ørepropper og tilte-ben.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

ørepropper og tilte-ben.

Indlæg af itsaysvuff »

1. spørgsmål:
Jeg bliver nødt til at investere i nogle formstøbte ørepropper, da jeg nu spiller koncerter ca. 2 gange om ugen + timer i øvelokale. Jeg er 21 og vokser nok heller ikke så meget mere, så det er tid nu.. Det jeg vil høre er hvilke i kan anbefale? Jeg er helt blank på det område.

2. spørgsmål:
Jeg er utrolig glad for min nye music man forstærker, men når man godt kan lide at skrue op for den for at få den fede lyd kan det godt resultere i en dødsstråle af guitarlyd! Hvad skal man investere i for at kunne sætte den skråt? Ville sådan nogle her gøre det - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/fender_tilt_ba ... _16.htm</a><!-- m -->
Den er på størrelse med en super reverb vil jeg tro..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 gode spørgsmål

Indlæg af Swampthing »

1 : Jeg ved det ikke.
2 : Jeg tror du skal montere noget foran midten af højttaleren så lyden spredes.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 gode spørgsmål

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Swampthing"]1 : Jeg ved det ikke.
2 : Jeg tror du skal montere noget foran midten af højttaleren så lyden spredes.[/quote]


Den sidste sætning forstår jeg simpelthen ikke.. Hvad vil det sige?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 gode spørgsmål

Indlæg af Odgaard »

2: Morten Lyse har eksperimenteret med fabrikation af... æææh... et sæt briller til sin forstærker. Ja, det hedder helt klart noget andet og mere korrekt, men jeg husker billederne og et godt resultat.

Edit: Som så slet ikke har noget at gøre med at sætte forstærkeren på højkant.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 gode spørgsmål

Indlæg af GodSpeedDK »

Beam-blockers: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.music123.com/Accessories/Amp ... sories/Amp ... 07.product</a><!-- m -->
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 gode spørgsmål

Indlæg af Sasha »

En "Beam Blocker" er vist den til lejligheden opfundne officielle betegnelse. Weber sælger dem blandt andre. Men man kan dog nemt selv fukse ét eller andet sammen, som virker på nøjagtigt samme måde. Om det så er godt eller skidt, diskuteres i høj grad...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 gode spørgsmål

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Odgaard"]Edit: Som så slet ikke har noget at gøre med at sætte forstærkeren på højkant.[/quote]

Nææ, men der efterspørges, som jeg hører det, en løsning på den velkendte "death ray"-fænomen, og det løser beam-blockers vist fint.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 gode spørgsmål

Indlæg af itsaysvuff »

Det lyder spændende med alle de andre påfund, men jeg vil nu egentlig bare gerne kunne tippe min forstærker lidt, samtidig med at den stadig rører jorden.. Er det ikke muligt?

Og hvad siger folk til ørepropperne? Er der ikke nogle som har investeret i sådan noget på et tidspunkt?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ørepropper og tilte-ben.

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg har et sæt Rexton ørepropper - har både et sæt 9db og 15db filtre. Bruges mest 9db'eren - de andre synes jeg tager lidt for meget...
RoadHigh.dk

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

ørepropper og tilte-ben.

Indlæg af Stevi »

[quote="itsaysvuff"]Det lyder spændende med alle de andre påfund, men jeg vil nu egentlig bare gerne kunne tippe min forstærker lidt, samtidig med at den stadig rører jorden.. Er det ikke muligt?

Og hvad siger folk til ørepropperne? Er der ikke nogle som har investeret i sådan noget på et tidspunkt?[/quote]
Hvordan kan du komme frem til at du, ved at tippe forstærkeren, kan mindske problemet med 'dødsstrålen'? Det gør det da tværtimod værre, da du så skyder strålen direkte mod dit hoved.
See you in heaven if you make the list

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ørepropper og tilte-ben.

Indlæg af Rasmus »

jeg tror også jeg vil anbefale dig 9db versionen af filtrene.
Jeg har 15 dB og jeg øver næsten aldrig med mine i, og jeg spiller næsten aldrig med dem på jobs.

9db dæmper mest lineært. Mens 15db har et ordentlig dyk ved den høje mellemtone, hvor guitaren tit befinder sig.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ørepropper og tilte-ben.

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg har 15db i mine formstøbte, hvilket jeg synes egner sig ret godt til øvning. Man bliver ikke ligeså træt i hovedet, da man rent faktisk kan overskue at lytte til en trommeslager der slår lidt igennem. De dæmper i mine ører mere i den lave mellemtone, hvilket er utrolig rart :D Jeg plejer dog heller ikke at bruge dem live, men det er mest fordi at jeg har et lidt problematisk forhold til at synge med ørepropper i.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: ørepropper og tilte-ben.

Indlæg af Rasser »

Jeg har også et sæt Rexton høreværn med tilhørende 9 og 15 dB filtre. Jeg synes det er super dejligt at kunne skifte filtrene. Jeg bruger 15 dB filtrene, når vi øver. Vores øvelokale er ikke så stort, så det er nødvendigt med god dæmpning med den trommeslager vi her. Desuden bliver man ikke lige så træt i hovedet ved brug af propperne. Til gengæld synes jeg 15 dB er for meget dæmpning, når vi spiller jobs. Der er det rart at kunne bruge 9 dB filtrene, så man lige kan høre lidt mere af det hele i forhold til 15 dB filtrene.

Mht. problematikken med at synge med propper, kan jeg sige, at det for mig blot var et spørgsmål om tilvænning.

Rexton forhandles vist af dansk hørecenter: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dkhc.dk/find-os/">http://www ... ind-os/</a><!-- m -->

Mvh.
Rasmus.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen