Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Jeg tvivler på, at nogen er i stand til at forholde sig til religiøse spørgsmål på et bare nogenlunde seriøst plan i en alder af 13. Så jeg er også klart modstander af dén slags pjat.[/quote]

Helt enig. Dåb og konfirmation er en bekræftelse af forældrenes tro, ikke af børnenes...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Jolle"]
NA: Jeg tror langt de fleste herinde er både døbt og konfirmeret, mens jeg som forsvarer af kristendommen ikke er nogen af delene.[/quote]

Jeg er konfirmeret, fordi alle de andre i klassen skulle konfirmeres, så det ville jeg også. Og det har jeg da godt nok fortrudt lige siden.

Jeg er i øjeblikket i gang med at overbevise min datter om, at hun ikke skal konfirmeres. Ikke fordi det strider mod min overbevisning, men fordi det strider mod hendes egen - hun tror nemlig lige så lidt på den slags, som jeg gør. Men insisterer af én eller anden grund alligevel på, at hun vil konfirmeres. Og det er egentlig mærkeligt, for hun er ellers et meget selvstændigt væsen, der ikke lader sig diktere af modeluner og gruppepres, osv., så det kan tilsyneladende bare igen bekræftes, at konfirmationen er lagt på det fejeste tidspunkt i ens liv, hvor der virkelig skal mandsmod og viljestyrke til, for at gå imod strømmen.[/quote]

Har i tilbudt hende en non-firmation?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kasperploug »

[quote="fortytwo"]
Har i tilbudt hende en non-firmation?[/quote]
+1. Det tilbud fik jeg og jeg tog imod det, selvom ALLE fra min klasse blev konfirmeret! Og det har jeg aldrig fortrudt, og kommer nok heller aldrig til det. Fik sgu en dejlig fest alligevel, for det skulle jeg ikke snydes for :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="fortytwo"][quote="GodSpeedDK"][quote="Jolle"]
NA: Jeg tror langt de fleste herinde er både døbt og konfirmeret, mens jeg som forsvarer af kristendommen ikke er nogen af delene.[/quote]

Jeg er konfirmeret, fordi alle de andre i klassen skulle konfirmeres, så det ville jeg også. Og det har jeg da godt nok fortrudt lige siden.

Jeg er i øjeblikket i gang med at overbevise min datter om, at hun ikke skal konfirmeres. Ikke fordi det strider mod min overbevisning, men fordi det strider mod hendes egen - hun tror nemlig lige så lidt på den slags, som jeg gør. Men insisterer af én eller anden grund alligevel på, at hun vil konfirmeres. Og det er egentlig mærkeligt, for hun er ellers et meget selvstændigt væsen, der ikke lader sig diktere af modeluner og gruppepres, osv., så det kan tilsyneladende bare igen bekræftes, at konfirmationen er lagt på det fejeste tidspunkt i ens liv, hvor der virkelig skal mandsmod og viljestyrke til, for at gå imod strømmen.[/quote]

Har i tilbudt hende en non-firmation?[/quote]

Jeg synes godt nok det der non-firmation er noget pædagogisk-vås. Hvad med en stor fødselsdag istedet? Det er rent faktisk noget man ville fejre alligevel, og så kan man bare lægge det ekstra i det så hun får en stor fest som de andre fra hendes klasse.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"][quote="GodSpeedDK"][quote="Jolle"]
NA: Jeg tror langt de fleste herinde er både døbt og konfirmeret, mens jeg som forsvarer af kristendommen ikke er nogen af delene.[/quote]

Jeg er konfirmeret, fordi alle de andre i klassen skulle konfirmeres, så det ville jeg også. Og det har jeg da godt nok fortrudt lige siden.

Jeg er i øjeblikket i gang med at overbevise min datter om, at hun ikke skal konfirmeres. Ikke fordi det strider mod min overbevisning, men fordi det strider mod hendes egen - hun tror nemlig lige så lidt på den slags, som jeg gør. Men insisterer af én eller anden grund alligevel på, at hun vil konfirmeres. Og det er egentlig mærkeligt, for hun er ellers et meget selvstændigt væsen, der ikke lader sig diktere af modeluner og gruppepres, osv., så det kan tilsyneladende bare igen bekræftes, at konfirmationen er lagt på det fejeste tidspunkt i ens liv, hvor der virkelig skal mandsmod og viljestyrke til, for at gå imod strømmen.[/quote]

Har i tilbudt hende en non-firmation?[/quote]

Ja. Mit næste move er at tilbyde at holde den her non-firmation på en anden dag, end de andres konfirmation, så hun dels kan have alle sine veninder med, samt måske endda deltage i én af venindernes konfirmation. Det grænser til ufin manipulation, I know, men i så vigtigt et spørgsmål, helliger målet midlet :)

Det skal i øvrigt lige siges, at der er to år til, så hun kan da heldigvis nå at komme på bedre tanker inden da.

@WilhelmNielsen: Argumentet er udmærket, men hun har fødselsdag i september, og jeg kan godt forstå hun gerne vil have en fest lige som alle sine klassekammerater, på nogenlunde samme tidspunkt som dem. Havde hun haft fødselsdag i april/maj havde det bestemt været et brugbart forslag, men et halvt år før, eller et halvt år efter, er ikke helt det samme.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Petunia »

En lille pusseløjerlighed angående konfirmation: Den blev indført i Danmark 1736 og var lovbefalet - alle skulle konfirmeres!
Den lov er aldrig officielt blevet ophævet!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="Turtle"][quote="Loomer"]Jeg er ikke konfirmeret, derfor må jeg godt spille Black Metal.[/quote]

Da jeg var knægt blev man konfirmeret. Punktum. Til gengæld lod jeg mig konfirmere i lyserødt. Det var pænt rebelsk, syntes jeg selv...[/quote]

Billede

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Abemand »

[quote="Loomer"]Jeg er ikke konfirmeret, derfor må jeg godt spille Black Metal.[/quote]

Øv, så må jeg ikke... Der hvor jeg kom fra var det bare noget man gjorde.

TIl gengæld havde jeg en Mayhem t-shirt på, da jeg i min rebelske ungdom gik op til det lokale kirkekontor og meldte mig ud af folkekirken. :D

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Du skulle have fucket deres dag helt op og dukket op i en Stryper-tshirt.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"]

Da jeg var knægt blev man konfirmeret. Punktum. [/quote]

Det må da havde været noget med landsdelen at gøre. Jeg måtte selv vælge. Jeg valgte fra. Jeg mener nu heller ikke, at jeg havde noget lyserødt i garderoben :lol:

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: Købte en JCM900 4500 i går. Den lyder ganske meget bedre en forventet. Har indtil videre kun afprøvet den på et ukendt kabinet med bl.a. en 15 tommer enhed, som stod på den skole, hvor vi øver med Soul Patrol.
NO2: I aften køber jeg et JCM900 1960A kabinet med G12T-75 enheder. Så kan jeg prøve toppen med noget, der burde matche nogenlunde.
NO3: Fik en god pris for min VOX AC15CC1X i mandags. Faktisk så god at den, pånær 100 kr, finansierer hele ovenstående.

Der forventes flash af det nye setup i næste uge...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Når folk forstår at lave en ordentlig cliffhanger... :-)

[quote="FunkyValle"]Der forventes flash af det nye setup i næste uge...[/quote]
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="fortytwo"][quote="GodSpeedDK"][quote="Jolle"]
NA: Jeg tror langt de fleste herinde er både døbt og konfirmeret, mens jeg som forsvarer af kristendommen ikke er nogen af delene.[/quote]

Jeg er konfirmeret, fordi alle de andre i klassen skulle konfirmeres, så det ville jeg også. Og det har jeg da godt nok fortrudt lige siden.

Jeg er i øjeblikket i gang med at overbevise min datter om, at hun ikke skal konfirmeres. Ikke fordi det strider mod min overbevisning, men fordi det strider mod hendes egen - hun tror nemlig lige så lidt på den slags, som jeg gør. Men insisterer af én eller anden grund alligevel på, at hun vil konfirmeres. Og det er egentlig mærkeligt, for hun er ellers et meget selvstændigt væsen, der ikke lader sig diktere af modeluner og gruppepres, osv., så det kan tilsyneladende bare igen bekræftes, at konfirmationen er lagt på det fejeste tidspunkt i ens liv, hvor der virkelig skal mandsmod og viljestyrke til, for at gå imod strømmen.[/quote]

Har i tilbudt hende en non-firmation?[/quote]

Er det noget man har krav på idag, sådan en slags enten 15-års fest eller en konf?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Du skulle have fucket deres dag helt op og dukket op i en Stryper-tshirt.[/quote]

Mener du de der wannabe hummel-bøsser?

Med bøsser sigter jeg ikke mod at ramme nogle homoseksuelle, det går udelukkende på folk med trang til en kombi af spandex og glam metal
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="CobraPizza"]

Med bøsser sigter jeg ikke mod at ramme nogle homoseksuelle, det går udelukkende på folk med trang til en kombi af spandex og glam metal[/quote]

KALDER DU MIG BØSSE? :o

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="SustainerPlayer"][quote="CobraPizza"]

Med bøsser sigter jeg ikke mod at ramme nogle homoseksuelle, det går udelukkende på folk med trang til en kombi af spandex og glam metal[/quote]

KALDER DU MIG BØSSE? :o[/quote]

Er riffel bedre?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

NO: Optur på grejfronten: En forstærker på vej. Tweed.


Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: <!-- m --><a class="postlink" href="http://bertelsiger.dk/">http://bertelsiger.dk/</a><!-- m -->
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Min nye og første western-guitar. Jeg var efterhånden blevet lidt træt af at øve herhjemme på en el-guitar uden forstærkning, så det er dejligt at kunne øve "med lyd på", uden at skulle rigge en hel masse til.

NA: Den spiller sgu egentlig meget fedt, og lyder fint, men jeg kommer nok ikke udenom en justering på et tidspunkt, da strengene ligger ret højt, når man kommer et stykke op ad gribebrættet. Måske skulle jeg bare snart få lært at gøre den slags selv, så jeg ikke behøver betale mig ud af det hver gang?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen