Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Jamen, det er sandelig da også en konstruktiv holdning til tingene "alle folk er nogle pikhoveder inderst inde" o.l. - du lægger for dagen. Hvorfor så i det hele taget bekymre sig om at hjælpe andre, hvis det forholder sig sådan? Men OK, så giver dit håb om en verdensomspændende katastrofe da også god mening, må man sige...

Glædelig jul, Dickheads!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

Ehh ?? vil du ikk lige uddybe lidt?

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jens H »

Men hvorfor skal det ene rockorkester stille op og spille gratis og glimmer i TV for indsamling. Det er os alle der skal "underholdes" før vi gider hive penge op ad lommerne. Sådan er det vel bare.
Men jeg er da helt med på at dem der varetager indsamlinger skal passe meget på hvilke signalværdier de udsender med deres gøren og laden. Men om pengene kommer i de rigtige lommer, er også et politisk spørgsmål. Giver jeg en 100 lap til en hjemløs, så havner de fleste af pengene i netto til en flaske vodka, og vel er han glad, men det hjælper ham ikke en skid. Og det aflad jeg køber bliver belønnet jeg med en umiddelbar glæde fra hans side. Ville jeg virkelig hjælpe ham, tog jeg flasken fra ham og fulgte med ham hen og betalte hans husleje.
Ja, undskyld jeg har det ikke ret godt med hus forbi og alt det der, og det bunder i at vi har det tæt på i familien, og de spor af svigt og afsagn og ulykke de trækker efter sig kan være svært at håndtere.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Hapsall"]Ehh ?? vil du ikk lige uddybe lidt?[/quote]

Tror den var møntet på Lummer ;)

NA: Ved ikke helt om jeg skal sælge min iPhone 3GS 32gb.. Den er begyndt at drille lidt oppe ved tænd/sluk knappen, som nu kun fungerer når jeg presser telefonen lidt sammen oppe i hjørnet. Yderst belastende.. Jeg er ellers ret glad for den tlf. Men hey, jeg gad godt prøve en Samsung Galaxy :)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Jeg vil lige for en god ordens skyld sige, at jeg ikke har noget imod at kvalificerede mennesker får ordentlige lønninger for ordentligt arbejde. Det er meget kompliceret at være direktør for Danske Bank, chef for Røde Kors eller minister, og derfor synes jeg at det er småligt at være sur over at de tjener mange penge, har chauffør, eller lignende, når omkostningerne til dette rent faktisk er peanuts.

Samtidig har jeg heller ikke noget problem med at folk støtter Folkekirkens Nødhjælp, Røde Kors eller lignende - min kritik er på 2 plan;

1) At man sender penge til en organisation kan ikke sammenlignes med at gøre noget selv, heller ikke selvom man sætter tid = penge og penge = tid.

2) Nødhjælpsorganisationer skal, hvis de skal sammenlignes med virksomheder, også følge samme regler som disse, og være under samme krav om efficiens.

Jeg giver Jens helt ret i, at man ikke kan støtte et projekt bare ved at kaste penge efter det - man skal lave en plan, og sørge for finansiering af denne, indenfor disse rammer.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

[quote="Dannyboy"][quote="Hapsall"]Ehh ?? vil du ikk lige uddybe lidt?[/quote]

Tror den var møntet på Lummer ;)

NA: Ved ikke helt om jeg skal sælge min iPhone 3GS 32gb.. Den er begyndt at drille lidt oppe ved tænd/sluk knappen, som nu kun fungerer når jeg presser telefonen lidt sammen oppe i hjørnet. Yderst belastende.. Jeg er ellers ret glad for den tlf. Men hey, jeg gad godt prøve en Samsung Galaxy :) [/quote]

Så vidt jeg husker, så kortslutter knappen yderskallen med en ledning. Du kan åbne din telefon og bøje den kobberdims der presses mod kassen, så den lettere rammer coveret uden at du skal trykke det ind. Tjek ifixit.com for guides.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Hapsall"]Jeg syntes det handler lidt om morale, det med at hjælpe mennesker i nød..
Hvis man står i spidsen for en organisation der skal hjælpe nødlidende, så skal man selv være et godt eksempel..IMO
At få 750.000 i aftrædelse, burde da fortælle vedkommende at det er umoralsk og har en fuldstændig absurd negativ signalværdi. Jeg tænker lidt at det må være en syg og afstumpet person der gladeligt modtager en sådan sum uden skrupler, velvidende om at pengene var/er øremærket til nødlidende og ikke villa, rejser og dyre middage..føj![/quote]

Det sker sjældent, at jeg er enig med Tim, men ...

+1
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Judas Priest kommer til Sweden Rock Festival til sommer. Og et par andre steder i nordeuropa, hvor jeg regner med at fange dem :) :) :)

Ambivalent? Ja, for fanden, de siger, at det bliver deres sidste turne nogensinde :-( :-( :-(

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="Turtle"]NA: Judas Priest kommer til Sweden Rock Festival til sommer. Og et par andre steder i nordeuropa, hvor jeg regner med at fange dem :) :) :)

Ambivalent? Ja, for fanden, de siger, at det bliver deres sidste turne nogensinde :-( :-( :-([/quote]

Det kunne da være man skulle en tur forbi Wacken næste år så...
Cogito sumere potum alterum

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Jake"][quote="Dannyboy"][quote="Hapsall"]Ehh ?? vil du ikk lige uddybe lidt?[/quote]

Tror den var møntet på Lummer ;)

NA: Ved ikke helt om jeg skal sælge min iPhone 3GS 32gb.. Den er begyndt at drille lidt oppe ved tænd/sluk knappen, som nu kun fungerer når jeg presser telefonen lidt sammen oppe i hjørnet. Yderst belastende.. Jeg er ellers ret glad for den tlf. Men hey, jeg gad godt prøve en Samsung Galaxy :) [/quote]

Så vidt jeg husker, så kortslutter knappen yderskallen med en ledning. Du kan åbne din telefon og bøje den kobberdims der presses mod kassen, så den lettere rammer coveret uden at du skal trykke det ind. Tjek ifixit.com for guides.

Mvh Jake[/quote]

Fedt mand! Det skal jeg da lige prøve om lidt når den lille er lagt :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dannyboy »

Nå det er vist ikke det der er problemet. Iphone'n gaber ret meget oppe i det hjørne, da en af de små plastikdimser der holder skærmen på telefonen er knækket

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jake »

Prøv med noget kontaktlim, og lig så f.eks. et par bøger oven på den.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

NA: Jeg har købt et Nova System. Det lyder sgu rigtig godt, men jeg er helt klart for dum/gammel/farveblind/ædru til at hitte rundt i det :-) Ikke desto mindre fik jeg drejet mig ind på nogle lyde, der faktisk fungerede upåklageligt ved en øver i går på under en halv time. Det er sgu en sej, lille madkasse, TC har banket sammen!

Lige nu sidder jeg derhjemme med et sæt gode hovedtelefoner og arbejder med det, men når man bare kører ud af outputtet, lyder det altså fesent. Er der mon et trick?
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"]NA: Jeg har købt et Nova System. Det lyder sgu rigtig godt, men jeg er helt klart for dum/gammel/farveblind/ædru til at hitte rundt i det :-) Ikke desto mindre fik jeg drejet mig ind på nogle lyde, der faktisk fungerede upåklageligt ved en øver i går på under en halv time. Det er sgu en sej, lille madkasse, TC har banket sammen!

Lige nu sidder jeg derhjemme med et sæt gode hovedtelefoner og arbejder med det, men når man bare kører ud af outputtet, lyder det altså fesent. Er der mon et trick?[/quote]

Der mangler jo en forstærker simulering! Det er dét de ville have lavet hvis de havde lavet et seperat headphone output, så du må have dig en lille champion 600 hjem til.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

NO: Skal have min drømmeforstærker

NN: Det tager rocker lang tid inden de får den hjem!

NA: Ovenstående situation... Jeg burde vente spændt og glæde mig, men er efterhånden bare blevet irriteret
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Peter C »

[quote="CobraPizza"]NO: Skal have min drømmeforstærker

NN: Det tager rocker lang tid inden de får den hjem!

NA: Ovenstående situation... Jeg burde vente spændt og glæde mig, men er efterhånden bare blevet irriteret[/quote]

Hvad er det for en?

:)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

Jeg skal have en 2203KK (igen) :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Peter C »

[quote="CobraPizza"]Jeg skal have en 2203KK (igen) :) [/quote]

Har du da ikke den anden mere?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Peter C"][quote="CobraPizza"]Jeg skal have en 2203KK (igen) :) [/quote]

Har du da ikke den anden mere?[/quote]

Måtte sælge den, da eks'en og jeg flyttede fra hinanden, og jeg havde brug for penge.. Men skulle have solgt min Silver Jub istedet indså jeg senere hehe :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

NA: John Mayer. Jeg kan ikke lide sådan noget musik, plejer jeg at bilde mig ind, men jeg kan godt lide at høre Continuum, som jeg med en vis skepsis købte, for at tjekke ham ud. Der er sgu gode sange imellem, og jeg kan faktisk rigtig godt lide hans guitarspil, der IMO snarere bør sammenlignes med Clapton end med SRV og Hendrix, hvis det overhovedet giver mening at sammenligne med noget som helst. Det, jeg helt klart ikke kan lide, er produktionen og JMs vokal. Ikke desto mindre er det nu engang en plade, jeg ret ofte sætter på, og meget ofte hører mere end to gange i træk. Go figure.

Er der nogle af jer andre, der ulejliger jer med at give nye ting en chance, selvom I har en formodning om, at nok ikke lige er noget? Jeg prøver virkelig, og ind imellem giver det sgu pote, og jeg bliver klogere, selvom jeg er en gammel, fordomsfuld, indebrændt og bitter stodder :-D
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen