Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]
Når du skriver "logaritmisk den forkerte vej" - hvad skal man så lige lægge i dét? Er der tale om et logaritmisk potmeter? Eller er fejlen blot den banale, at du har byttet om på to ledninger? (Eller noget helt tredje...)[/quote]

Jeg gik ud fra, at han mente omvendt logaritmisk - altså at de store ændringer ved små vinkler sker i det modsatte yderpunkt af det, han skulle bruge til sit formål.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: <!-- m --><a class="postlink" href="http://politiken.dk/kultur/nyheder/ECE1 ... heder/ECE1 ... -bandeord/</a><!-- m -->

Så mangler vi bare 'fuck', 'kraftpikkonedme', 'satan i skuret' og et par stykker mere, og så behøver vi ikke længere gå og lægge bånd på os selv, når vi er i kirke, ringer til Amalienborg, eller hvor man nu ikke selv må bestemme sit ordvalg.

Edit: Lidt i samme boldgade: Jeg hørte en nyhedsoplæser på TV2 den dag bruge udtrykket 'fluekneppe', helt uden at fortrække en mine ... Er det også blevet et "pænt" ord?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]NO: <!-- m --><a class="postlink" href="http://politiken.dk/kultur/nyheder/ECE1 ... heder/ECE1 ... -bandeord/</a><!-- m -->

Så mangler vi bare 'fuck', 'kraftpikkonedme', 'satan i skuret' og et par stykker mere, og så behøver vi ikke længere gå og lægge bånd på os selv, når vi er i kirke, ringer til Amalienborg, eller hvor man nu ikke selv må bestemme sit ordvalg.[/quote]

Hvad så med "digital", "Bieber", "telecaster" og "efterløn"?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]NO: <!-- m --><a class="postlink" href="http://politiken.dk/kultur/nyheder/ECE1 ... heder/ECE1 ... -bandeord/</a><!-- m -->

Så mangler vi bare 'fuck', 'kraftpikkonedme', 'satan i skuret' og et par stykker mere, og så behøver vi ikke længere gå og lægge bånd på os selv, når vi er i kirke, ringer til Amalienborg, eller hvor man nu ikke selv må bestemme sit ordvalg.[/quote]

Hvad så med "digital", "Bieber", "telecaster" og "efterløn"?[/quote]

Ja, de bør også alle slettes fra 'fy-ord'-listen ;)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]
Edit: Lidt i samme boldgade: Jeg hørte en nyhedsoplæser på TV2 den dag bruge udtrykket 'fluekneppe', helt uden at fortrække en mine ... Er det også blevet et "pænt" ord?[/quote]

Fluekneppe er da ikke et grimt ord i min optik - det er bare et fast udtryk.

Med hensyn til sgu', så tror jeg, at det er et af mine mest brugte ord, så jeg har det fint med, at det ikke mere er et bandeord, for jeg tror, at de andre bandeord, jeg går og bruger (dælme, sørme og dælen fx) også allesammen er kommet over i kategorien, hvor de ikke længere tæller. Så nu bander jeg ikke mere. Og jeg har slet ikke ændret mit sprog :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]
Når du skriver "logaritmisk den forkerte vej" - hvad skal man så lige lægge i dét? Er der tale om et logaritmisk potmeter? Eller er fejlen blot den banale, at du har byttet om på to ledninger? (Eller noget helt tredje...)[/quote]

Jeg gik ud fra, at han mente omvendt logaritmisk - altså at de store ændringer ved små vinkler sker i det modsatte yderpunkt af det, han skulle bruge til sit formål.[/quote]

Jah, jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det egentlig er, der menes. Derfor mit spørgsmål.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]
Fluekneppe er da ikke et grimt ord i min optik - det er bare et fast udtryk.[/quote]

Hmmm ... så tror jeg jeg begynder at udtale det 'flueknæppe' - Charles Bukowski-style - for at få det vulgære tilsnit tilbage! :twisted:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]
Fluekneppe er da ikke et grimt ord i min optik - det er bare et fast udtryk.[/quote]

Hmmm ... så tror jeg jeg begynder at udtale det 'flueknæppe' - Charles Bukowski-style - for at få det vulgære tilsnit tilbage! :twisted:[/quote]

Jeg kan stadig ikke se det vulgære i det:
Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]
Fluekneppe er da ikke et grimt ord i min optik - det er bare et fast udtryk.[/quote]

Hmmm ... så tror jeg jeg begynder at udtale det 'flueknæppe' - Charles Bukowski-style - for at få det vulgære tilsnit tilbage! :twisted:[/quote]

Undskyld, jeg måske spørger dumt. Men hvordan udtalte Charles Bukowski "fluekneppe"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"][quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]
Fluekneppe er da ikke et grimt ord i min optik - det er bare et fast udtryk.[/quote]

Hmmm ... så tror jeg jeg begynder at udtale det 'flueknæppe' - Charles Bukowski-style - for at få det vulgære tilsnit tilbage! :twisted:[/quote]

Undskyld, jeg måske spørger dumt. Men hvordan udtalte Charles Bukowski "fluekneppe"..?[/quote]

På amerikansk med tysk accent vel?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"][quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]
Fluekneppe er da ikke et grimt ord i min optik - det er bare et fast udtryk.[/quote]

Hmmm ... så tror jeg jeg begynder at udtale det 'flueknæppe' - Charles Bukowski-style - for at få det vulgære tilsnit tilbage! :twisted:[/quote]

Undskyld, jeg måske spørger dumt. Men hvordan udtalte Charles Bukowski "fluekneppe"..?[/quote]

Med 'æ' ... eller, det var så primært kun sidste halvdel af ordet, 'knæppe' ... og så selvfølgelig kun i de danske oversættelser af hans bøger :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Jeg har bagt brunsviger i dag! :D

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Rasmus"]NO: Jeg har bagt brunsviger i dag! :D [/quote]

Mmmm ... Fyns nationalret :)

Der er stadig ledige pladser ved kakkelbordet i aften, og brunsviger kan fint godtages som indkitning :wave:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Rasmus"]NO: Jeg har bagt brunsviger i dag! :D [/quote]

Mmmm ... Fyns nationalret :)

Der er stadig ledige pladser ved kakkelbordet i aften, og brunsviger kan fint godtages som indkitning :wave:[/quote]

ARHhh, du må sku' selv komme forbi postnummer 2100 og hente :)

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Funkis »

NO: Endelig fået taget mig sammen til at få købt den PS3, det har også virkeligt taget lang tid.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Funkis"]NO: Endelig fået taget mig sammen til at få købt den PS3, det har også virkeligt taget lang tid.[/quote]

Det må man sige. Du nåede ikke at blive hacket i denne omgang. :P

Tillykke med den. Det er en fed boks. 8-)

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Skestork Ultra »

[quote="GodSpeedDK"]
Edit: Lidt i samme boldgade: Jeg hørte en nyhedsoplæser på TV2 den dag bruge udtrykket 'fluekneppe', helt uden at fortrække en mine ... Er det også blevet et "pænt" ord?[/quote]

Jeg tror snarere, at det er blevet et grimt ord grundet sproglig udvikling. Det oprindelige udtryk er flueknippe - En flueknipper er altså ikke en mand, som knepper (eller knæpper) fluer, men en person, som samler fluer i et knippe... På samme måde, som en høknipper samler hø i et knippe - Hvis der da stadig er nogen, som samler hø i knipper - Man kan knippe et knippe knippe-svovlhat - Til gengæld er jeg ikke sikker på, at man kan kneppe et knippe knippe-svovlhat Men der ville heller ikke være nogen grund til at gøre nogen af delene, for knippe-svovlhat er giftig.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

NO: DR HD fortsætter aftenen med Universal Soldier. Så gør det jo ikke noget, at man er helt oppe at køre på koffein :lol:

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Skestork Ultra"][quote="GodSpeedDK"]
Edit: Lidt i samme boldgade: Jeg hørte en nyhedsoplæser på TV2 den dag bruge udtrykket 'fluekneppe', helt uden at fortrække en mine ... Er det også blevet et "pænt" ord?[/quote]

Jeg tror snarere, at det er blevet et grimt ord grundet sproglig udvikling. Det oprindelige udtryk er flueknippe - En flueknipper er altså ikke en mand, som knepper (eller knæpper) fluer, men en person, som samler fluer i et knippe... På samme måde, som en høknipper samler hø i et knippe - Hvis der da stadig er nogen, som samler hø i knipper - Man kan knippe et knippe knippe-svovlhat - Til gengæld er jeg ikke sikker på, at man kan kneppe et knippe knippe-svovlhat Men der ville heller ikke være nogen grund til at gøre nogen af delene, for knippe-svovlhat er giftig.[/quote]

:lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"]NO: DR HD fortsætter aftenen med Universal Soldier. Så gør det jo ikke noget, at man er helt oppe at køre på koffein :lol:[/quote]
JEg tror jeg napper 7even på Tv3 i stedet
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen