Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Førslev »

NN: de nye SU togkortregler! - jeg kan ikke længere få et rabatkort til transport. jeg bor i samme zone som mit uddannelsessted, men har brug for kortet da man stort set altid render ind i gruppearbejde hvor gruppen insisterer på at holde møder i københavn (jeg går på RUC). da man kun kan bruge sit SU kort imellem sin bopæl og uddannelsesstedet betyder det at jeg kommer til at skulle bruge en formue på at komme til og fra gruppearbejde eller vælge at skrive projekter alene (sandsynligvis).

Hvorfor er skal de lave sådan nogle snot dumme regler!!!!!!!! JEG ER SUR!

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Flyveøglen »

NN: Brugtmarkedets udvikling igennem det sidste års tid eller halvandet. Er ret træt af at blive tilbudt defekte kinesisk-producerede westernguitarer og andet L*** i bytte. Derudover sker der jo INTET! Måske er det denne udvikling der har gjort at udbuddet af guitarer er faldet så kraftigt som det er.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Der er jo op og nedgangstider for alt. Selvom alle underbyderne og bytte-med-skrammel+penge-til-mig fantasterne tydeligvis er reglen, der bekræfter undtagelsen :D

Nå - det minder mig om, at jeg skal tage mig sammen til at sætte en masse småting til salg :yawn:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Flyveøglen"]NN: Brugtmarkedets udvikling igennem det sidste års tid eller halvandet. Er ret træt af at blive tilbudt defekte kinesisk-producerede westernguitarer og andet L*** i bytte. Derudover sker der jo INTET! Måske er det denne udvikling der har gjort at udbuddet af guitarer er faldet så kraftigt som det er.[/quote]

Hvis ikke jeg bliver ramt af good ol' force majeure, så drager min Marshall mod Jylland i eftermiddag, og jeg får den udbudte pris for den. Min pris var godt nok også yderst rimelig; specielt set i forhold til for bare et par år siden, og også i forhold til, hvad jeg selv gav. Men hvorom alting er, så kan det lade sig gøre, hvis man ikke selv er forblindet af, hvordan markedet så ud engang, og væbner sig med tålmodighed.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Flyveøglen"]NN: Brugtmarkedets udvikling igennem det sidste års tid eller halvandet. Er ret træt af at blive tilbudt defekte kinesisk-producerede westernguitarer og andet L*** i bytte. Derudover sker der jo INTET! Måske er det denne udvikling der har gjort at udbuddet af guitarer er faldet så kraftigt som det er.[/quote]

Hvis ikke jeg bliver ramt af good ol' force majeure, så drager min Marshall mod Jylland i eftermiddag, og jeg får den udbudte pris for den. Min pris var godt nok også yderst rimelig; specielt set i forhold til for bare et par år siden, og også i forhold til, hvad jeg selv gav. Men hvorom alting er, så kan det lade sig gøre, hvis man ikke selv er forblindet af, hvordan markedet så ud engang, og væbner sig med tålmodighed.[/quote]

Jeg ved godt det kan lade sig gøre og at januar er nok ikke den måned hvor folk har allermest overskud på kontoen, men altså...

Jeg er blevet tilbudt en Billigwestern med hul i dækket + 1000,- af en person. En anden tilbyder et par pedaler og en lille transistor forstærker og en tredie 1500,- kontant.

Og det er altså en Fender classic 70´s strat jeg har til salg til en, synes jeg selv, yderst rimelig pris. Havde det så været en dyr guitar kunne jeg måske bedre forstå at det tager lidt tid at sælge den.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Den er ellers fin den guitar....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Spam-attack fra vintage and rare på DBA.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

NN: Er f'ing syg med feber, øm i alle led i kroppen, løbende næse og hvad der sig ellers hører..
NN2: Jeg kan ikke engang blive hjemme fra skole og komme mig, fordi vi laver semester projekt.. bøvl!
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

NN: Så røg der lige en mere på ignore-listen. :thumbdown:

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

Hans du skal bare være taknemmlig over der er en ignore liste ;) Så den må vel i sagens natur være i optur's tråden?
Bah

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="SustainerPlayer"]NN: Så røg der lige en mere på ignore-listen. :thumbdown:[/quote]
Og hvorfor det, om man må spørge?
See you in heaven if you make the list

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Stevi"]Og hvorfor det, om man må spørge?[/quote]

Det er det, der er tættest på, at sætte sig ved det andet bord i den modsatte ende af rummet, når man alligevel gerne vil være i lokalet.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Billede

Godt man ikke behøver at internette via mobil-tether altid :problem:

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

NN: Jeg er sgu blevet syg, altså ikke på hospitals- og testamentemåden, men bare på feber, snot- og smertemåden. Jeg har for ganske få dage siden undret mig over, at jeg er sluppet så langt igennem vinteren uden så meget som en forkølelse, og så falder hammeren selvfølgelig prompte. Motherfucking typisk. Æv. Gider ikke. Vil I ikke nok være søde at være ualmindeligt aktive på g-f de kommende dage, så jeg kan blive underholdt? :-D
NN2: Jeg væltede på cykel i morges. Hvornår fanden i helvede har de tænkt sig at rydde de små veje i rigets hovedstad for is?
NO: Det går historisk dårligt for Konservative Folkeparti - det finder jeg et småligt velbehag i :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jake »

[quote="Telemaster"]
NN2: Jeg væltede på cykel i morges. Hvornår fanden i helvede har de tænkt sig at rydde de små veje i rigets hovedstad for is?[/quote]

Det kan du jo spørge teknik- og miljøborgmesteren fra SF om, eller din socialdemokratiske overborgmester ;-)

[quote="Telemaster"]
NO: Det går historisk dårligt for Konservative Folkeparti - det finder jeg et småligt velbehag i :-)[/quote]

Det er jeg naturligvis ikke enig i. Problemet er nu, at et parti som Liberal Alliance risikerer at få et godt valg. Det er et parti, som har taget sager fra Konservative, men uden den tilhørende sociale profil, som netop gør Konservative til et ansvarligt parti og ikke bare et "lav skat nu"-parti, omend kommunikationen til offentligheden ikke ligefrem har repræsenteret det de sidste mange år.

Jeg er glad for at formandsskiftet kommer allerede i morgen, og jeg håber at dette giver plads til politik i stedet for personsager.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Jake"][quote="Telemaster"]
NN2: Jeg væltede på cykel i morges. Hvornår fanden i helvede har de tænkt sig at rydde de små veje i rigets hovedstad for is?[/quote]

Det kan du jo spørge teknik- og miljøborgmesteren fra SF om, eller din socialdemokratiske overborgmester ;-)

[quote="Telemaster"]
NO: Det går historisk dårligt for Konservative Folkeparti - det finder jeg et småligt velbehag i :-)[/quote]

Det er jeg naturligvis ikke enig i. Problemet er nu, at et parti som Liberal Alliance risikerer at få et godt valg. Det er et parti, som har taget sager fra Konservative, men uden den tilhørende sociale profil, som netop gør Konservative til et ansvarligt parti og ikke bare et "lav skat nu"-parti, omend kommunikationen til offentligheden ikke ligefrem har repræsenteret det de sidste mange år.

Jeg er glad for at formandsskiftet kommer allerede i morgen, og jeg håber at dette giver plads til politik i stedet for personsager.

Mvh Jake[/quote]

Eller spørge den regering der har fjernet midler fra kommunerne, og væltet opgaver over uden midlerne fulgte med..

Og "Konservatives sociale profil.." Måske bliver den ikke kommunikeret ud fordi den kun er til pynt i partiprogrammet...?

Man har da ikke set den i den førte politik siden K.K. Steinckes socialreform i ´33...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NN: Sibelius er pokkers dyrt...

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jake »

[quote="MacG"]Eller spørge den regering der har fjernet midler fra kommunerne, og væltet opgaver over uden midlerne fulgte med..

Og "Konservatives sociale profil.." Måske bliver den ikke kommunikeret ud fordi den kun er til pynt i partiprogrammet...?

Man har da ikke set den i den førte politik siden K.K. Steinckes socialreform i ´33...[/quote]

Godt indlæg!

Nu har kommunerne jo kun øget deres udgifter, så er det også retfærdigt at man beder om "value for money" efter min mening. Og særligt i København har Socialdemokraterne og SF jo overskredet alle budgetter og spildt penge til højre og venstre. Det er ikke som politisk uenig, men derimod som Københavner, at jeg er enormt uenig med den måde der er blevet ført politik her i byen de sidste mange år.

Jeg er bestemt ikke modstander af velfærdsstaten, men jeg er derimod tilhænger af at ydelserne går til de personer der har brug for dem. Jeg er klar over at dette kan tolkes meget forskelligt alt efter om man er ultraliberalist eller kommunist, så jeg jeg vil bede folk undlade en dybere flueknepning af dette ;-) Men min pointe er, at vi er nødt til at forholde os til vores konkurrenceevne. Jeg ved godt at det kan være svært at forholde sig til som lægmand, men det er vigtigt at vi i Danmark får nedsat de udgifter der er ved at starte virksomhed - dette kan deles op i erhvervsskat og personskat. Vestas måtte netop fyre 3.000 personer, for at skære i omkostningerne, idet lønningerne simpelthen er for høje her i landet. Og dette er på trods af at Vestas nok er et af de firmaer der er blevet pustet størst op af offentlig støtte her i landet. Dette er en advarsel for hvad der måtte komme senere, hvis skatteniveauet fortsætter på dette ekstreme niveau. Det har intet med debatten om at de "rige" skal forgyldes - de med høje indtægter vil stadig betale meget mere skat end mange andre, men pointen er også at de almindelige børnefamilier betaler rigtig, rigtig meget skat.

Nej, det er ikke siden 80'erne, og så med et par glimt med Connie Hedegaard og Benedikte Kiær at der har været en politiker med en stærk social profil i folketinget. Der er til gengæld rigtig mange i det lokalpolitiske, hvilket jo er glædeligt.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Når "lorten" fra diskussioner på Aages forum bliver slæbt med herover. Kunne man ikke holde dén slags ildelugtende sager derovre, hvor de tilsyneladende er i høj kurs?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]NN: Når "lorten" fra diskussioner på Aages forum bliver slæbt med herover. Kunne man ikke holde dén slags ildelugtende sager derovre, hvor de tilsyneladende er i høj kurs?[/quote]

Hørt!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen