Foto-hjælp

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Foto-hjælp

Indlæg af FunkyValle »

Hejsa

Min kæreste har et Canon 1000D kamera og ønsker sig en flash hertil.
Nu nærmer hendes fødselsdag sig og jeg påtænker at købe en sådan til hende.

Hvad skal jeg kigge efter? Er der forskel på, hvordan en flash sidder fast på kameraet?
Jeg forestiller mig, at det skal være en flash, hvor hovedet kan vippes op og ned, så man kan styre retningen på den.

Budget: Absolut max 1.000 kr og gerne en del derunder.
Jeg har ikke noget imod at finde noget brugt til hende...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foto-hjælp

Indlæg af Smittefar »

På det budget, kan man glemme alt om originale Canon Flash

Jeg vil dog anbefale, at du går efter en, der både kan vippes op og ned og rotere i soklen. Jeg tror Nissin laver nogen, der falder inden for budgettet - jeg har en Metz, der falder i dit budget, men den kan ikke rotere i soklen. Nissin kan vist få hos dustinhome.dk
Modded guitars were crap right out of the factory

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Foto-hjælp

Indlæg af Petunia »

Den her skulle passe
CANON 270EX SPEEDLITE - 995,- i Photografica i Skindergade.
Med hensyn til brugt, skal man være opmærksom på, at den ikke må være for gammel, da den så kan brænde kameraet af.

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Foto-hjælp

Indlæg af Jolle »

Stort set alle kamera producenter har deres egen blitz-sko/hot-shoe så du skal sørge for at få en der passer til Canon.
Personligt foretrækker jeg en blitz der kan både tiltes horisontalt og vertikalt, jeg bliver lidt træt af det hvis den kun kan peges opad. Nissin Di622 skulle kunne opfylde disse krav læs eventuelt lidt om den her http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=36859 eller se lidt om den her http://www.youtube.com/watch?v=SQgl8Fg-u0o
Den kan købes her http://www.computersalg.dk/produkt.html ... =EDBpriser, men den er dog 49øre over dit budget (og så står den til at være MARK II, hvilket vel må være en nyere udgave, men præcist hvad det indebærer ved jeg ikke).

Hvis din kæreste gerne vil have en lille flash som ikke vejer/fylder så meget er Canons egen 270EX et godt bud, den kan fås indenfor budgettet.
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foto-hjælp

Indlæg af Smittefar »

+1 til den der Nissin Jolle nævner
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Foto-hjælp

Indlæg af Smittefar »

faktisk må jeg lige erkende, at jeg lige har brugt et godt stykke tid på at sidde og GASse lidt over den - Den vil jo også virke trådløst sammen med mit eget kamera (60d - det vil ikke umiddelbart virke med 1000D), og jeg må indrømme at efter at have brugt kablet off-camera flash i et godt stykke tid er jeg ved at være rigtig træt af det og klar til at gå trådløs.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen