Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kimling"][quote="CobraPizza"]NN: at youtube ikke virker, fordi at mozilla lige er blevet opgraderet!! så vil flash player ikke, selvom man opdatere og hele skidtet! øv![/quote]

Kan du sige "Google Chrome"? :) [/quote]

Jeg kan i hvert fald sige "Safari" :lol:

NN: Jeg har fået ny internet-boks fra TDC - sådan en fin en, der har indbygget trådløs og det hele. Det er jo smart, for så kan man jo nøjes med den ene boks. I teorien. Men det trådløse netværk på den går ned engang imellem. Og så filtrerer den multicast fra mellem trådløst og trådet netværk, så jeg ikke kan se min printer og min NAS uden at have et kabel i. Og det kan man IKKE slå fra.

Så nu har jeg slået trådløst netværk fra i lortet og flyttet alt over på min 7-8 år gamle Linksys-router, så kører alting som det skal igen. Så meget for alt-i-en løsninger. Hvis man dog bare havde et ordentligt alternativ til TDC - de har godt nok gjort deres for at gøre livet surt for mig på det seneste :(

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Turtle"][quote="Kimling"][quote="CobraPizza"]NN: at youtube ikke virker, fordi at mozilla lige er blevet opgraderet!! så vil flash player ikke, selvom man opdatere og hele skidtet! øv![/quote]

Kan du sige "Google Chrome"? :) [/quote]

Jeg kan i hvert fald sige "Safari" :lol:

NN: Jeg har fået ny internet-boks fra TDC - sådan en fin en, der har indbygget trådløs og det hele. Det er jo smart, for så kan man jo nøjes med den ene boks. I teorien. Men det trådløse netværk på den går ned engang imellem. Og så filtrerer den multicast fra mellem trådløst og trådet netværk, så jeg ikke kan se min printer og min NAS uden at have et kabel i. Og det kan man IKKE slå fra.

Så nu har jeg slået trådløst netværk fra i lortet og flyttet alt over på min 7-8 år gamle Linksys-router, så kører alting som det skal igen. Så meget for alt-i-en løsninger. Hvis man dog bare havde et ordentligt alternativ til TDC - de har godt nok gjort deres for at gøre livet surt for mig på det seneste :( [/quote]

Og til Kimling: Kan du sige: "Flash er lort". En mere ustabil webteknologi skal man da lede længe efter.
De der TDC/Stofa/Yousee-routere er noget lort. De virker bare ikke ordentligt.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"]
De der TDC/Stofa/Yousee-routere er noget lort. De virker bare ikke ordentligt.[/quote]

Men en ting er, at det er ringe kvalitet og det er ustabilt. Men fejl i den basale funktionalitet, der gør at det vil give de fleste folk store problemer, det er da bare for langt ude :o

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Har sådan en TDC Sagem-modem/router/plastikboksbiks ... kører internet via bridge-mode fra en AirPort Extreme og ellers trådløst netværk via Airport. Det spiller.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="SustainerPlayer"]Har sådan en TDC Sagem-modem/router/plastikboksbiks ... kører internet via bridge-mode fra en AirPort Extreme og ellers trådløst netværk via Airport. Det spiller.[/quote]

Jeg kører også min Stofa-dims i Bridge-mode og bruger så en Airport Express. Har aldrig haft problemer med det.

Anders B
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anders B »

[quote="kraen"][quote="SustainerPlayer"]Har sådan en TDC Sagem-modem/router/plastikboksbiks ... kører internet via bridge-mode fra en AirPort Extreme og ellers trådløst netværk via Airport. Det spiller.[/quote]

Jeg kører også min Stofa-dims i Bridge-mode og bruger så en Airport Express. Har aldrig haft problemer med det.[/quote]

Hvad vil det sige at køre den i bridge-mode og hvordan gør man det i så fald?

Jeg har tit problemer med at logge på mit trådløse internet. Jeg har stofa Internet og det er ikke altid min Macbook pro vil logge på det. Jeg har også en Airport Express, men den bruger jeg kun til at kunne spille trådløs musik til mine større højttalere fra iTunes

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Det sætter du op via dit AirPort-værktøj.

Billede

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

NN: Slået med ca EUR 5,40 på Ebay i kampen om om en Reussenzehn forforstærker. ØV :evil:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="SustainerPlayer"]Det sætter du op via dit AirPort-værktøj.

Billede[/quote]

Så gør vi det omvendt af hinanden. Jeg får en IP-adresse til Expressen, og så uddeler den nogle IP-adresser til de 3 computere, vi har her i husstanden.

@Anders B: Sæt din Express op som din hovedrouter og træk et kabel fra din Stofa-boks. Så undgår du at skulle bruge Stofas indbyggede trådløse sender. Du kan derudover gå ind på Stofas online selvbetjening og indtaste Expressens MAC-adresse og derved undgå at se den irriterende Sign-on side, man ellers bliver mødt med, når man skal på nettet.

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kasperploug »

NN: Der er trukket 1420 kr. fra min konto til Centralregistret for Motorkøretøjer.. Har ikke fået et indbetalingskort eller noget som helst :S

EDIT: Fik lige fundet den elektroniske BS-oversigt... 1420 kr. halvårligt :x Havde ikke liige regnet det med i budgettet..
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Det er dyrt at have bil :) - men 1420 halvårligt er en lille postering i den sammenhæng ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Grøn ejerafgift? Den må da ikke overstige 249,- halvårligt? ;-P

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Det er idag officiel og international Monty Python Status Day på Facebook, og ikke én jeg kender, har et Monty Python-citat i deres status :(
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]NN: Det er idag officiel og international Monty Python Status Day på Facebook, og ikke én jeg kender, har et Monty Python-citat i deres status :( [/quote]

Endelig noget fornuftigt på FB. Jeg må støtte udefra ...

Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]NN: Det er idag officiel og international Monty Python Status Day på Facebook, og ikke én jeg kender, har et Monty Python-citat i deres status :( [/quote]

Jeg skal jo lige hjem før jeg kan opdage den slags vigtige begivenheder :lol:

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Førslev »

NN: Eks'en har fået ny kæreste.

Det måtte jo ske for hun er en sød og dejlig pige, men det giver sgu et underligt ubehageligt sug i maven at tænke på det.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

NN: vandskade i køkkenet...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Enten er jeg blevet forkølet eller også er høfeberen meget slem i år. Jeg har i hvert fald hele hovedet fuldt af snot. Det er træls :(

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

[quote="Turtle"]NN: Enten er jeg blevet forkølet eller også er høfeberen meget slem i år. Jeg har i hvert fald hele hovedet fuldt af snot. Det er træls :( [/quote]
Med det tørre vejr er det desværre nok pollen.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Morten M"][quote="Turtle"]NN: Enten er jeg blevet forkølet eller også er høfeberen meget slem i år. Jeg har i hvert fald hele hovedet fuldt af snot. Det er træls :( [/quote]
Med det tørre vejr er det desværre nok pollen.[/quote]

Tørt vejr? Jeg har været i Århus i dag - da vi kørte derfra advarede de om aquaplaning på vejene :o

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen