Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt![/quote]

Hvordan kan en CD-afspiller overhovedet koste noget der ligner 60.000,-?? :s hock:

Sådan én kan ind imellem fåes i f.eks. Aldi (I har sikkert noget tilsvarende i Irland) til ca. 300,-, og så kan den også afspille DVD'ere, og alt muligt. Bare et tip, du kan bruge hvis du vil :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

NO: Følgende replikskifte fandt sted ved middagsbordet på efterskolen i dag:

Lærer: "Dennis, skal du ikke med ud at løbe i middagspausen. Det er sundt, siger de ..."
Dennis: "Næj, det skal a dælme æ da! Den jænst gang om året a løwer, er når æ kvier de skal ud af æ stald og å græs. Så gælder´t om å wær hurtig, hwis man wil følg mæ."

Det skal lige siges at Dennis, på trods af en sygelig besættelse af landbrug, er ganske normal, rar, velfungerende og intelligent ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Efter at bandet ikke har haft nogen jobs siden november, er der pludselig 3 stk. i kalenderen inden for den næste måneds tid og udsigt til flere. Det bli'r dælme rart at komme ud og spille rock igen!

NO2: Det er utroligt, så produktivt et ellers rimelig dovent rockband bliver, når der er koncerter på vej. Trods en ret kort øver i går fik vi både justeret på setlisten, lagt kor på et par numre og øvet lidt nye tricks ind.

M(måske)O3: Sandsynligvis rykker vi snart fra ghettoøveren på Rock Island til en ny, meget større og finere en på bandhotel.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

NO: Milan ude af CL - ta den, Zlatan!
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt!
[/quote]

Hva´ er´ed for´n én..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt![/quote]

Hvordan kan en CD-afspiller overhovedet koste noget der ligner 60.000,-?? :s hock:

Sådan én kan ind imellem fåes i f.eks. Aldi (I har sikkert noget tilsvarende i Irland) til ca. 300,-, og så kan den også afspille DVD'ere, og alt muligt. Bare et tip, du kan bruge hvis du vil :) [/quote]

Man kan da osse af og til faa guitarer og forstaerkere i ALDI meget billigt. Bare et tip! :)

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

[quote="Sasha"][quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt!
[/quote]

Hva´ er´ed for´n én..?[/quote]

Det er en B.A.T. VK-D5SE med alle fabriks opgraderinger. Haaber det er ok til manden med 300b forstaerker og Avantgarde horn....?

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Starcaster"]
Man kan da osse af og til faa guitarer og forstaerkere i ALDI meget billigt. Bare et tip! :) [/quote]

Touché... :D :D
Bah

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Starcaster"][quote="Sasha"][quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt!
[/quote]

Hva´ er´ed for´n én..?[/quote]

Det er en B.A.T. VK-D5SE med alle fabriks opgraderinger. Haaber det er ok til manden med 300b forstaerker og Avantgarde horn....?[/quote]

Nu kunne jeg så vælge at sige min mening om rør i digitale afspillere, men jeg tror bare jeg nøjes med at sige: Tillykke, det er jo ikke helt skidt - det er da ikke det allerbilligste af Philips' løbeværk, de har brugt ;)

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

Jamen Turtle du naegtede jo at sende mig en Lyngdorf! Det havde jeg ALDRIG sagt nej til! ;)

Men du har ret i at CD drevet ikke er der de har brugt pengene. Men omvendt er det nemt at skifte, hvis det bliver aktuelt....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Starcaster"][quote="Sasha"][quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt!
[/quote]

Hva´ er´ed for´n én..?[/quote]

Det er en B.A.T. VK-D5SE med alle fabriks opgraderinger. Haaber det er ok til manden med 300b forstaerker og Avantgarde horn....?[/quote]

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke en ski´ forstand på Hifi. Men den ser da umiddelbart imponerende ud!

I øvrigt er min hifi-forstærker lige p.t. under ombygning (af kyndig hånd - altså ikke mine!), så den skulle blive billigere i drift. 300B´ere er jo i bund og grund noget skrammel at bruge til klasse A-drift. Og bedre bliver det ikke, hvis din forstærker er designet, så du kun kan bruge én bestemt type "heavy duty" 300B´ere p.g.a. de forekommende spændinger. Så lige for tiden er der stille i stuen...

Edit: Jeg fornemmer, at jeg ikke er helt på linje med Turtle, når jeg sætter pris på rør i en CD-afspiller..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

Starcaster skrev:Jamen Turtle du naegtede jo at sende mig en Lyngdorf! Det havde jeg ALDRIG sagt nej til! ;)
Vi havde jo ikke flere - men der kommer en ny...
Men du har ret i at CD drevet ikke er der de har brugt pengene. Men omvendt er det nemt at skifte, hvis det bliver aktuelt....
Nemt at skifte? Jeg tror ikke, du kan finde noget bedre, der samtidig er kompatibelt med det...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Starcaster"][quote="GodSpeedDK"][quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt![/quote]

Hvordan kan en CD-afspiller overhovedet koste noget der ligner 60.000,-?? :s hock:

Sådan én kan ind imellem fåes i f.eks. Aldi (I har sikkert noget tilsvarende i Irland) til ca. 300,-, og så kan den også afspille DVD'ere, og alt muligt. Bare et tip, du kan bruge hvis du vil :) [/quote]

Man kan da osse af og til faa guitarer og forstaerkere i ALDI meget billigt. Bare et tip! :) [/quote]

Det er jo en dårlig sammenligning. Man kan jo høre forskel på en billig og en dyr guitar, så her giver det mening at skyde lidt flere penge i.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Starcaster"][quote="GodSpeedDK"][

Hvordan kan en CD-afspiller overhovedet koste noget der ligner 60.000,-?? :s hock:

Sådan én kan ind imellem fåes i f.eks. Aldi (I har sikkert noget tilsvarende i Irland) til ca. 300,-, og så kan den også afspille DVD'ere, og alt muligt. Bare et tip, du kan bruge hvis du vil :) [/quote]

Man kan da osse af og til faa guitarer og forstaerkere i ALDI meget billigt. Bare et tip! :) [/quote]

Det er jo en dårlig sammenligning. Man kan jo høre forskel på en billig og en dyr guitar, så her giver det mening at skyde lidt flere penge i.[/quote]
Billede

(Som i: Man kan vel også høre forskel på dyr og billig hifi?)
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jeg ville nærmere mene, at man kan høre forskel godt og dårligt isenkram til lyd-reproduktion med en vis grad af naturtrohed. Prisen i sig selv tror jeg såmænd ikke, at man kan høre...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

Men man kan vel heller ikke forvente, at forståelsens niveau rejser sig over pøbelens, bare fordi vi tilfældigvis færdes på et lydorienteret forum? Jeg mener - hvor mange af vore (udeforstående) koner/forældre/venner kan høre forskel på hvilke guitarer/pedaler/forstærkere vi bruger?

Vi har iøvrigt ALDI herovre. Det vi til gengæld IKKE har er den der kedelige tendens til at skulle finde fejl mangler ved alting i stedet for at lykønske og glæde sig på andres vejne. :)

Sagt og ment helt generelt og med et glimt i øjet selvfølgelig ;)

nokia
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af nokia »

[quote="Starcaster"]NO: "Ny" CD afspiller! Og til ca. 60.000kr under nypris kan man jo ikke klage! For dælen den lyder godt!
NO2: Mit monitor forstærker projekt er ved at tage form. Poster måske nogle billeder i studie afdelingen, hvis det har intersse... ;) [/quote]


Jamen så tillykke :-) (dette er ingen joke)

vh

ps. Er den PTP? (dette er en joke)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Starcaster"]Men man kan vel heller ikke forvente, at forståelsens niveau rejser sig over pøbelens, bare fordi vi tilfældigvis færdes på et lydorienteret forum? Jeg mener - hvor mange af vore (udeforstående) koner/forældre/venner kan høre forskel på hvilke guitarer/pedaler/forstærkere vi bruger?[/quote]

Ja, det er nok dét, der er gældende for mit vedkommende. Om så jeg anstrengede mig virkeligvirkeligvirkelig, så tør jeg æde en gammel hat på, at jeg ikke kunne høre forskel på et konfirmationsanlæg fra 1991 og Lyngdorf's top-of-the-line. Højttalerne jojo, men ikke selve anlægget.

Men det skal bestemt ikke spolere din begejstring :) Jeg var måske bare lidt chokket over, at man overhovedet kunne få en CD-afspiller til den pris, uden den var lavet af 100% jomfruelig punani.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"] Om så jeg anstrengede mig virkeligvirkeligvirkelig, så tør jeg æde en gammel hat på, at jeg ikke kunne høre forskel på et konfirmationsanlæg fra 1991 og Lyngdorf's top-of-the-line. Højttalerne jojo, men ikke selve anlægget. [/quote]

Du må komme forbi og lytte en dag, for der tør jeg godt komme med en forudsigelse: Det kan du sagtens! Det kan alle, der ikke decideret er tunghøre. Faktisk hælder jeg også til, at skal det endelig være, så er højttalerne mindre vigtige end anlægget. Jeg kan få bedre lyd med mit Lyngdorf-anlæg og et par billige højttalere, end jeg kan med et par knaldgode højttalere og et konfirmationsanlæg fra 1991 ;)

Folk, der siger at de ikke kan høre forskel har ikke prøvet det. At mange så, når de har hørt forskellen, stadig ikke mener at de vil bruge penge på den forskel, det er jo noget helt andet...

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Starcaster"]Men man kan vel heller ikke forvente, at forståelsens niveau rejser sig over pøbelens, bare fordi vi tilfældigvis færdes på et lydorienteret forum? Jeg mener - hvor mange af vore (udeforstående) koner/forældre/venner kan høre forskel på hvilke guitarer/pedaler/forstærkere vi bruger?[/quote]

Ja, det er nok dét, der er gældende for mit vedkommende. Om så jeg anstrengede mig virkeligvirkeligvirkelig, så tør jeg æde en gammel hat på, at jeg ikke kunne høre forskel på et konfirmationsanlæg fra 1991 og Lyngdorf's top-of-the-line. Højttalerne jojo, men ikke selve anlægget.

Men det skal bestemt ikke spolere din begejstring :) Jeg var måske bare lidt chokket over, at man overhovedet kunne få en CD-afspiller til den pris, uden den var lavet af 100% jomfruelig punani.[/quote]

Nej jeg ved det godt du ikke mente det sådan ;) . Det kan virke meget dyrt for noget som bare spiller CD'er. Men jeg tror Turtle har ret: at du sagtens kan høre forskel, men om du så mener det er nødvendigt at bruge den slags penge på det, er noget helt andet. Jeg kan heller ikke helt forstå folk, som bruger tusinder af kroner på en designerjakke, som i min optik kan fåes magen til i Henning&Mogens til en brøkdel af prisen. Men det er så det der glæder dem...

Og Turtle: Jeg mente bare, at hvis løbeværket gik i stykker, er det nemt og billigt at finde et nyt at smide i.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen