Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="Turtle"]

Så bliver håret på resten af kroppen jo for langt.
[/quote]

Det er der ikke noget, der hedder.
Cogito sumere potum alterum

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

Resten af kroppen skal ikke tages med trimmer, enten lader man det gro eller man giver det en omgang voks, pakker sig ind som en mumie og trækker det hele af. ;)

*edit*
Klaus er ikke den eneste der glemmer afstandsfætteren.
Jeg har også glemt det et par gange, selvom kæresten nødigt ser mig uden skæg, må hun dog acceptere mine årlige bommerter. :D

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="Turtle"][quote="sørendybdal"][quote="Telemaster"]NA: Jeg har - for 2. gang på et halvt år - barberet mit fuldskæg af ved et uheld. Man skal sætte sådan en afstands-smølf på min skægtrimmer, men det havde jeg glemt, så i løbet af et sekund var jeg ganske nøgen i den ene side af ansigtet. Så er man jo næsten nødt til også at tage resten af, så man ikke ligner en psykopat. Fuck mig. Nå, men nu prøver jeg lige uden skæg i en periode :-)[/quote]

Kan man ikke bare lade afstands-smølfen sidde på skægtrimmeren?[/quote]

Så bliver håret på resten af kroppen jo for langt.

For øvrigt er den korrekte faglige term "afstandsfætter".[/quote]

Jeg forsøgte med "afstand-kammerat", men endte med at ty til det gode, gamle "smølf", der jo kan smølfe alle smølfer, når man smølfer et godt smølf til at smølfe præcist, hvad man smølfer.

Nej, man kan ikke bare lade den sidde på, for man skal lige bruge trimmeren uden smølf, til at smølfe kanterne hist og pist :-)

Nåmen nu ser jeg altså 10 år yngre ud, og ligner dermed en på 33, hvilket jeg jo ret beset også er. Det er måske ikke så tosset. I hvert fald får det lige en chance, selvom det meget muligt bliver en ret kort en. Lige om lidt er der jo et fuldskæg igen, og så kan det da nemt tænkes, at jeg ikke gider bøvle med barbering i tide og utide :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

Du kunne da i det mindste have lade oversmølfen blive - det havde set lidt mindre smølfet ud, end at du nu er helt smølf i ansigtet. Og det ER jo længe siden at vi har haft glæden af skovsmølfen. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]Du kunne da i det mindste have lade oversmølfen blive - det havde set lidt mindre smølfet ud, end at du nu er helt smølf i ansigtet. Og det ER jo længe siden at vi har haft glæden af skovsmølfen. :D [/quote]

Den var desværre næsten helt væk i højre side, inden jeg opdagede problemet :-) Og det er altså ikke længere siden end sommerferien, at jeg sidst havde en slags snegl. Godt nok den type, der hænger sammen med bakkenbarterne, men det trækker vel ikke ned :-) Se selv: <a href="http://www.facebook.com/klaus.moeller?v=photos#" rel="nofollow">
So many assholes, so few bullets


Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

[quote="Loomer"]http://www.facebook.com/group.php?gid=3 ... 030&ref=ts

Ahem...[/quote]

Hæhæ... 32 medlemmer af en gruppe, der støtter min skovsnegl. Rørende, intet mindre :-)
So many assholes, so few bullets

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dale »

[quote="Loomer"]NA//

Det er fandme gået hurtigt med mig og min kæreste. Hun skal hjem til falster og præsenteres for de gamle her næste weekend, og det er ikke engang to måneder siden vi har mødt hinanden.
Det ambivalente er så; Skal jeg gå i panik nu, eller sådan noget? jeg ved det ikke. Jeg har det jo meget godt.[/quote] Jamen kunne du så ikke invitere din erobring med på kultur d. 30. for at se HVOR god du egentlig er, og HVOR dårlig resten af bondeknoldene hernede fra er? :)
When You see W. C. Fields.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

Jeg ved det ikke. Så tror hun vel bare der ligger dårlige gener gemt i mig alligevel.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Regeringens forslag til SU-reformen. Jeg tvivler på, at det er den rette løsning at fjerne SU for hjemmeboende under 20 helt, selvom jeg er enig i, at en del af pengene går til gøgl.

Edit: Nå, man skulle måske stoppe med at læse nyhederne på DR og så kigge på hvad Venstre rent faktisk siger i stedet: <a href="http://www.venstre.dk/nyheder/enkeltvis ... ommepenge/" rel="nofollow">http://www.venstre.dk/nyheder/enkeltvis ... epenge/</a>
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Har solgt lidt grej de sidste par dage. Og så brugte jeg pengene på tøj. Hvad sker der lige for min prioritering der?

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="K-P"]NA: Regeringens forslag til SU-reformen. Jeg tvivler på, at det er den rette løsning at fjerne SU for hjemmeboende under 20 helt, selvom jeg er enig i, at en del af pengene går til gøgl.

Edit: Nå, man skulle måske stoppe med at læse nyhederne på DR og så kigge på hvad Venstre rent faktisk siger i stedet: <a href="http://www.venstre.dk/nyheder/enkeltvis ... ommepenge/" rel="nofollow">http://www.venstre.dk/nyheder/enkeltvis ... epenge/</a>
[/quote]

"Hjemmeboende, der får SU i dag, kommer derfor ikke til at mærke til ændringen."

Den formulering synes jeg sgu er direkte klam!

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Hvad er der klamt ved det? Det er logik, ikke politik?

EDIT: Det kunne nemt misforstås. Det jeg mener er, at hvis ændringen først sker i 2012, vil os der er 18 nu, ikke blive ramt af nedskæringerne, da vi jo så er 20 i 2012 ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kaptajn Kropp"]Hvad er der klamt ved det? Det er logik ikke politik?

EDIT: Det kunne nemt misforstås. Det jeg mener er, at hvis ændringen først sker i 2012, vil os der er 18 nu, ikke blive ramt af nedskæringerne, da vi jo så er 20 i 2012 ;) [/quote]

Under alle omstændigheder er det et fuldstændig åndssvagt forslag, når regeringen samtidig forsøger at få flest muligt til at tage en uddannelse, og gerne på så kort tid som muligt. Uddannelse burde være et statsfinansieret fuldtidsjob. Det ville være den mest optimale løsning, hvis man ellers gider tænke politik bare en lille smule længere frem, end november 2011.

Men man må da sige, at den gode hr. Løkke Rasmussen for en gangs skyld arbejder målrettet - han rammer lige præcis alle de, der ikke har rige forældre til at holde røven oppe på dem, så de, som deres forældre, kan forblive på samfundets bund.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

Det er jo lige præcis dem med rige forældre, der bliver ramt i denne omgang.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Kaptajn Kropp"]Hvad er der klamt ved det? Det er logik, ikke politik?

EDIT: Det kunne nemt misforstås. Det jeg mener er, at hvis ændringen først sker i 2012, vil os der er 18 nu, ikke blive ramt af nedskæringerne, da vi jo så er 20 i 2012 ;) [/quote]

Håber ikke du troede den var møntet på dig.

Det er mere den dér rygdækning, "bare rolig det vedkommer alligevel ikke jer, så lad venligst være med at sige noget til det" (grov, firkantet fortolkning, men i forstår forhåbentligt pointen).

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]Det er jo lige præcis dem med rige forældre, der bliver ramt i denne omgang.[/quote]

Jeg går udfra, at det er dette citat, du tænker på?:

"Lars Løkke Rasmussen minder dog om, at der er unge og forældre, der har det svært. Familier i en særlig situation.

- For dem har SU’en aldrig været lommepenge eller cafépenge, men derimod en nødvendighed. Dem vil regeringen støtte med en pulje på 150 millioner kroner. Dermed giver vi pengene til dem, der virkelig har brug for dem, siger statsministeren."

Det er jo så himmelråbende vagt formuleret, at jeg godt tør lægge hovedet på blokken for, at det ikke strider mod god, gammeldaws Venstre-politik: De kan sejle deres egen sø. Hvis han virkelig var så "blødsøden", skulle han jo melde sig ind i SF.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Lige en kort information omkring SU'ens udvikling:

Nominel SU sats på videregående udd. i 1995 = 41.916kr, i 2010 = 64.608kr. Dette giver os en nominel vækst på 54%.
Forbrugerpriserne er steget med 34% i næsten samme periode (der findes selvsagt ikke 2010 tal endnu), hvilket giver en realvækst på 14% i SU satsen fra 1995-2010.
Data stammer fra statistikbanken PRIS8 og <a href="http://www.suraadet.dk" rel="nofollow">http://www.suraadet.dk</a> - og nu ved jeg godt det drejer sig om ungdomsuddannelserne, så lad os lige tage den her:

Jeg synes personligt ikke, at man skal male med den bredeste børste man kan finde. De unge der rent faktisk har brug for SU under f.eks. deres gymnasieuddannelse kan stadig ansøge om den. Men de unge, som f.eks. jeg selv da jeg boede hjemme hos min far og gik i gymnasiet, der får penge for at gå i skole, synes jeg ikke fortjener det, for det er ikke de mennesker midlerne er berettiget. Der er intet galt mellem at gøre forskel på hvem der rent faktisk har brug for de penge, og for hvem de blot er - rent ud sagt - cafépenge. At man allerede som 18-årig skal betales for at bo hjemme hos en mor og far som sagtens kan forsørge deres børn, og tage en gratis uddannelse, og så klage over dette, synes jeg er en helt forkert holdning at have. En holdning der siger, at tingene skal komme til mig, jeg skal ikke arbejde for dem.

En ting jeg synes der var rigtig god ved statsministerens tale var, at han vil gøre op med den konkurrence om hvilket parti der kan give vælgerne mest efter næste valg. Helle Thorning-Schmidt og Lars Løkke Rasmussen har præcis de samme midler at gøre godt med. Det er hvordan disse midler ibrugtages og omfordeles der er den store forskel mellem de to. Og særligt når Helle Thorning-Schmidt siger, at hun ikke vil pille ved efterlønnen - en ordning som blev lavet for at få den unge generation ud på arbejdsmarkedet, og de gamle af arbejdermarkedet - gør, at den plan oppositionen har fremlagt er meget uansvarlig, da det nu er den modsatte situation der gælder. Jeg retter helt den samme kritik til Venstre og Dansk Folkeparti, som heller ikke vil røre ved efterlønnen. Det tjener ikke vores land at der igen bliver malet med denne "one size fits all"-børste. De der er udslidte skal have mulighed for førtidspension. De som kan arbejde, skal arbejde, fordi det skylder de deres børn og deres land.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jake"]Lige en kort information omkring SU'ens udvikling:

Nominel SU sats på videregående udd. i 1995 = 41.916kr, i 2010 = 64.608kr. Dette giver os en nominel vækst på 54%.
Forbrugerpriserne er steget med 34% i næsten samme periode (der findes selvsagt ikke 2010 tal endnu), hvilket giver en realvækst på 14% i SU satsen fra 1995-2010.
Data stammer fra statistikbanken PRIS8 og <a href="http://www.suraadet.dk" rel="nofollow">http://www.suraadet.dk</a> - og nu ved jeg godt det drejer sig om ungdomsuddannelserne, så lad os lige tage den her:

Jeg synes personligt ikke, at man skal male med den bredeste børste man kan finde. De unge der rent faktisk har brug for SU under f.eks. deres gymnasieuddannelse kan stadig ansøge om den. Men de unge, som f.eks. jeg selv da jeg boede hjemme hos min far og gik i gymnasiet, der får penge for at gå i skole, synes jeg ikke fortjener det, for det er ikke de mennesker midlerne er berettiget. Der er intet galt mellem at gøre forskel på hvem der rent faktisk har brug for de penge, og for hvem de blot er - rent ud sagt - cafépenge. At man allerede som 18-årig skal betales for at bo hjemme hos en mor og far som sagtens kan forsørge deres børn, og tage en gratis uddannelse, og så klage over dette, synes jeg er en helt forkert holdning at have. En holdning der siger, at tingene skal komme til mig, jeg skal ikke arbejde for dem.

En ting jeg synes der var rigtig god ved statsministerens tale var, at han vil gøre op med den konkurrence om hvilket parti der kan give vælgerne mest efter næste valg. Helle Thorning-Schmidt og Lars Løkke Rasmussen har præcis de samme midler at gøre godt med. Det er hvordan disse midler ibrugtages og omfordeles der er den store forskel mellem de to. Og særligt når Helle Thorning-Schmidt siger, at hun ikke vil pille ved efterlønnen - en ordning som blev lavet for at få den unge generation ud på arbejdsmarkedet, og de gamle af arbejdermarkedet - gør, at den plan oppositionen har fremlagt er meget uansvarlig, da det nu er den modsatte situation der gælder. Jeg retter helt den samme kritik til Venstre og Dansk Folkeparti, som heller ikke vil røre ved efterlønnen. Det tjener ikke vores land at der igen bliver malet med denne "one size fits all"-børste. De der er udslidte skal have mulighed for førtidspension. De som kan arbejde, skal arbejde, fordi det skylder de deres børn og deres land.

Mvh Jake[/quote]

Vi kunne sikkert diskutere det her herfra og til juleaften, men lad os lade være med det :) Ikke fordi jeg synes det er helt galimatias, hvad du skriver, overhovedet, men jeg er ca. lige dele enig, som uenig, i dét du skriver her, og i sidste ende lander vi nok begge to det samme sted, som vi startede. Så lad os bruge tiden på noget fornuftigt i stedet :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Hehe, det lyder som en god idé! Dog ER diskussionen uhyrre interessant. Sig til hvis du er frisk en dag ;-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen