Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jolle »

[quote="Sasha"][quote="MacG"]
Nu hører det med til historien at jeg også var testpilot på den. Og nok er Test-Bombekælderen skummel, men så kold er den heller ikke. Men Fuzz´en havde tilbragt noget tid i en kold bil. Der var dug på kassen da den blev hevet frem. Da jeg skulle prøve den, lød den decideret sært, som en defekt noisegate, der kun af og til lod signal komme igennen, og det der kom var sådan nogen små dame-luskeprutter. Det blev målt på sagerne, men først da der blev sat en lun finger på transitorerne begyndte den at lyde af noget man kunne leve med, og efter lidt mere lunene nussen af transistorerne lød den faktisk rigtigt fedt... indtil den kølede ned igen. Og Sasha kunne måle en forskel på over 1 volt på varm og kold tilstand. Så det der med at Eric Johnson og Jimi kunne høre forskel på deres Fuzz-faces når der går en sky for solen er ikke helt hen i hampen...

Så man må ha´nogen stykker for at kunne finde den der lyder fedt den dag:

Billede

;) [/quote]

Gad vide, om han har dem justeret ind efter forskellige temperaturer?

Det er faktisk ikke så langt ude, som det måske kan lyde. Jeg tror, at enhver, der har været dum nok til at begive sig ud i det hér med at rode med germanium-transistorer, vil give mig ret i det. Jeg ved, at jeg har sagt det før. Men jeg skal gerne gentage det: Germanium-transistorer er cirka lige så tilregnelige som en junkie med tredjedags abstinenser!

:-)[/quote]
Hvis problemet er svingene temperaturer, kunne man så ikke bygge en "ovn" der holdt de der germanium transistorer på en konstant temperatur, fx 40grader?
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Det kunne man måske godt (jeg ville dog nok vælge 20-25 grader istedet). Men næppe en særligt praktisk orienteret løsning...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jolle »

[quote="Sasha"]Det kunne man måske godt (jeg ville dog nok vælge 20-25 grader istedet). Men næppe en særligt praktisk orienteret løsning...[/quote]
Kunne 20-25 grader ikke blive et problem hvis man skal spille en varm sommerdag? Tror du at det ville blive for stort eller hvordan?
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af efrandsen »

NA: Jeg har valgt at droppe ud af mit nuværende studie, da jeg virkelig kan føle, at det slet ikke er mig. Desværre. Til gengæld føler jeg, at det er det rigtige at gøre, så lidt optur der :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Den der fede følelse af at holde tidligt fri fra arbejde ... blot for at konstatere at man har været der i 11 timer. Hvad skete der lige for den dag? Og hvor meget kan det der sommertid fucke med min hjerne?

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Kallum »

NA: Sidste nat i lejligheden i Kbh K. I morgen flyttes alt mit habengut (2 nettoposer med tøj, en guitar og en Iron Maiden Tailgunner plakat) til provinsen aka nordvest.

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kasperploug »

NA: Ved ikke om jeg skal tage endnu et sabbatår.. Har ikke helt fået rejst så meget som jeg gerne ville, og musikken blomstrer virkelig nu! Og jeg ved at jeg på dyrlægestudiet ikke får meget tid til hverken fritid eller musik.. :S
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: 2001: A Space Odyssey er nok den mest underlige film, jeg endnu har set. Det er som om, at Stanley Kubrick bliver mere og mere mærkværdig for hver film, jeg ser.
NA2: Hold kæft, der kan være meget blod i sådan en myg.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af IkkeMig »

NA: Har haft en hyggelig aften med et par spil pool og en masse bajere ... men vækkeuret ringer om 4 timer :-o

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af thomasrytter »

[quote="K-P"]NA: 2001: A Space Odyssey er nok den mest underlige film, jeg endnu har set. Det er som om, at Stanley Kubrick bliver mere og mere mærkværdig for hver film, jeg ser.
NA2: Hold kæft, der kan være meget blod i sådan en myg.[/quote]

Måske kan denne side hjælpe:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.kubrick2001.com/">http://www ... 01.com/</a><!-- m -->

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

NA: Skulle man sælge sit Marshall anlæg, som man aldrig bruger, når der nu findes en fyr, ville have meget større glæde af det? Men det føles så rart at have sådan en ballademager stående til en regnvejrsdag :-D

Og hvad er en Marshall Superbass fra 1975 værd, når den er moddet til Superlead specs? Med eller uden 4x12 Marshall kabinet med Greenbacks og Ultimate Attenuator? Argh. Beslutninger... :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"]NA: Skulle man sælge sit Marshall anlæg, som man aldrig bruger, når der nu findes en fyr, ville have meget større glæde af det? Men det føles så rart at have sådan en ballademager stående til en regnvejrsdag :-D

Og hvad er en Marshall Superbass fra 1975 værd, når den er moddet til Superlead specs? Med eller uden 4x12 Marshall kabinet med Greenbacks og Ultimate Attenuator? Argh. Beslutninger... :-)[/quote]

sælg lortet... lidt mindre kynisk, kan du måske også bytte det til en jazzmaster eller en anvendelig hollowbody? der er alligevel ingen der spiller på marshall mere, og støjende guitarer er det nye sort... :)

/søren

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"]NA: Skulle man sælge sit Marshall anlæg, som man aldrig bruger, når der nu findes en fyr, ville have meget større glæde af det? Men det føles så rart at have sådan en ballademager stående til en regnvejrsdag :-D

Og hvad er en Marshall Superbass fra 1975 værd, når den er moddet til Superlead specs? Med eller uden 4x12 Marshall kabinet med Greenbacks og Ultimate Attenuator? Argh. Beslutninger... :-)[/quote]
Afsted med det.. Hvor længe er det nu lige du har haft det, og hvor meget har du brugt det..?

Hvis du pludselig mangler sådan en fætter til et job eller noget, så låner du jo bare min..

Men din UA, den er nu sikkert god at gemme..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

Noteret, D'herrer! Fine pointer. Og UA'en kan man jo så sælge til 42, kan jeg regne ud :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="udepost"][quote="Telemaster"]NA: Skulle man sælge sit Marshall anlæg, som man aldrig bruger, når der nu findes en fyr, ville have meget større glæde af det? Men det føles så rart at have sådan en ballademager stående til en regnvejrsdag :-D

Og hvad er en Marshall Superbass fra 1975 værd, når den er moddet til Superlead specs? Med eller uden 4x12 Marshall kabinet med Greenbacks og Ultimate Attenuator? Argh. Beslutninger... :-)[/quote]

sælg lortet... lidt mindre kynisk, kan du måske også bytte det til en jazzmaster eller en anvendelig hollowbody? der er alligevel ingen der spiller på marshall mere, og støjende guitarer er det nye sort... :)

/søren[/quote]

Det er godt nok det værste vrøvl komprimeret på mindst plads, jeg længe har læst...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af VilhelmNielsen »

NA: Post Danmark. Af deres uransagelige veje, og Amazon's fremragende kundeservice, står jeg nu med 2xSæson 3 og 2xSæson 4 af The Shield. Hvad fanden er chancen for at 2 pakker sendt med 2 ugers mellemrum kommer samme dag?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

NA: Sidder konstant og må vente på at maple regner mine kontour plots færdige, hvilket kan tage mellem 15-20 min stykket.. tilgengæld er der internet, så er der jo tid til GF :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Smittefar »

Så må du sguda starte nogle flere plots samtidig - hvis du kører på DTU nettet har du da i hvert fald ram nok.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

Kører desværre på min egen, men har næsten lyst til at sætte mig ned i 311 til Nifelheim og lade den klare jobbet, omend der er nogen der bliver sure..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Loomer »

NA//

Sådan som vi driller Rasmus med at han har det med Tone Zone-pickupper, sådan har jeg det jo helt reelt med War Pigs.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen