Now Lortecomputer

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Lortecomputer

Indlæg af Kallum »

Well, der er opstået et problem med min bærbare (en Zepto 6625), nemlig det at skærmen ikke rigtig gider at vise noget..

Det skal lige siges at jeg ikke ved en flyvende fis om computere, så der kommer nok nogen begreber her der virker lidt åndede, men jeg håber i kan forstå hvad jeg mener.

Sidste søndag virkede den som den plejer, og jeg slukkede jeg den som normalt (windows slukning) og da jeg tændte den mandag var skærmen lissom slukket, der var ikke noget baggrundslys eller noget. Nu har jeg så lånt en ekstern skærm, men heller ikke den får noget signal.

Det skal lige siges at maskinen lyder som den starter som normalt, der kommer i hvert fald en lille fin "velkommen til windows" lyd efter et stykke tid..

Er det grafikkortet der er brændt sammen eller hvad? Kan den på nogen måde fjerndiagnosticeres? og kan den komme til at berige mig med sit kolde, digitale skær igen?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Lortecomputer

Indlæg af Anonym »

Har du sørget for at switche til ekstern skærm? Det er typisk en kombination af fn-tasten og en af funktionstasterne (har normalt et lille symbol med to skærme på)?

Giv den lidt tid imellem hvert "switch" - det er noget relæ-styret hejs, der lige skal skifte - typisk er der også flere indstillinger kun computer/kun ekstern/ begge osv. så prøv nogle gange.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Lortecomputer

Indlæg af Kallum »

Jeg har prøvet at skifte til ekstern, nemlig med fn tast og F4 (tror jeg nok), der sker ikke en lodden prut, men jeg tror jeg går hjem og prøver igen.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Lortecomputer

Indlæg af Anonym »

Ellers er det også muligt at få usb-til-vga eller usb-til-dvi eksterne kort

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/gr ... rafikkort-(usb-2.0">http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/gr ... t-(usb-2.0</a><!-- m -->)-1400x1050-.asp

Det er selvfølgelig nødløsningen, hvis grafikkortet er kvadret og man ikke lige lyster at købe en ny PC.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Lortecomputer

Indlæg af Kallum »

Det kunne faktisk være en mulighed med sådan en USB fidus, selvom jeg nok ikke kommer udenom at skulle anskaffe mig en ny computer på et tidspunkt.

Tak for de gode råd Hans Nissen, de er en sand ven af folket!

Mange kommunistiske hilsner
- Kallum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen