Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Tja, det kommer i høj grad an på skolen. De steder, hvor jeg har været lærervikar i sin tid, var på ingen måde hjælpsomme. To ud af tre forklarede ikke om praktiske ting som ringetider, brug af computere, bibliotek, lærerfaciliteter osv. Det sidste sted havde en fin lille folder, med alt nødvendig viden - sådan!

Derudover varierer det også i forhold til hvilken lærer, du er vikar for. Nogle kommer med kæmpelange noter om hvad, klassen skal lave i dag, og man kan ikke nå halvdelen af det. Andre skriver måske en enkelt ting, som så er overstået på 10 minutter, og så står man med 7.A, og skal finde ud af, hvad man skal lave de næste par timer. Nogle vil måske sige, at man bare kan holde fri og slappe af så, men det bliver noget så kedeligt og umotiverende (for dig vel at mærke) i længden.

Men det bliver helt sikkert anderledes for dig, da du jo skal være fast vikar. På den måde går det hurtigere med at få opbygget et forhold til både andre ansatte og børnene. Held og lykke med det.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kasperploug"]

Nogle tips fra vikarer/lærere til hvordan jeg skal gribe det an?[/quote]

Jeg er hverken lærer eller vikar, men har dog gået i skole ... du skal tage dem med ned i filmkælderen, og sætte "den med muldvarpen" på. De vikarer vi havde, som lod os se "muldvarpen", var altid i høj kurs :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="kasperploug"]NO: Er lige blevet headhuntet til vikar på Østofte Skole på Lolland - min mor arbejder der, og de havde desperat brug for vikarer pt., så uden samtale eller noget blev jeg ansat :D Jeg starter med 4 timer i morgen i bl.a. sløjd med 6. klasse (de skal vist bare ikke have sløjd - øv - "Nå, hvem kan lave den flotteste guitarkrop til mig? :D ") og historie med 9. klasse!
NA: Håber sgu jeg kan klare mosten! Jeg ved at det skulle være lidt psykisk hårdt til tider, men jeg er vant til umulige børn gennem mit andet arbejde som handicaphjælper hos en familie med 2 børn, så jeg krydser fingre :D

Nogle tips fra vikarer/lærere til hvordan jeg skal gribe det an?[/quote]

Tillykke. Det kan være sjovt.

Vær velforeberedt, vid hvad du skal, og hvad du vil, og vær parat til at skære igennem når de tester dig... For det vil de.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="kasperploug"]NO: Er lige blevet headhuntet til vikar på Østofte Skole på Lolland - min mor arbejder der, og de havde desperat brug for vikarer pt., så uden samtale eller noget blev jeg ansat :D Jeg starter med 4 timer i morgen i bl.a. sløjd med 6. klasse (de skal vist bare ikke have sløjd - øv - "Nå, hvem kan lave den flotteste guitarkrop til mig? :D ") og historie med 9. klasse!
NA: Håber sgu jeg kan klare mosten! Jeg ved at det skulle være lidt psykisk hårdt til tider, men jeg er vant til umulige børn gennem mit andet arbejde som handicaphjælper hos en familie med 2 børn, så jeg krydser fingre :D

Nogle tips fra vikarer/lærere til hvordan jeg skal gribe det an?[/quote]

Nu har jeg været vikar på en skole i Valby og Amager, hvilket nok er noget andet end Lolland, men mit råd til dig vil nok være ikke at have for høje forventninger.

Et andet råd er konsekvens pædagogik. Det virker utroligt nok for størstedelen af alle børn, men det er vigtigt du tager en snak med børnene/ungerne, omkring hvorfor de får "straffen" og at de selv får sat ord på hvad det var de gjorde galt.

Via din mor kan du sikkert gennemskue hvordan mentaliteten er på skolen. F.eks var det for mig ikke unaturligt at blive fyldt med løgn & latin dagen lang. :wtf:

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="kasperploug"]

Nogle tips fra vikarer/lærere til hvordan jeg skal gribe det an?[/quote]

Jeg er hverken lærer eller vikar, men har dog gået i skole ... du skal tage dem med ned i filmkælderen, og sætte "den med muldvarpen" på. De vikarer vi havde, som lod os se "muldvarpen", var altid i høj kurs :D [/quote]

Det kan jeg godt nikke genkendende til. Ikke lige det med muldvarpen dog... men i de større klasser var det fryd at få overtalt vikaren til at se det BodyBio afsnit der meget åbent håndterer seksualoplysning.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

no: at få en stak gamle u2 vinyler af en kollega!

/søren

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="Flyveøglen"][quote="GodSpeedDK"][quote="kasperploug"]

Nogle tips fra vikarer/lærere til hvordan jeg skal gribe det an?[/quote]

Jeg er hverken lærer eller vikar, men har dog gået i skole ... du skal tage dem med ned i filmkælderen, og sætte "den med muldvarpen" på. De vikarer vi havde, som lod os se "muldvarpen", var altid i høj kurs :D [/quote]

Det kan jeg godt nikke genkendende til. Ikke lige det med muldvarpen dog... men i de større klasser var det fryd at få overtalt vikaren til at se det BodyBio afsnit der meget åbent håndterer seksualoplysning.[/quote]

Vi fik engang lov til at se en film om at partere en hjort. Vores vikar var meget interesseret i jagt. Det var dog ikke så relevant for undervisningen, men det var underholdende nok.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Flyveøglen"][quote="GodSpeedDK"][quote="kasperploug"]

Nogle tips fra vikarer/lærere til hvordan jeg skal gribe det an?[/quote]

Jeg er hverken lærer eller vikar, men har dog gået i skole ... du skal tage dem med ned i filmkælderen, og sætte "den med muldvarpen" på. De vikarer vi havde, som lod os se "muldvarpen", var altid i høj kurs :D [/quote]

Det kan jeg godt nikke genkendende til. Ikke lige det med muldvarpen dog... men i de større klasser var det fryd at få overtalt vikaren til at se det BodyBio afsnit der meget åbent håndterer seksualoplysning.[/quote]

Uhhhh, BodyBio. Det afsnit har jeg set.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Odgaard »

NO: Efter en aften med den nyindkøbte Vox Tonelab ST virker det til, at den kan klare opgaven som hjemme-øve-lyd-dims. Jeg har endnu ikke haft den at til pc'en og kigget på den medfølgende software.

Men wauw hvor er der en masse tilsovsede presets i sådan en maskine.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Jeg skal i Parken i aften :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Telemaster"]NO: Jeg skal i Parken i aften :-)[/quote]

Svineri - selvom det sner...
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"][quote="Telemaster"]NO: Jeg skal i Parken i aften :-)[/quote]

Svineri - selvom det sner...[/quote]

Tjah, lige nu virker det ikke helt skørt at sidde på en lun café med en kop kaffe, i stedet for række 4 på Nedre C, men jeg tager sgu i Parken alligevel :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: En otte uger gammel engelsk Bulldog har invaderet matriklen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Sasha"]NO: En otte uger gammel engelsk Bulldog har invaderet matriklen... :-)[/quote]

Tillykke med den! Jeg har forsøgt at overtale min kæreste til, at vi skal have en engelsk bulldog, men hun mener, at vi har nok i vores lille japanske spids
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Første øver i efterhånden lang tid med rockbandet. Dog uden bassist, hvilket var lidt øv, men så hyggespillede vi lidt og snakkede lidt om arbejdsdeling og strategi, hvilket også var meget fornuftigt.

NO2: Jeg har efterhånden urimeligt fed lyd. Jeg er tættere end nogen sinde på at være tilfreds med mit bækken-setup (og på at have gjort det umulige og fundet det ideelle ride), og jeg skulle lige for skægs skyld prøve en stortrommekølle, jeg havde liggende, der så tilfældigvis bare trak alle de fedeste ting ud af den tromme. Det fede ved at spille uden bas var, fandt jeg så ud af, at jeg havde hele bundregistret for mig selv, så man kunne høre alt guffet fra tommerne (BOMM! bøh! alt muligt godt, siger 16" og 18" gulvtommer :D )

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kattekiksen »

NO: Jeg har mødt en rigtig sød pige der kommer på besøg med jævne mellemrum. Hende kan jeg sgu meget godt lide.
NO2: Revolutioner. history in the making, oh yeah. Hvis så bare politikerne ser den kommende oliekrise som en væsentlig grund til at starte energirevolutionen og bygge nogle flere vindmøller, så ser vores verden ikke helt så skidt ud endda.

//Edit

NMFKO(NowMegaKæmpeFuckingOptur): MASTODON til Roskilde. Jeg håber på orange, midt om natten og fuld slæde. I virkeligheden bliver det nok max Arena kl. 16 lørdag eftermiddag, men alligevel. Død og helvede.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

Er det bare mig eller kommer der enormt meget død på Roskilde i år?

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Flyveøglen »

NO: Billederne på denne side: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marchandmeffre.com/detroit/i ... ex.html</a><!-- m -->

Fascinerende, skræmmende og alt muligt andet på en gang....

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

[quote="Kattekiksen"]
NMFKO(NowMegaKæmpeFuckingOptur): MASTODON til Roskilde. Jeg håber på orange, midt om natten og fuld slæde. I virkeligheden bliver det nok max Arena kl. 16 lørdag eftermiddag, men alligevel. Død og helvede.[/quote]

+1.000.000,00

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

[quote="VilhelmNielsen"]Er det bare mig eller kommer der enormt meget død på Roskilde i år?[/quote]

Det var sandelig også på tide. De seneste par år har der nærmest ikke været andet end tofuædere.
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen