Hjælp til sang/band

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hjælp til sang/band

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvad er det nu lige for en sang, jeg leder efter?

For et år eller noget siden anbefalede (sikkert blandt andre) Loomer dette band, her på kanalen, og jeg var lidt overrasket over, at det ikke var noget med pandafjæs og drop-C. Det var sådan noget (undskyld mit franske) pikrock; lidt for rocket til at være mainstream, men stadig enormt catchy.

Jeg er næsten sikker på, at jeg har købt CD'en, men nogen må have lånt den, for jeg har været hele CD-samlingen igennem, uden held.

Videoen til det specifikke nummer starter med, at guitaristen plugger sin Les Paul (?) i, og begynder på main-riff'et (helt unikt, jeg ved det), og ellers kan jeg sige om videoen, at bandet er stillet op i en tom fabrikshal (igen, aldrig set før!), og forsangeren, som vist spiller rytmeguitar, spiller på en Ampeg Dan Armstrong plexi-glas-guitar.

Ringer det en klokke?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

Indgik der overdrevne mængder skæg / overskæg i videoen? Hvis svaret er ja, så kunne vi være på jagt efter Mastodon. Jeg mindes at have set Brent Hinds med sådan en. Og Loomer nævner jo Brent Hinds hver gang han får en lejlighed...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

Ja, ja - han bruger sådan en i Oblivion-videoen:

[youtube]s6WGNd8QR-U[/youtube]

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af GodSpeedDK »

Nej, det er ikke Mastodon. Det er sådan nogle langhårede gutter, der mest af alt ligner et levn fra de tidlige 90'ere.

Det er vist i øvrigt noget med, at trommeslageren i den pågældende video, også spiller på plexi-glas.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

Det lyder ikke som en stil, jeg kan være behjælpelig med :lol:

Men jeg ved, at Justin Hawkins har spillet på sådan en. Du er ikke sådan lidt Darkness-fan i det skjulte???

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

Jeg snød og spurgte Google. Er du ude efter Fu Manchu?

Edit:
Wikipedia har en liste over kendte guitarister, der har spillet med Dan Armstrong guitarer:

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Armstrong" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Armstrong</a>

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af Anonym »

[youtube]obZJS-xz3F0[/youtube]

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

Arh selvfølgelig. Den har jeg da også selv stående. Jeg blev nok snydt af, at Mikkel sagde, det ikke skulle være mainstream. Priestess er da i den grad mainstream :lol:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Arh selvfølgelig. Den har jeg da også selv stående. Jeg blev nok snydt af, at Mikkel sagde, det ikke skulle være mainstream. Priestess er da i den grad mainstream :lol: [/quote]

Ahr ... vi kan selvfølgelig have forskellig udlægning af begrebet mainstream, men det er da hverken Volbeat eller Foo Fighters (som IMØ er mainstream-rock).

Men jo, det var Priestess, jeg ledte efter ... thank you wery many :)

Og som sidebemærkning til Turtle, så njaehh, jeg vil ikke kalde mig selv Darkness-fan, men det er da topfedt. Mest fordi det er så meget over the top, og meget lidt selvhøjtideligt :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af GodSpeedDK »

Og så sidder man lige og YouTube'r på Priestess og opdager, at de jo faktisk har følgende nummer med i Guitar Hero 3 ... og jeg har derfor stået inde i stuen og spillet det på plasticguitar 100 gange ... :roll:

[youtube]oAgECFjKTbo[/youtube]
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

Men ... men ... :o

Darkness det er da sådan lidt 80'er-agtigt. Det skal du hade, sådan er du nemlig ;)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Men ... men ... :o

Darkness det er da sådan lidt 80'er-agtigt. Det skal du hade, sådan er du nemlig ;) [/quote]

Jeg betragter egentlig også mest The Darkness som et spoof over 80'erne - lidt lissom Spinal Tap - og så må jeg godt :) Det må godt have noget med 80'erne at gøre, så længe der bliver gjort tykt grin med det overflødige årti :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]Men ... men ... :o

Darkness det er da sådan lidt 80'er-agtigt. Det skal du hade, sådan er du nemlig ;) [/quote]

Jeg betragter egentlig også mest The Darkness som et spoof over 80'erne - lidt lissom Spinal Tap - og så må jeg godt :) Det må godt have noget med 80'erne at gøre, så længe der bliver gjort tykt grin med det overflødige årti :D [/quote]

Jeg går og hører Mötley Crüe, så jeg er helt immun overfor dine blasfemiske udtalelser... :angel:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg hører, nu hvor jeg har pløjet YT tyndt for Priestess-videoer (og bandet over, at jeg har lånt CD'en ud), the Cure ... så lidt godt kom der da ud af musikhistoriens skamplet.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af k_50 »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]Men ... men ... :o

Darkness det er da sådan lidt 80'er-agtigt. Det skal du hade, sådan er du nemlig ;) [/quote]

Jeg betragter egentlig også mest The Darkness som et spoof over 80'erne - lidt lissom Spinal Tap - og så må jeg godt :) Det må godt have noget med 80'erne at gøre, så længe der bliver gjort tykt grin med det overflødige årti :D [/quote]

Jeg går og hører Mötley Crüe, så jeg er helt immun overfor dine blasfemiske udtalelser... :angel: [/quote]
Men alle ved jo til gengæld også, at Mötley Crüe først blev rigtig fede i 90'erne, da de lavede en plade uden Vince Neil... ;)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af fortytwo »

[quote="Turtle"]Jeg snød og spurgte Google. Er du ude efter Fu Manchu?

Edit:
Wikipedia har en liste over kendte guitarister, der har spillet med Dan Armstrong guitarer:

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Armstrong" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Armstrong</a>
[/quote]

En liste der er fejl i, i forhold til Fu Manchu..

Brad Davis har ikke spillet Dan Armstrong, han spiller G&L og har gjort det i mange år, og før det spillede han Fender.. Og Bob Balch spiller primært SG.. Scott Hill der imod er god nok, han skiftede til dem, fra hans ellers så trofaste Jaguare..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

[quote="fortytwo"][quote="Turtle"]Jeg snød og spurgte Google. Er du ude efter Fu Manchu?

Edit:
Wikipedia har en liste over kendte guitarister, der har spillet med Dan Armstrong guitarer:

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Armstrong" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Armstrong</a>
[/quote]

En liste der er fejl i, i forhold til Fu Manchu..

Brad Davis har ikke spillet Dan Armstrong, han spiller G&L og har gjort det i mange år, og før det spillede han Fender.. Og Bob Balch spiller primært SG.. Scott Hill der imod er god nok, han skiftede til dem, fra hans ellers så trofaste Jaguare..[/quote]

Og de har jo helt glemt det band, vi ledte efter. Man skulle jo tro, at det der wikipedia var skrevet af amatører! Eller... nå, ja.

Men de havde da i det mindste Mastodon med, så der var da én rigtig! (Men det var så også den, der var så åbenlys at jeg allerede havde husket den...)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg må da i grunden ha' sådan én engang. Den er sgu alligevel så tilpas fjollet, at man bør eje (eller have ejet, i det mindste) én.

Billede
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af IkkeMig »

Det må man da. Selv om den overgås - Glenn Tipton har en lyserød, gennemsigtig plastic-guitar med strat-form :lol:

Han siger selv, at han købte den fordi han syntes den kunne være sjov at lave et vægur ud af. Men så kunne han lide lyden og brugte den faktisk til at indspille et par tracks på Painkiller :o

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til sang/band

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg må da i grunden ha' sådan én engang. Den er sgu alligevel så tilpas fjollet, at man bør eje (eller have ejet, i det mindste) én.

Billede[/quote]

De koster det blege ... :!:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen