI
Orange Rocker 30 top (NOS-rør osv)
Orange 2x12" openback kabinet
Eller PA/mikrofoner osv.

Lad mig høre hvad I har. Og hvad det skal koste. :)

Mvh.
Emil

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Peter C »

Har en ven, som har en original '72 50 watt Super Lead til salg. :-)

10 k. Frederiksberg

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

Og for de nøjeregnende findes der ikke noget, der hedder en 50 Watt Superlead :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Peter C »

Jeg var ellers helt sikker på, at selv om de var på 50 watt, så kunne de godt hedde en super lead.. Hmmm. :-)

Nå, men så JMP 1987 :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Rasmus »

Så hedder det en….

Marshall Bass
Marshall Lead
Marshall P.A?

God jagt. Den Peter C's ven har til 10k på DBA er ikke et dumt bud på en fed amp. Jeg må sige jeg er ret glad for min 50w, dog er jeg også glad for den er en "small box", det mener jeg ikke den på dba er.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]Så hedder det en….

Marshall Bass
Marshall Lead
Marshall P.A?

God jagt. Den Peter C's ven har til 10k på DBA er ikke et dumt bud på en fed amp. Jeg må sige jeg er ret glad for min 50w, dog er jeg også glad for den er en "small box", det mener jeg ikke den på dba er.[/quote]

Ikke hvis den er fra ´72.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]Så hedder det en….

Marshall Bass
Marshall Lead
Marshall P.A?

God jagt. Den Peter C's ven har til 10k på DBA er ikke et dumt bud på en fed amp. Jeg må sige jeg er ret glad for min 50w, dog er jeg også glad for den er en "small box", det mener jeg ikke den på dba er.[/quote]

Det hedder blot en "50 watt lead". Og skal man sætte trumf på, kan man jo anføre, at der er tale om "model 1987".

Nu har størrelsen på trækassen næppe den store indflydelse på lyden. Derimod har det noget at sige, at din både er blevet "krøllet lidt med" - bl.a. fået lavet rør-ensretning... :-) Den anden er dog garanteret også fin (eller kan blive det)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

Disse var måske også værd at tjekke ud?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitaramplifier-marsh ... fier-marsh ... 004573443/</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/marshall-superbass-aa ... perbass-aa ... 004454932/</a><!-- m -->

Hvorfor har du lige netop 1978 som "bagkant" ?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"]

Ikke hvis den er fra ´72.[/quote]
hvorfor?

[quote="Sasha"]

Det hedder blot en "50 watt lead". Og skal man sætte trumf på, kan man jo anføre, at der er tale om "model 1987".

Nu har størrelsen på trækassen næppe den store indflydelse på lyden. Derimod har det noget at sige, at din både er blevet "krøllet lidt med" - bl.a. fået lavet rør-ensretning... :-) Den anden er dog garanteret også fin (eller kan blive det)[/quote]

Jeg ved godt min er lidt krøllet. Men er den ikke magen til den der? Bortset fra min selvfølgelig har det der red/brown turret board. :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

Narh, nu er din jo f.eks en "Bass" model i sit udgangspunkt. Så allerede der er betragtelige forskelle imellem dem (omend din jo så nu er en mellemting mellem lead- og bass). Og så har din jo en ret unik nettransformator - foruden de øvrige forskelle, der allerede er nævnt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][quote="Rasmus"]Så hedder det en….

Marshall Bass
Marshall Lead
Marshall P.A?

God jagt. Den Peter C's ven har til 10k på DBA er ikke et dumt bud på en fed amp. Jeg må sige jeg er ret glad for min 50w, dog er jeg også glad for den er en "small box", det mener jeg ikke den på dba er.[/quote]

Ikke hvis den er fra ´72.[/quote]

Er det ikke i starten af ´72, de definitivt dropper de små kasser? Så kunne det vel principielt godt lade sig gøre? Omend jeg ikke vil aflægge jernbyrd på, om jeg rent faktisk nogensinde har set "such a thing".

Nuvel, dén på DBA er definitivt ikke en smallbox. Så det er en lidt akademisk diskussion... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af the-rabbit »

Tak for forslagene, drenge. :) Dejligt at se bud på sagen.
Tager hjem fra rejsearbejde i weekenden. - Så må vi se hvad jeg finder ud af.. Synes bare alle de interessante står på sjælland eller på fyn.. Og det er sgu ldit surt hvis man bor i Skangen. :)

EDIT: Jeg er heller opsat på at 78 er slutåret. Men bare fra den periode +/- et par år.. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

Man kan nok få lov at vente længe, hvis man udelukkende vil satse på at interessere sig for fede, gamle Marshalls, der er til salg i Skagen. Skønt sted i øvrigt! Har lige været der i sidste weekend for fjerde gang i år... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af the-rabbit »

Du må skrive næste gang. - Så giver jeg en kop kaffe og lidt grejsnak.. :)

Jeg vil da bestemt foretrække at hente en fed Marshall ved naboen. - Men det sker jo nok næppe.. Derfor forventer jeg da også at skal en tur i bilen. Men fra Skagen til KBH er lidt længere end håbet.. Der må kunne findes en fed en af slagsen i Jylland. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

Jah, skal nok derop igen omkring jul... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af the-rabbit »

Så må vi satse på jeg har fået Marshall til den tid.. Hvis/når det lykkedes af finde den rigtige havde jeg håbet du have tid og lyst til at se lidt nærmere på den. :)

Om ikke andet, er der, som sagt, kaffe på kanden. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

Jamen, jeg skal gerne se på en given Marshall. Men jeg tager med vilje ikke min loddekolbe med på ferie... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Lasse H »

the-rabbit

Nu har du skrevet "lad mig høre, hvad i har". Derfor har jeg tilladt mig at sende en PM til dig her på siden. Jeg har en Super Lead fra 76, jeg overvejer at sælge.
Den kommer umiddelbart ikke til salg andre steder, så nu ved du det, såfremt du ikke lige finder en anden. Jeg kommer jævnligt i Århus.

Du kan få billeder indefra og udefra samt lade uvildige råde og vejlede dig. Kommer du i nærheden, må du selvfølgelig helt uforpligtende prøve den.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af Sasha »

Og skulle det blive aktuelt, kunne den såmænd nok presses ind i bagagerummet fra Skanderborg til Skagen... :-)

[quote="the-rabbit"]
EDIT: Jeg er heller opsat på at 78 er slutåret. Men bare fra den periode +/- et par år.. :) [/quote]

OK. Jeg ville også bedre have kunnet forstå "præcise" skæringsdatoer som f.eks. 1976 eller 1980, hvor udseendet i begge tilfælde ændres. Men i 1978 sker der ikke noget synderligt skelsættende i Marshall´s historie.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Marshall JMP50/100 Superlead eller Superbass

Indlæg af the-rabbit »

[quote="Lasse H"]the-rabbit

Nu har du skrevet "lad mig høre, hvad i har". Derfor har jeg tilladt mig at sende en PM til dig her på siden. Jeg har en Super Lead fra 76, jeg overvejer at sælge.
Den kommer umiddelbart ikke til salg andre steder, så nu ved du det, såfremt du ikke lige finder en anden. Jeg kommer jævnligt i Århus.

Du kan få billeder indefra og udefra samt lade uvildige råde og vejlede dig. Kommer du i nærheden, må du selvfølgelig helt uforpligtende prøve den.

Venlig hilsen[/quote]

Hej Lasse.
Jeg så godt din besked, jeg fik bare ikke lige tid til at svare.
Jeg vil meget gerne se lidt billeder af den. Især af indmaden. - Ikke at jeg kan bruge det til så meget, men måske nogle af de mere Marshall - og elektronikkyndige her på siden kan hjælpe mig i den rigtige retning. :)



[quote="Sasha"]Og skulle det blive aktuelt, kunne den såmænd nok presses ind i bagagerummet fra Skanderborg til Skagen... :-)

[quote="the-rabbit"]
EDIT: Jeg er heller opsat på at 78 er slutåret. Men bare fra den periode +/- et par år.. :) [/quote]

OK. Jeg ville også bedre have kunnet forstå "præcise" skæringsdatoer som f.eks. 1976 eller 1980, hvor udseendet i begge tilfælde ændres. Men i 1978 sker der ikke noget synderligt skelsættende i Marshall´s historie.[/quote]

Tak for tilbuddet. - Jeg forventer bestemt heller ikke du skal arbejde på den i din ferie! :) Det skal vi tidsnok nå, hvis du da ellers har lyst. :)

Ang. slutår, har du måske ret i at '78 er et skævt årstal.. Men igen, er jeg ikke helt hjemme i hvad der sher hvornår. - Men derimod er jeg blevet ret sikker på at jeg gerne vil have den fede Marshall-lyd.. (Hvordan man så end beskriver den.. ??)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen