Spørgeskema

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spørgeskema

Indlæg af Jackie van Hippie »

Er der ikke nogen af jer der lige har 30 sekunder til et kort spørgeskema? Jeg skal bruge det til en eksamen.
http://www.surveymonkey.com/s/QVSQFSJ

På forhånd tak :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck


MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af MacG »

done.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Smittefar »

done

Jeg synes dog sidste spørgsmål er meget misledende - sidste svar mulighed Det skal være det bedst mulige (vinyl, limited edition etc..) giver ikke rigtig mening i mit hovede - Er vinyl bedre end CD (som var en anden mulighed) - efter hvilke kriterier - hvorfor er limited edition at sidestille med vinyl?

Er det i øvrigt sådan rigtig fast vedtaget/dømt, at grooveshark er en pirattjeneste?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af FunkyValle »

Done

Vedr. betaling, så manglede jeg at kunne svare at jeg bruger en abonnementsordning, som f.eks. TDC Play eller Whimp.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af kasperploug »

done!
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Pickles »

Besvaret. En anden gang kunne du evt. have sendt spørgeskemaet ud til kommentering hos nogen (her?) før du lavede den endelige udgave. Så undgik du misforståelser og dårligt formulerede spørgsmål, som der er flere af her. :)

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Smittefar"]done

Jeg synes dog sidste spørgsmål er meget misledende - sidste svar mulighed Det skal være det bedst mulige (vinyl, limited edition etc..) giver ikke rigtig mening i mit hovede - Er vinyl bedre end CD (som var en anden mulighed) - efter hvilke kriterier - hvorfor er limited edition at sidestille med vinyl?

Er det i øvrigt sådan rigtig fast vedtaget/dømt, at grooveshark er en pirattjeneste?[/quote]

Vinylplader er et analogt format som lyder anderledes end digitale formater som CD'er m.m. CD'er er langt fra det bedst opløste digitale format (bedre end mp3 dog). Opløsningen består i hvor mange "snapshots" der er taget pr. sekund. Vinylpladen har ingen opløsning og er derfor af højere kvalitet, før der kommer for mange ridser selvfølgeligt ;) Der er sikkert nogen som kan komme med en mere præcis beskrivelse.
"Limited edition" oplæg burde måske ikke ligestilles med vinylplader, men det er alligevel produkter som man betaler lidt mere for for at få et specielt produkt. At betegnelsen så bliver misbrugt af nogle pladeselskaber til at sælge flere produkter er en anden sag.

Grooveshark er anset som en pirattjeneste da den ikke betaler til Koda, hvilket er ulovligt.

@FunkyValle: Jeg overvejede at tage TDC Play/Whimp med, men gjorde det ikke fordi det ville være kompliceret at inddrage i den opgave jeg skal skrive.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Anonym »

[quote="Jackie van Hippie"]Vinylpladen har ingen opløsning og er derfor af højere kvalitet, [/quote]

Jeg forholder mig negativt til det postulat. :ugeek:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Jackie van Hippie"]Vinylpladen har ingen opløsning og er derfor af højere kvalitet, [/quote]

Jeg forholder mig negativt til det postulat. :ugeek:[/quote]

Jeg er enig med Hans. Især taget i betragtning, at de fleste vinyler i vore dage er digitalt mastered. Dermed vil en overførsel til vinyl være en forringelse i forhold til den digitale master.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Turtle"][quote="SustainerPlayer"][quote="Jackie van Hippie"]Vinylpladen har ingen opløsning og er derfor af højere kvalitet, [/quote]

Jeg forholder mig negativt til det postulat. :ugeek:[/quote]

Jeg er enig med Hans. Især taget i betragtning, at de fleste vinyler i vore dage er digitalt mastered. Dermed vil en overførsel til vinyl være en forringelse i forhold til den digitale master.[/quote]
Det har du selvfølgeligt ret i padde, det gælder kun så længe der er anvendt analog indspilning i første ende, som på den nyeste Foo Fighters plade fx.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jackie van Hippie"]
Det har du selvfølgeligt ret i padde, det gælder kun så længe der er anvendt analog indspilning i første ende, som på den nyeste Foo Fighters plade fx.[/quote]

Men selv på sådan en plade vil det være en subjektiv vurdering om vinyl er bedre. Teknisk mener jeg ikke, at man kan argumentere for det, da selve formatet har visse begrænsninger - RIAA-enkodningen gør også dynamik-området mindre, end det er i teorien.

Så jeg mener ikke, at det på nogen måde objektivt kan siges, at vinyl er bedre. At nogle vinylfans så mener det er i højere grad et spørgsmål om, at de bedre kan lide den "forringede" lyd man får ud, da den ikke er så afslørende. Det er det samme, der gør sig gældende for fx. rørforstærkere i HiFi.

Så man kan sige, at man bedre kan lide at lytte til vinyler, men det gør ikke vinyler til et bedre medie end CD.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Barf »

Nu ved jeg ikke, hvilken eksamen det er, men du bliver jo nok nødt til at tage højde for, i hvert fald notere, at du har indsamlet svarmateriale fra to musikfora (kan se, du også har smidt den på 4sound). Man kan som sådan ikke dokumentere, at vi har et andet forhold til køb/download af musik end andre, men det ville da være et kritikpunkt, hvis ikke det behandles, vil jeg mene.

Men for pokker hvor er det også svært, at lave en nogenlunde ordenligt spørgeskema, som man kan konkludere bare den mindste påstand ud fra. Og hold da op hvor bliver der bare begået mange fejl med det.

Anyways, god fornøjelse og held og lykke med eksamen.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det er en tværfaglig eksamen og undersøgelsen skal bruges i forbindelse med faget erhvervs økonomi. Jeg skal bruge besvarelserne til at konkludere hvor omsættelige de forskellige formater er som varer og derfor er det den kundegruppe som køber vinylplader som anser disse for et "bedre" produkt end CD'en. Og så kan det jo sådan set være ligegyldigt hvordan det egentligt forholder sig. Jeg skal heller ikke gå i dybden med de naturvidenskabelige grunde til forskellen i de forskellige formater, da jeg ikke har fysisk, kemi el.ling. Når alt kommer til alt så er hovedparten af forbrugerne ikke klar over hvordan det hænger sammen alligevel.
Men tak skal du ha' :-)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af Pluto »

Også gjort. Jeg hører efterhånden kun cd og ser youtube selvom jeg stadig har en relativt fin pladespiller.Det er fordi jeg er doven.
Ja jeg tror ikke jeg har købt en lp siden jeg fik cd spiller som nok er 15-20 år siden.Men jeg beholder dog de lper jeg har.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgeskema

Indlæg af GodSpeedDK »

Done!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen