S: Marshall JMP 50, model 2204

Her kan du sælge dine ting
Besvar
Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

S: Marshall JMP 50, model 2204

Indlæg af Kuli »

[font=pnRegular, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif]Marshall 2204, 50 W[/font]

Vintage, velholdt og rigtig vellydende JMP master volume top. Fra 1984 (ikke en JCM800) og 100% original - det mest vellydende eksemplar jeg endnu har prøvet af denne type forstærkere, men må erkende at jeg er mest til non-master volume amps. Klassisk forstærker som bl.a. Thin Lizzy brugte fra 1975-76 og fremad.

Giv et bud - billeder kommer senere hvis der er interesse.

http://www.dba.dk/guitaramplifier-marsh ... 012786892/

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: S: Marshall JMP 50, model 2204

Indlæg af Sasha »

Jamen, dén forstærker eksisterer jo ikke!

;) ;) ;)

Men garanteret en fin forstærker til trods for dens ikke-eksisterende status...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

S: Marshall JMP 50, model 2204

Indlæg af Kuli »

Hmm Søren, den står nu herhjemme på min amp-reol[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

S: Marshall JMP 50, model 2204

Indlæg af Kuli »

Så er der endda billeder af dyret inkl. Modelnummer. Ka se den er fra 83 og ikke 84..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: S: Marshall JMP 50, model 2204

Indlæg af Sasha »

Jamen, enhver ved da, at Marshall kun byggede JCM-modeller i ´83-84...  ;)  

At jeg så har set i hvertf fald en håndfuld af disse "for unge" JMP-modeller fra perioden ´81-84, er en anden sag. Formålet har jo garanteret været at få opbrugt gamle JMP-chassiser og kabinetter, efter at man officielt var skiftet helt til JCM800-antræk. Man kan så gisne om, at Marshall - true to character - i nattens mulm og mørke har sneget disse JMP-modeller ud ad bagdøren og skibet dem afsted til Danmark og Sverige (mange af dem, jeg har set, har været en tur gennem Sverige), hvor "bønderne jo alligevel ikke ved, hvordan en Marshall ser ud"... :) Marshall´s historie er fuld af den slags eksempler. Jeg har f.eks. for ganske nylig siddet og pillet i en Superbass fra ´76 med en original lay down-nettransformator i. Den eksisterer jo heller ikke...  :huh: ;)

I mine øjne er disse kuriøse detaljer kun med til at gøre en given forstærker endnu sjovere.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

S: Marshall JMP 50, model 2204

Indlæg af Kuli »

He he du har helt ret[emoji4][emoji4]
I forhold til lay down maintrafoer har det også haft noget at gøre med hvilke markeder de pågældende amps oprindeligt skulle sendes til i forhold til deres regulationer vedr. Stærkstrøm, f.eks. Canada kontra Norden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: S: Marshall JMP 50, model 2204

Indlæg af Sasha »

Kuli skrev: He he du har helt ret[emoji4][emoji4]
I forhold til lay down maintrafoer har det også haft noget at gøre med hvilke markeder de pågældende amps oprindeligt skulle sendes til i forhold til deres regulationer vedr. Stærkstrøm, f.eks. Canada kontra Norden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Narh, beløber det sig ikke kun til installering af en h... masse ekstra sikringer mm. - i lighed med svenskerne? Jeg tror nu, at man under alle omstændigheder får umanerligt svært ved at finde en "officiel" Marshall fra ´76 med lay down-transformator.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen