Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

"Who cares for clean anyway ? " :P :D

Den passer nok ikke i denne sammenhæng. :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Jeg ved ikke lige, hvad spørgsmålet var. Men her er svaret:

Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"]Jeg ved ikke lige, hvad spørgsmålet var. Men her er svaret:
[/quote]

Ellers kan jeg på det kraftigste anbefale produkterne fra denne side:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://baconsalt.dk/">http://baconsalt.dk/</a><!-- m -->

En af mine brygbrødre insisterer på, at vi skal bruge deres produkter i ølbrygningen en dag. Baconøl lyder simpelthen for godt til at være sandt :lol:

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

[quote="Turtle"][quote="SustainerPlayer"]Jeg ved ikke lige, hvad spørgsmålet var. Men her er svaret:
[/quote]

Ellers kan jeg på det kraftigste anbefale produkterne fra denne side:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://baconsalt.dk/">http://baconsalt.dk/</a><!-- m -->

En af mine brygbrødre insisterer på, at vi skal bruge deres produkter i ølbrygningen en dag. Baconøl lyder simpelthen for godt til at være sandt :lol:[/quote]
Ja!

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Q: Jeg skal til USA til sommer, og har om alt går vel lidt penge på lommen (1500-2000 usd). Jeg er begyndt at lege lidt med tanken om at snuppe mig en guitar med hjem som souvenir. Jeg har kigget på Craiglist.org og går og følger lidt med der. Er der andre steder, jeg kunne holde lidt udkig? Jeg kommer til at være i både New York, Philadelphia, Miami (og på en hel masse landevej imellem de tre byer). Umiddelbart kigger jeg lidt efter Fender Custom Shop eller måske en Gibson es335. Eller en Hummingbird. Eller en Rickenbacker af en art. Eller en PRS. Eller...? Hvad udgør et godt køb - hvad kan man købe i USA og spare penge i forhold til herhjemme?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Som udgangspunkt kan du jo spare en masse på de fleste amerikanske mærker - forudsat at tolden ikke snupper dig.

Jeg tror jeg ville gå efter noget jeg gerne ville have, men som man ikke har muligheden for at prøve forskellige eksemplarer af herhjemme - f.eks. Music Man, Prs, Rickenbacker, osv. Nu er du jo blevet glad for at spille strat igen - har du overvejet at kigge på en Music Man silhouette? De er virkeligt fede hegn, og det der silent circuit gør at de er helt støjfri i alle positioner, uden de sædvanlige ulemper ved "railpickups".
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

A: Måske starte med at gøre op med sig selv, hvilken guitar, man har behov for/ lyst til at købe?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

S: Hvis man på en computer har en separat partion med sine dokumenter m.m. på - kan man så med sindsro i sjælen laver en geninstallation af maskinen uden at frygte de bliver slettet?

Det drejer sig om en Vista maskine der skal geninstalleres...
RoadHigh.dk

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kattekiksen »

A: Jeg ville tage backup, bare for en sikkerheds skyld. Men ja, i princippet kan du godt slette en partition og beholde den anden. Men der er jo mange ting der kan gå galt, primært fejl-40.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="thomasrytter"]Q: Jeg skal til USA til sommer, og har om alt går vel lidt penge på lommen (1500-2000 usd). Jeg er begyndt at lege lidt med tanken om at snuppe mig en guitar med hjem som souvenir. Jeg har kigget på Craiglist.org og går og følger lidt med der. Er der andre steder, jeg kunne holde lidt udkig? Jeg kommer til at være i både New York, Philadelphia, Miami (og på en hel masse landevej imellem de tre byer). Umiddelbart kigger jeg lidt efter Fender Custom Shop eller måske en Gibson es335. Eller en Hummingbird. Eller en Rickenbacker af en art. Eller en PRS. Eller...? Hvad udgør et godt køb - hvad kan man købe i USA og spare penge i forhold til herhjemme?[/quote]

Amerikaske ting..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Fed. Jeg er af en eller anden grund også begyndt at overveje noget PRS. Musicman har jeg også altid haft et godt øje til, men hver gang jeg får en om skuldrene, kan jeg ikke lade være med at føle at det på en eller anden måde bare er "forkert".

Lad mig uddybe mit spørgsmål - er der nogen der kender et godt sted i enten New York eller Miami, hvor man kan købe godt, amerikansk grej til en billig mønt?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Kattekiksen"]A: Jeg ville tage backup, bare for en sikkerheds skyld. Men ja, i princippet kan du godt slette en partition og beholde den anden. Men der er jo mange ting der kan gå galt, primært fejl-40.[/quote]
Næste problem er så bare at jeg tilsyneladende ikke kan geninstallere lortet... F11 (som virker på alle mine andre bærbarer) virker tilsynelandende ikke på min kærestes...

Problemet er så bare at den er begyndt at bede om at vi skal aktivere Windows (det er en 2 år gammel maskine så det blev gjort for lang tid siden) og det kan vi ikke få lov til...
Når jeg så prøver på at sætte boot CD'en i der fulgte med computeren sker der intet... Jo den står fast med en sort skærm....

Hmm... Andre råd andet end at sælge lortet og købe en Mac?
RoadHigh.dk

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Michael Vajhøj"]
Næste problem er så bare at jeg tilsyneladende ikke kan geninstallere lortet... F11 (som virker på alle mine andre bærbarer) virker tilsynelandende ikke på min kærestes...

Problemet er så bare at den er begyndt at bede om at vi skal aktivere Windows (det er en 2 år gammel maskine så det blev gjort for lang tid siden) og det kan vi ikke få lov til...
Når jeg så prøver på at sætte boot CD'en i der fulgte med computeren sker der intet... Jo den står fast med en sort skærm....

Hmm... Andre råd andet end at sælge lortet og købe en Mac?[/quote]

Hvilken computer (mærke) er det? Måske skal boot-prioriteten stilles i BIOS? Måske er der en fejl på din installations-CD? Måske er der en installations-partition?

Men det er selvfølgelig lettere, bedre og så meget mere givende at købe en Mac og smide windåsen ud. Men den burde nu kunne fås op i gear igen ...

Martin K
Smoke On The Water
Indlæg: 55
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin K »

[quote="Michael Vajhøj"]
Hmm... Andre råd andet end at sælge lortet og købe en Mac?[/quote]

Er der ikke et telefon nummer så man kan ringe til MS' aktiveringsservice? Den burde jo kun gøre det såfremt hardware konfigurationen er blevet ændrer væsentligt på der sidste...
--Martin

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hmmm....

Efter en hel del søgning rundt omkring på nettet viser det sig at en opdatering hos Avast har det med ikke at ville arbejde sammen med Vista... <!-- m --><a class="postlink" href="http://social.microsoft.com/Forums/en-U ... orums/en-U ... 036F2F4AC8</a><!-- m -->

Det bliver en dyr måned hvis jeg også skal give hende en Mac...
RoadHigh.dk

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Michael Vajhøj"]Hmmm....

Det bliver en dyr måned hvis jeg også skal give hende en Mac...[/quote]

Den tjener sig hurtigt hjem i livskvalitet.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Michael Vajhøj"]Hmmm....

Det bliver en dyr måned hvis jeg også skal give hende en Mac...[/quote]

Den tjener sig hurtigt hjem i livskvalitet.[/quote]

+1
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="thomasrytter"]Lad mig uddybe mit spørgsmål - er der nogen der kender et godt sted i enten New York eller Miami, hvor man kan købe godt, amerikansk grej til en billig mønt?[/quote]
Det kommer jo igen an på, hvad du gerne vil ha'..?

Der er i hvert fald masser af steder i NYC, hvor man kan købe gear, men om de har det du gerne vil ha', det er så en anden side af sagen..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="thomasrytter"]Fed. Jeg er af en eller anden grund også begyndt at overveje noget PRS. Musicman har jeg også altid haft et godt øje til, men hver gang jeg får en om skuldrene, kan jeg ikke lade være med at føle at det på en eller anden måde bare er "forkert".

Lad mig uddybe mit spørgsmål - er der nogen der kender et godt sted i enten New York eller Miami, hvor man kan købe godt, amerikansk grej til en billig mønt?[/quote]

Du skal være velkommen til at komme forbi, og låne min PRS McCarty for en tid, hvis du har lyst. Den står alligevel bare inde i klædeskabet og keder sig.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Meget flot tilbud, Rasmus! Det vil jeg lige have i baghovedet :thumbup:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen