Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Dale »

[quote="kasperploug"][quote="GodSpeedDK"]NA: Græsslåning. Ikke det nemmeste i verden at tage sig sammen til, og slet ikke når det foregår med en gammel, rusten Stiga håndskubber af den slags, der kan drive naboerne til vanvid, men når man først er i gang er det jo slet ikke så slemt. Og den øl man bagefter, med god samvittighed, kan sidde på terrassen og nyde, mens man beundrer sit værk, tæller bestemt også til plussiden :) [/quote]
Jeg elsker det :D Og så er duften af nyklippet græs bare lækkert![/quote]
Den gang du bor på lugter også ualmindeligt meget af græs, så ja... what to say :eh: .
When You see W. C. Fields.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Hvem skulle dog have troet, at min Boss HM-2 kan ramme lyden i Communication Breakdown rimelig spot on.
Cogito sumere potum alterum

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af kasperploug »

NA: Gudgommelig indgriben?: Jeg lå på arbejdet og kunne ikke falde i søvn, går ud i køkkenet for at tage et glas vand og ser at det brænder hos genboen og får derefter ringet 112 osv.. Wow.. Fy for en skefuld
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af kasperploug »

[quote="Dale"][quote="kasperploug"]
Jeg elsker det :D Og så er duften af nyklippet græs bare lækkert![/quote]
Den gang du bor på lugter også ualmindeligt meget af græs, så ja... what to say :eh: .[/quote]
Hæhæ.. Lidt af græs
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Så fik min lige sin første rigtige sviner af en politiker i forbindelse med et interview. Uden at gå i detaljer kan jeg sige, at Venstres sundhedsordfører, Birgitte Josefsen, ikke havde sin bedste dag i dag. Hold da fast...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"] Uden at gå i detaljer kan jeg sige, at Venstres sundhedsordfører, Birgitte Josefsen, ikke havde sin bedste dag i dag.[/quote]

Er det noget, du ved, eller antager du blot noget her? Som journalist skal du jo have din dokumenation for sådan en påstand i orden!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Det er også rigtigt. Jeg må hellere gøre brug af toulmin-analysen og finde en styremarkør a la "stor sandsynlighed" frem. Men når man inden for de første 30 sekunder bliver mødt af kommentaren "Hvad er det for noget lort?!", så tør jeg godt vove pelsen :) . At interviewet så, fordi det var gennemsyret af hendes åbenbare vrede over for mig, ikke blev særlig vellykket eller konstruktivt er bare ærgerligt.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af MacG »

[quote="Barf"]Det er også rigtigt. Jeg må hellere gøre brug af toulmin-analysen og finde en styremarkør a la "stor sandsynlighed" frem. Men når man inden for de første 30 sekunder bliver mødt af kommentaren "Hvad er det for noget lort?!", så tør jeg godt vove pelsen :) . At interviewet så, fordi det var gennemsyret af hendes åbenbare vrede over for mig, ikke blev særlig vellykket eller konstruktivt er bare ærgerligt.[/quote]

Hvad havde du gjort hende (Ud over at være journalist?)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

Intet. Jeg er ved at skrive en artikel om, hvordan fejlslagne plastikkirurgiske operationer ender på offentlige sygehuse og dermed deres regning. Jeg har udtalelser fra op til flere overlæger på de største hospitaler i Danmark, men det tolkede hun som, at jeg personligt var af den overbevisning, at private sygehuse er noget hø, og at alt offentligt er perfekt.

Og hele formålet med interviewet var sådan set bare at høre, hvad hun tænker om S og SF's ønske om at ændre lovgivningen, så private hospitaler SKAL behandle fejl og komplikationer selv. Det fik jeg aldrig svar på...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"] Men når man inden for de første 30 sekunder bliver mødt af kommentaren "Hvad er det for noget lort?!", så tør jeg godt vove pelsen :) quote]

Så skulle du bare høre hende på en skidt dag... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kasperploug"]Gudgommelig indgriben?[/quote]

Nej. Gud er noget der foregår inde i hovedet på folk, så derfor kan han ikke gribe ind.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Jolle »

[quote="GodSpeedDK"][quote="kasperploug"]Gudgommelig indgriben?[/quote]

Nej. Gud er noget der foregår inde i hovedet på folk, så derfor kan han ikke gribe ind.[/quote]
Nu vil jeg ikke tage diskussionen op, men jeg synes det er et stort postulat at komme med når der hverken findes evidens for det ene eller det andet.

Men jeg vil så også erklærer mig enig med dig, jeg tvivler på at Gud (hvis vi går ud fra at han findes) var skyld i dette heldige udfald :)
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"][quote="kasperploug"]Gudgommelig indgriben?[/quote]

Nej. Gud er noget der foregår inde i hovedet på folk, så derfor kan han ikke gribe ind.[/quote]

Så er de troende da i det mindste foran på point i forhold til så mange andre, hvor der slet ikke foregår noget inde i hovedet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Ulver - Wars Of The Roses. Det er sgu ikke helt så fedt, som jeg havde forventet, men stadigvæk bedre end så meget andet.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"][quote="GodSpeedDK"][quote="kasperploug"]Gudgommelig indgriben?[/quote]

Nej. Gud er noget der foregår inde i hovedet på folk, så derfor kan han ikke gribe ind.[/quote]

Så er de troende da i det mindste foran på point i forhold til så mange andre, hvor der slet ikke foregår noget inde i hovedet...[/quote]

Nu kan der jo heldigvis foregå andet inde i hovedet, end indoktrineret overtro - f.eks. sund fornuft :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Der mangler da vist lige et par mellemregninger og nuancer for at komme fra "tro" til "indoktrineret overtro"..?

Sund fornuft er absolut en god ting! Men den kan sgu´tte forklare alt - endnu da. Og jeg vil da personligt mene, at det bliver en kedelig dag dén dag, hvor den kan.

Så kan man så altid skændes om, hvad man skal kalde alt dét, der ikke kan forklares med logik, fysik, sund fornuft og F.... og hans p-stok :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Der mangler da vist lige et par mellemregninger og nuancer for at komme fra "tro" til "indoktrineret overtro"..?
[/quote]

Ikke i min bog, nej. Om jeg tror på der sker mig alverdens ulykker, hvis en sort kat løber over vejen, eller om jeg tror på der er noget i det høje, der styrer alt det i kategorien "mellem himmel og jord", er ét fedt i min verden. Det modsatte er ikke bevist, nej, nej, men det er altså ikke nok til, at jeg synes det er værd at tro på.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Der mangler da vist lige et par mellemregninger og nuancer for at komme fra "tro" til "indoktrineret overtro"..?
[/quote]

Ikke i min bog, nej. Om jeg tror på der sker mig alverdens ulykker, hvis en sort kat løber over vejen, eller om jeg tror på der er noget i det høje, der styrer alt det i kategorien "mellem himmel og jord", er ét fedt i min verden. Det modsatte er ikke bevist, nej, nej, men det er altså ikke nok til, at jeg synes det er værd at tro på.[/quote]

Hvad kan vi vide med sikkerhed? Ved jeg med sikkerhed at den computer jeg i øjeblikket sidder ved, eksisterer? Nej. Det kan være den blot er en hallucination. Faktisk kan det være at alt omkring mig blot er hallucinationer. Måske eksisterer den såkaldt »virkelige« verden slet ikke. Måske er mine sanseindtryk blot noget der er opstået i min bevidsthed - en slags avanceret drøm.

Dybest set ved jeg ikke med 100% sikkerhed at verden omkring mig eksisterer. Det er til syvende og sidst et spørgsmål om hvorvidt jeg tror på mine sanser. Hvis jer er tilstrækkelig stædig, kan jeg med en vis ret benægte at den fysiske verden findes.

Men der er én ting hvis eksistens jeg ikke kan benægte: Min bevidsthed. Det er muligt at alt hvad jeg sanser blot er hallucinationer, men der eksisterer i hvert fald et eller andet der oplever disse hallucinationer: Det abstrakte begreb vi kalder »bevidsthed«.

Så for at opsummere: Det eneste jeg ved med sikkerhed, er noget metafysisk, nemlig at min bevidsthed eksisterer. Om den fysiske verden også eksisterer, er en trossag.

Med dette i tankerne bliver man mindre tilbøjelig til blankt at afvise alt hvad der ligger uden for den fysiske verden, og man bliver mindre skråsikker på at det der kan måles og vejes, er specielt vigtigt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Anonym »

"Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself."

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]
Med dette i tankerne bliver man mindre tilbøjelig til blankt at afvise alt hvad der ligger uden for den fysiske verden, og man bliver mindre skråsikker på at det der kan måles og vejes, er specielt vigtigt.[/quote]

Ja, hvis man ser på det på dén måde. Men det gør jeg så ikke. Jeg er faktisk helt og aldeles sikker på, at min computer står lige foran mig, og at den ikke kun eksisterer i min bevidsthed. Og jeg er lige så sikker på, at der ikke findes noget "mellem himmel og jord", eller hvad vi nu skal kalde det.

Religion, og troen på ting, der ikke er der, er i mine øjne bundhamrende naivt, og det mest ødelæggende for menneskeheden, jeg overhovedet kan komme i tanke om.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen