Demo - Rettigheder

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Demo - Rettigheder

Indlæg af KrænDyt »

Hej alle.

Vi i bandet skal have lagt en demo af nogen sange (ikke vore egne) op på vores hjemmeside. Jeg ville bare lige høre om nogen har tjek på det der med rettigheder på sådan noget? Jeg mener at have hørt at man kun må lægge 30 sek op når det ikke er eget materiale. Er der noget med det?
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demo - Rettigheder

Indlæg af Barf »

Jeg kan ikke hjælpe dig med de specifikke regler - dem kan jeg ikke huske. Der er grangiveligt noget med længden af numrene, men jeg tror ikke det er "gratis", uanset hvor korte de end måtte være.

Jeg kan til gengæld anbefale dig at skrive en mail eller ringe til KODA, hvis ikke du får svar her. De er meget hjælpsomme og har, forhåbentlig, styr på den slags.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Demo - Rettigheder

Indlæg af kraen »

[quote="KrænDyt"]Hej alle.

Vi i bandet skal have lagt en demo af nogen sange (ikke vore egne) op på vores hjemmeside. Jeg ville bare lige høre om nogen har tjek på det der med rettigheder på sådan noget? Jeg mener at have hørt at man kun må lægge 30 sek op når det ikke er eget materiale. Er der noget med det?[/quote]

Det er korrekt med 30 sekunder.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demo - Rettigheder

Indlæg af AnotherDan »

Men det gør så vidt jeg ved ikke at man undgår at betale rettighedshaverne.
Bah

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Demo - Rettigheder

Indlæg af KrænDyt »

En lille update,

Det er jo faktisk forbavsende nemt selv at gå ind på Kodas hjemmeside og regne ud hvad det koster at bruge musik i offentligheden på den ene eller den anden måde. Jeg fandt hurtigt denne side: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler ... ftaler/</a><!-- m --> og kom frem til, at det vil koste os kr 329,07,- i kvartalet. Til den pris må jeg, hvis jeg har forstået det rigtigt, lægge lydprøver op på ikke over 45 sekunder, totalt max. 10 minutter. Hjemmesiden må max. have 2000 besøgende i måneden, hvilket sådan et bette balleorkester som mit næppe kommer op på.

Tak for kommentarerne - kom gerne med flere. Måske er der endda nogen der har fået travlt med at komme ind og regne en pris ud på kodas hjemmeside ;)
"I've got blisters on my fingers...!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen