Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Fortytwo har egenhændigt og på eget initiativ, indkøbt og monteret Bigsby på min Les Paul. Der er ingen tvivl - Esben er verdens sødeste menneske :-)
So many assholes, so few bullets

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"]NO: Fortytwo har egenhændigt og på eget initiativ, indkøbt og monteret Bigsby på min Les Paul. Der er ingen tvivl - Esben er verdens sødeste menneske :-)[/quote]

"Med sådanne venner, hvem behøver fjender..?"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Loomer"]NO//

[quote="GuitaRasmus"]NA: Jeg har brugt en masse tid på arbejdet den sidste tid, med at bygge terræn og spillebord til Warhammer 40.000 med ungerne (jeg har selv spillet det som knejt, og var lidt af en haj til at lave fede ting ud af ingenting - flamingo, sand, ler, pap, osv), og har malet en del figurer sammen med ungerne. Og nu har jeg netop taget mig selv i at sidde og bruge en time på at kigge på billeder af figurer, og sidder og får en underlig trang til at købe en fed figur og male den bare for fornøjelsens skyld.

Shit, mand. I'm turning into a geek again. :D [/quote]

Vi ses til spil-aften i Faraos, Rasmus![/quote]

Dog ikke - sjovt nok fangede selve spil-delen mig aldrig rigtigt - til gengæld synes jeg faktisk stadig det er sjovt at male figurerne sammen med ungerne. Jeg har lige været ude at besøge mine forældre, og gik en tur op på loftet, til en fed tur ned af memory lane, og fik kigget på en masse af de gamle figurer. Jeg har samlet lidt af dem sammen, for at tage dem med på arbejdet i morgen.

Det var det fedeste at rode med dengang (fra jeg var ca. 8 år til jeg var 14), men jeg har meget meget svært ved at se mig selv dyrke og spille det igen - specielt efter at have overværet en spilaften i forbindelse med arbejdet ("Årh hvad, så tager jeg min mark 8 heavy bolter og pløkker 2d6 hits på din Tyranid hormogaunt brood! WTFROFLMAOLOLZ, tag den, bug-scum!" ) :D Men det er nu meget hyggeligt at male med ungerne, og se dem blive bidt af det på samme måde som jeg gjorde dengang. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Down »

NO: RASMUS SKOV :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ain't found a way to kill me yet....

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Rasmus, en Heavy Bolter er slet ikke nået op til Mk VIII endnu, pga. Imperiets stagnerende teknologi. Den nyeste model er Mk IVc, som indtil videre primært er brugt af Astartes-tropperne, hvorimod Imperial Guard og andre benytter den lidt ældre Godwyn Pattern-model.

Desuden skyder en Heavy Bolter kun tre skud pr. tur, medmindre den er udstyret med Hellfire-ammunition, hvor den så kun kan skyde en gang.
Det er dog et udemærket våben at bruge mod Hormagaunts, som nævnt, men langt fra ideelt. I den situation holder jeg stadig på, at en god spandfuld almindelige bolters, Flamers og Frag-missiler er den bedste løsning.

Jaja, jeg ved det...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Loomer"]Rasmus, en Heavy Bolter er slet ikke nået op til Mk VIII endnu, pga. Imperiets stagnerende teknologi. Den nyeste model er Mk IVc, som indtil videre primært er brugt af Astartes-tropperne, hvorimod Imperial Guard og andre benytter den lidt ældre Godwyn Pattern-model.

Desuden skyder en Heavy Bolter kun tre skud pr. tur, medmindre den er udstyret med Hellfire-ammunition, hvor den så kun kan skyde en gang.
Det er dog et udemærket våben at bruge mod Hormagaunts, som nævnt, men langt fra ideelt. I den situation holder jeg stadig på, at en god spandfuld almindelige bolters, Flamers og Frag-missiler er den bedste løsning.

Jaja, jeg ved det...[/quote]

Vi lader den bare lige stå et øjeblik. :D

Jeg må så indrømme, at jeg var flad af grin da jeg sad ved malebordet her forleden, ikke ret langt fra det meget fine spillebord vi har lavet, og overhørte Ismaeel sige til Lucas, godt igang med et spil, at "nu tager min ork sin økse, og hamrer din space marine herrehårdt i koglerne!" :D Det ER Brøndby jeg arbejder i. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Se, det er det gode ved Power Armour. Skridt-regionen er godt beskyttet!

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pickles »

Brug I bare skuddene på hormagaunts'ne, for lige bagved er mine genestealers lige kommet ind i charge range!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="Pickles"]Brug I bare skuddene på hormagaunts'ne, for lige bagved er mine genestealers lige kommet ind i charge range![/quote]

Ja, Genestealers er da slemme nok, men de dør lige så nemt som de andre. Hvis man skal være en douche, kan man også snildt binde dem fast med en Dreadnought, eller blokere vejen med en Rhino.

Næ du, det man VIRKELIG skal være nervøs for med de skide insekter, er de store af dem! De der Trygons og Trygon Prime-bæster er satme bad news i alle instanser, og pissesvære at få ned.

Men hvad... Det er ikke noget en solid gang meltagun-voldtægt eller et par Thunder Hammers ikke kan løse.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

Hahahaha... Gearfreak - where the geeks come out at night. :D

Næ, Mikkel og Lummer, I kan bare komme an. Jeg fandt lige min gamle chaos hær, der blandt andet inkluderer 20 khorne berzerkers i terminator armour og lightning claws. (Må man overhovedet det længere? ) Øj, de sparkede røv dengang.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: gearfreak, Det eneste sted, hvor jeg kan finde folk, der er mere nørdede, end jeg er.

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Christian Mogensen »

NO: England spiller uafgjort med Montenegro (!), Danmark, Rusland og Spanien vinder deres kampe = 18,9 x indsatsen retur

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Christian Mogensen »

NA: Folk herinde nørder åbenbart kun Warhammer 40k - hvad skal os med en hær af henholds Bretonnians og Gutterunners så stille op?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="GuitaRasmus"]Hahahaha... Gearfreak - where the geeks come out at night. :D

Næ, Mikkel og Lummer, I kan bare komme an. Jeg fandt lige min gamle chaos hær, der blandt andet inkluderer 20 khorne berzerkers i terminator armour og lightning claws. (Må man overhovedet det længere? ) Øj, de sparkede røv dengang.[/quote]

Det kan du vist godt, tror jeg. Chaos Terminators kan ihvertfald godt få Mark Of Khorne. Men det bliver dyrt, i point, og ikke særligt bæredygtigt heller :P

5th edition er jo NOGET anderledes spilmæssigt, i forhold til de glade Rogue Trader- og 2nd Edition dage hvor du spillede. Nu om dage, står og falder sejren ene og alene ved dine Troops, dvs. dine almindelige fodtusser. De er de eneste der kan holde objectives, og derved vinde spillet.
Personligt synes jeg det er rigtigt fint, da det er noget der trækker det væk fra de gamle "Herohammer"-tendenser, hvor man havde en super-beefed-up general, eller dødsstjerne-enhed til 900 point, som gjorde alt arbejdet, mens resten bare var fyld. Nu er det langt mere taktisk og strømlinet, og langt bedre afbalanceret.

Bevares, folk laver stadig dødsstjerne-smadre-alting-enheder, men ikke i samme grad som før, da det i sidste ende ikke er dem der vinder spillet for dig.
Jeg er selv skyldig i, at altid have 5 Terminators og min Commander til at trille rundt i en Land Raider og tøve folk i fjæset, men i sidste ende handler det hele om mine menige Tactical Marines :)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="Christian Mogensen"]NA: Folk herinde nørder åbenbart kun Warhammer 40k - hvad skal os med en hær af henholds Bretonnians og Gutterunners så stille op?[/quote]

Juble over at 8th edition lige er udkommet, og Skavens har fået en hel masse fantastisk flotte nye modeller? :P

Enten det, eller switch over til 40k. Det er altså sjovt, nu om dage! Godt nok er det som nævnt i ovenstående mere taktisk og afbalanceret, men der er stadig masser af absurd destruktive ting og sager, eksplosioner, slåskampe og andet galimatias, til at gøre spillet så pisseskægt :D

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="k_50"]NO: gearfreak, Det eneste sted, hvor jeg kan finde folk, der er mere nørdede, end jeg er.[/quote]

Jeg er ikke engang startet endnu!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Loomer"][quote="GuitaRasmus"]Hahahaha... Gearfreak - where the geeks come out at night. :D

Næ, Mikkel og Lummer, I kan bare komme an. Jeg fandt lige min gamle chaos hær, der blandt andet inkluderer 20 khorne berzerkers i terminator armour og lightning claws. (Må man overhovedet det længere? ) Øj, de sparkede røv dengang.[/quote]

Det kan du vist godt, tror jeg. Chaos Terminators kan ihvertfald godt få Mark Of Khorne. Men det bliver dyrt, i point, og ikke særligt bæredygtigt heller :P

5th edition er jo NOGET anderledes spilmæssigt, i forhold til de glade Rogue Trader- og 2nd Edition dage hvor du spillede. Nu om dage, står og falder sejren ene og alene ved dine Troops, dvs. dine almindelige fodtusser. De er de eneste der kan holde objectives, og derved vinde spillet.
Personligt synes jeg det er rigtigt fint, da det er noget der trækker det væk fra de gamle "Herohammer"-tendenser, hvor man havde en super-beefed-up general, eller dødsstjerne-enhed til 900 point, som gjorde alt arbejdet, mens resten bare var fyld. Nu er det langt mere taktisk og strømlinet, og langt bedre afbalanceret.

Bevares, folk laver stadig dødsstjerne-smadre-alting-enheder, men ikke i samme grad som før, da det i sidste ende ikke er dem der vinder spillet for dig.
Jeg er selv skyldig i, at altid have 5 Terminators og min Commander til at trille rundt i en Land Raider og tøve folk i fjæset, men i sidste ende handler det hele om mine menige Tactical Marines :) [/quote]

Hrmf. Så er det jo ikke sjovt længere. Det var da det fedeste med smadre-enheder. Jeg kan huske at Warp Spiders var SÅ vilde dengang - hvis man mødte en hær af dem, kunne man lige så godt sige "tak for kampen" med det samme. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Altså, med den retning de nyeste codex's har taget, er man også i den grad på vej tilbage til det;

Stort set alle Codex's undtagen Imperial Guard har rigeligt mulighed for at lave de her komplet vanvittige "slå-alt-ihjel"-enheder.
Det kan så siges, at IG heller ikke har brug for den slags, når de alligevel skyder alt i smadder med artilleri og 15 millioner lasguns alligevel.

Men altså, forskellen er nu bare, at du OGSÅ kan gøre noget destruktivt med dine almindelige dudes nu, og ikke kun med dine characters og lign. :)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kraen »

[quote="Christian Mogensen"]NO: England spiller uafgjort med Montenegro (!), Danmark, Rusland og Spanien vinder deres kampe = 18,9 x indsatsen retur[/quote]

!!!!! :o :o :o :clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Christian Mogensen"]NO: England spiller uafgjort med Montenegro (!), Danmark, Rusland og Spanien vinder deres kampe = 18,9 x indsatsen retur[/quote]

Imponerende du satsede uafgjort på Wembley - good catch...
Og hvor jeg dog syntes Llorente er konge sej... Atypisk spansk spiller, håber han skifter til en større klub snart, så vi kan se ham i champions league.
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen