Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

[quote="itsaysvuff"]Ja, men de der eastwood har da ikke samme størrelse med halsen?

Og ja, det forstår jeg godt.. Har du set Marc Ribot udføre magi på sådan en guitar? Han spiller noget sjusket, på den fede måde synes jeg, men han spiller dog hurtigt og ser ikke ud til at have de største hænder nogensinde.. Det er vildt ;) [/quote]
Nej, Easwood'en har ikke helt den samme størrelse hals, men dog stadig en KÆMPE hals. I min Eastwood er pickupperne udskiftet med rigtige harmony-pickupper fra 50'erne for at komme så tæt som muligt på the real deal. Jeg har ikke A/B'et den mod den nye gamle endnu.

Jeg har ikke set Marc Ribot spille på sådan en gitar, men jeg kunne kun forestille mig, at den ville passe ham godt.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Snake Boots »

[quote="fortytwo"]

Sådan en her.. Jeg tror den er fra 59-62, men jeg er ikke 100% sikker..

http://www.vintagesilvertones.com/forsa ... trato.html[/quote]

Spændende. Er den med "normalt" eller kort mensur?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Snake Boots"][quote="fortytwo"]

Sådan en her.. Jeg tror den er fra 59-62, men jeg er ikke 100% sikker..

http://www.vintagesilvertones.com/forsa ... trato.html[/quote]

Spændende. Er den med "normalt" eller kort mensur?[/quote]

Jeg har aldrig målt på den, men den er sådan semi kort i hele guitaren..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: OSX Lion! Det tøffer sgu da ret fedt alligevel! :thumbup:
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

NO: Fik bestilt billetter til Bob D og ham der rimer på kartofler... (sorry for det indre billede fra dansk underholdnings værste skuffe)... Bliver spændene... :)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: Så ankom Mockingbirden og Dimarzio'erne. Den lyder faktisk overraskende fint akustisk - jeg skal lige have testet de originale pickups om lidt, men jeg har en snigende mistanke om at de er noget skrald. Godt man har Dimarzioer. :-) Nåja, så skal den også lige have 10'ere på og justeres, men jeg synes bestemt den har potentiale.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

Hvad for en model er det du har bestilt, helt præcis?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

NO//

Min bestilling fra Thomann er allerede afsendt. Imponerende!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Loomer"]Hvad for en model er det du har bestilt, helt præcis?[/quote]

Det er en Mockingbird Masterpiece - ret billig model, men fornuftige specifikationer. Jeg synes bestemt også den har potentiale - nu har jeg ikke haft tid til at justere den i dag, da der var "operation rengøring af gokkeborgen", men jeg kigger på det i morgen. Jeg skal nok flashe snarest.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Loomer"]Hvad for en model er det du har bestilt, helt præcis?[/quote]

Det er en Mockingbird Masterpiece - ret billig model, men fornuftige specifikationer. Jeg synes bestemt også den har potentiale - nu har jeg ikke haft tid til at justere den i dag, da der var "operation rengøring af gokkeborgen", men jeg kigger på det i morgen. Jeg skal nok flashe snarest.[/quote]

Er det dit toilet du referer til som "gokkeborgen" ?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="MacG"][quote="GuitaRasmus"][quote="Loomer"]Hvad for en model er det du har bestilt, helt præcis?[/quote]

Det er en Mockingbird Masterpiece - ret billig model, men fornuftige specifikationer. Jeg synes bestemt også den har potentiale - nu har jeg ikke haft tid til at justere den i dag, da der var "operation rengøring af gokkeborgen", men jeg kigger på det i morgen. Jeg skal nok flashe snarest.[/quote]

Er det dit toilet du referer til som "gokkeborgen" ?[/quote]

Nej, lejligheden som helhed. :-D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

NO: Netop hjemvendt fra 5 dage i sommerhus på Falster. Møns Klint og Knuthenborg Safaripark kan i samme forbindelse hakkes af på listen over "attraktioner i Danmark, der skal besigtiges".

NO2: Prisen for sommerhuset beløb sig i 3 flasker god rødvin.

NO3: Svingede lige ind omkring min onkel og tante i Næstved, på vej hjem, og fik frokost. Det er 21 år siden, jeg sidst besøgte dem, og hverken fruen eller barnet har (selvsagt) nogensinde været der, så det var vist ikke et øjeblik for tidligt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"


Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: Så blev Mockingbirden fed. :-D Den krævede så også en del TLC; den var ELENDIGT justeret, sadlen var næsten 1 mm for høj på alle strengene, trussrod'en var slet ikke strammet, og de originale pickups blev prompte revet ud, efter at have hørt dem, og erstattet med Dimarzios. Nu både lyder og spiller den superfedt. Jeg skal lige have de sidste tweaks klaret ifht. pickuphøjde, men efter 4 timers justering og lodning, vil jeg slappe af, se fjernsyn, drikke cola og ryge smøger. :-)

NO2: Ah. Ferie. Gotta love it. :-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kasperploug »

[quote="GodSpeedDK"]NO: Netop hjemvendt fra 5 dage i sommerhus på Falster. Møns Klint og Knuthenborg Safaripark kan i samme forbindelse hakkes af på listen over "attraktioner i Danmark, der skal besigtiges".

NO2: Prisen for sommerhuset beløb sig i 3 flasker god rødvin.

NO3: Svingede lige ind omkring min onkel og tante i Næstved, på vej hjem, og fik frokost. Det er 21 år siden, jeg sidst besøgte dem, og hverken fruen eller barnet har (selvsagt) nogensinde været der, så det var vist ikke et øjeblik for tidligt.[/quote]
Lyder sgis'me hyggeligt! Var det i Marielyst? Du skulle have sagt til, så kunne vi hook'e up over en "ferieøl" og guitar ;)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kasperploug"]
Lyder sgis'me hyggeligt! Var det i Marielyst? Du skulle have sagt til, så kunne vi hook'e up over en "ferieøl" og guitar ;) [/quote]

Det var ved Sortsø. Programmet var (lige lovlig, hvis du spørger mig) tæt pakket, med udflugter, besøg, osv., så der havde nok ikke været plads til en gettogether, selvom det kunne have været rigtig hyggeligt :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="efrandsen"]NO: OSX Lion! Det tøffer sgu da ret fedt alligevel! :thumbup:[/quote]


Har lige smidt det på Macbooken i første omgang. Dropbox skulle lige opdateres for at funke. Sidder og stener lidt rundt via skærmdeling, imens jeg ser Tour'en.

Venter med at opdatere min iMac indtil jeg er sikker på at Avid/Elev Rack, iLok og min Cubase 4,5 understøttes.

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af kasperploug »

[quote="GodSpeedDK"][quote="kasperploug"]
Lyder sgis'me hyggeligt! Var det i Marielyst? Du skulle have sagt til, så kunne vi hook'e up over en "ferieøl" og guitar ;) [/quote]

Det var ved Sortsø. Programmet var (lige lovlig, hvis du spørger mig) tæt pakket, med udflugter, besøg, osv., så der havde nok ikke været plads til en gettogether, selvom det kunne have været rigtig hyggeligt :) [/quote]
Oh behold! Det sted er jeg ikke helt sikker på hvor ligger :D Sig til en anden gang :music-guitarred:
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af k_50 »

NO: Uventet fridag igen. Selv om jeg i den grad kunne bruge pengene, er det så meget det værd at kunne se dagens etape i fjerneren i stedet for at skulle høre den i radioen, som jeg gjorde i går. Desuden kommer der masser af vagter i næste uge, så det er jo fint...

NO2: Heldigvis spiller Førslev bas i bandet, så jeg slipper for at skulle udholde synet af alskens hæsligheder, hvis han realiserer noget af den GAS, han har gang i for tiden.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen