Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Godt gået - respekt for det :)

NO: Min nye flash ankom i dag - trådløs styring direkte fra kamerahuset og alle de kvaliteter og muligheder, jeg ønsker mig i en flash (Nissin 622 MkII) - Man kunne dog nok godt ønske sig lidt bedre byggekvalitet

NO2: Den kom med døgnposten - det er første gang, jeg prøver dette - Det er jo bare noget, der virker - Hvordan skulle man næsten have troet dette om en PostDK ordning.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Sasha"]NO: To-års mærkedag som tørlagt.[/quote]

Fedt! :thumbup:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"]NO: To-års mærkedag som tørlagt.[/quote]

Tillykke! :)

Uanset hvad bevæggrunden bag dette er, så er det sgu flot gjort! :thumbup:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]

NO2: Den kom med døgnposten - det er første gang, jeg prøver dette - Det er jo bare noget, der virker - Hvordan skulle man næsten have troet dette om en PostDK ordning.[/quote]

Ja - den ene vej kører det fint. Til gengæld er det ligesom at indlevere på posthuset, når man skal sende. Den dukker op hos modtageren ... ved lejlighed :problem:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

så kan modtageren jo bare have døgnpost :p
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Godt gået - respekt for det :)

[/quote]

Tak-tak! (også til Jer andre) Jeg tror nu nok, at andre - ikke mindst min kone - har fortjent denne hæder langt mere end jeg.

NO2: Gammel Sennheiser MD-421 arriverede i dag aus Deutschland ... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]så kan modtageren jo bare have døgnpost :p[/quote]

Det er sandt.

Fremover vil jeg være Døgnpost-snob og kun sende til folk med Døgnpost-ID. :ugeek:


Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NO: I morgen er første gang mit nyeste projekt, et jazz/funk-band, skal spille for et "publikum". Godt "kun" en halv time, men er fandens spændt på hvordan vi klarer os!

Nå ja, og så skal Fallulah "opvarme" for os! :D

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

NO: 19 km på 1t og 36 min. Så kan den halvmarathon på tirsdag bare komme an ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="sørendybdal"]NO: 19 km på 1t og 36 min. Så kan den halvmarathon på tirsdag bare komme an ...[/quote]

Jeg ved godt, at det er en Panda, du har købt ... men over halvanden time, alligevel??
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="sørendybdal"]NO: 19 km på 1t og 36 min. Så kan den halvmarathon på tirsdag bare komme an ...[/quote]

Jeg ved godt, at det er en Panda, du har købt ... men over halvanden time, alligevel??[/quote]
:lol: :lol: :clap: :clap: :lol: :lol: :clap: :clap: :lol: :lol: :thumbup:

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af sørendybdal »

[quote="GodSpeedDK"][quote="sørendybdal"]NO: 19 km på 1t og 36 min. Så kan den halvmarathon på tirsdag bare komme an ...[/quote]

Jeg ved godt, at det er en Panda, du har købt ... men over halvanden time, alligevel??[/quote]

Ja, den lå jo lige til højreskøjten ... :clap:
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

NO: Fedt job med Krump i går. Det er sgu sjovt at spille noget tråd ind imellem :-)
NO2: Mit grej - SG, LP Deluxe og Fender Bassman, en TS808, Memoryman og Fulltone '69. Det holder til folkpop, og det holder til smadderrock :-)
So many assholes, so few bullets

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jolle »

NO: At sidde og hygge lodde lidt sådan en fredelig fredag aften, hvilket betyder at den sinus generator jeg længe har tænkt på at bygge er endelig ved at komme videre fra fumlebrættet over på et mere permanent "stripboard". Der mangler dog stadig en del, men hvad gør det når man hygger sig med det?

NA: Jeg har fundet ud af at det potmeter jeg skal indstille frekvensen med er logaritmisk i den forkerte retning i forhold til mine behov. Så for at få tingene til at passe kommer man til at dreje mod uret for at sænke frekvensen, ikke så logisk - men det er vel en del af charmen ved de første hjemmelavede ting man får skruet sammen.
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jolle"] at dreje mod uret for at sænke frekvensen, ikke så logisk[/quote]

Det virker nu meget logisk på mig - jeg har vist aldrig haft en generator, er var omvendt af det...

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jolle »

[quote="Turtle"][quote="Jolle"] at dreje mod uret for at sænke frekvensen, ikke så logisk[/quote]

Det virker nu meget logisk på mig - jeg har vist aldrig haft en generator, er var omvendt af det...[/quote]
Spøjst, alle de (relativt få) apparater jeg har arbejdet med har altid øget deres værdi når man drejede med uret, om det så var amplitude, frekvens eller hvad man nu ellers kan indstille...
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jolle"][quote="Turtle"][quote="Jolle"] at dreje mod uret for at sænke frekvensen, ikke så logisk[/quote]

Det virker nu meget logisk på mig - jeg har vist aldrig haft en generator, er var omvendt af det...[/quote]
Spøjst, alle de (relativt få) apparater jeg har arbejdet med har altid øget deres værdi når man drejede med uret, om det så var amplitude, frekvens eller hvad man nu ellers kan indstille...[/quote]

Netop. Læs lige, hvad du selv skrev - du skrev, at den sænkede frekvensen, når man drejede MOD uret. Helt logisk.

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jolle »

[quote="Turtle"][quote="Jolle"][quote="Turtle"]
Det virker nu meget logisk på mig - jeg har vist aldrig haft en generator, er var omvendt af det...[/quote]
Spøjst, alle de (relativt få) apparater jeg har arbejdet med har altid øget deres værdi når man drejede med uret, om det så var amplitude, frekvens eller hvad man nu ellers kan indstille...[/quote]

Netop. Læs lige, hvad du selv skrev - du skrev, at den sænkede frekvensen, når man drejede MOD uret. Helt logisk.[/quote]
Ups jeg må hellere finde min seng snart, for du har jo ret... Nå men i hvert fald så kommer den til at HÆVE frekvensen når man drejer IMOD uret, er det ulogisk nu? ;)
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Jolle"]NO: At sidde og hygge lodde lidt sådan en fredelig fredag aften, hvilket betyder at den sinus generator jeg længe har tænkt på at bygge er endelig ved at komme videre fra fumlebrættet over på et mere permanent "stripboard". Der mangler dog stadig en del, men hvad gør det når man hygger sig med det?

NA: Jeg har fundet ud af at det potmeter jeg skal indstille frekvensen med er logaritmisk i den forkerte retning i forhold til mine behov. Så for at få tingene til at passe kommer man til at dreje mod uret for at sænke frekvensen, ikke så logisk - men det er vel en del af charmen ved de første hjemmelavede ting man får skruet sammen.[/quote]

Når du skriver "logaritmisk den forkerte vej" - hvad skal man så lige lægge i dét? Er der tale om et logaritmisk potmeter? Eller er fejlen blot den banale, at du har byttet om på to ledninger? (Eller noget helt tredje...)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen