Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"]NO: Hold da helt op, hvor er det nemt at sælge et TC Nova System. Det er en anelse ambivalent at sige farvel, men jeg virkelig ikke brugt det nok, og så giver det en del mere mening at lave sig et lille og relativt billigt reserve-pedal-board, hvilket jeg gør nu :-)

Planen er at lave et bræt, der er det modsatte af mit normale, sådan rent økonomisk og kilogrammæssigt: et minimum af metervarepedaler, som jeg kender og stoler på. Planen - med forbehold for ændringer - er:

Cioks Big John
TC Polytune
Boss SD-1
MXR Carbon Copy
MXR Micro Amp/Carl Martin Hydra Boost

Jeg har i dag byttet mig til en Polytune, en Big John har jeg vist allerede, og hvad delay, drive og boost angår, rummer gemmeskufferne vist allerede noget, der kan bruges ind til videre. Det er sgu længe siden, jeg har rodet med pedaler, så jeg hygger mig vildt meget med det, og glæder mig til at få lortet skruet sammen en af dagene :-)[/quote]

En anbefaling, hvis laver det på mdf, så giv det en omgang sort maling. Ellers kan din velcro ikke binde. Har du købt en kasse til det?
Du lokker sikkert Rask til at hjælpe dig. Hvis du ikke når at få det bakset sammen inden jeg kommer hjem vil jeg skide gerne være med.:-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"][quote="Telemaster"]NO: Hold da helt op, hvor er det nemt at sælge et TC Nova System. Det er en anelse ambivalent at sige farvel, men jeg virkelig ikke brugt det nok, og så giver det en del mere mening at lave sig et lille og relativt billigt reserve-pedal-board, hvilket jeg gør nu :-)

Planen er at lave et bræt, der er det modsatte af mit normale, sådan rent økonomisk og kilogrammæssigt: et minimum af metervarepedaler, som jeg kender og stoler på. Planen - med forbehold for ændringer - er:

Cioks Big John
TC Polytune
Boss SD-1
MXR Carbon Copy
MXR Micro Amp/Carl Martin Hydra Boost

Jeg har i dag byttet mig til en Polytune, en Big John har jeg vist allerede, og hvad delay, drive og boost angår, rummer gemmeskufferne vist allerede noget, der kan bruges ind til videre. Det er sgu længe siden, jeg har rodet med pedaler, så jeg hygger mig vildt meget med det, og glæder mig til at få lortet skruet sammen en af dagene :-)[/quote]


En anbefaling, hvis laver det på mdf, så giv det en omgang sort maling. Ellers kan din velcro ikke binde. Har du købt en kasse til det?
Du lokker sikkert Rask til at hjælpe dig. Hvis du ikke når at få det bakset sammen inden jeg kommer hjem vil jeg skide gerne være med.:-)[/quote]

Idéen er, at det skal være så let som muligt, så jeg vil ikke have det i en kasse, men skal gerne kunne ligge i en almindelig alukuffert. Jeg forestiller mig at montere pedalerne på en tynd plade, måske krydsfiner, eller måske en metalrist af en slags. Jeg har ikke helt de rigtige pedaler hjemme endnu, så det kan sagtens være, vi skal drikke bajere og lave board en dag :-)

Jeg har nu tuner, drive og boost, så jeg mangler tremolo og delay. Eller... Jeg har jo en ekstra delay og egentlig også en phaser og en vibe, der måske kan bruges i stedet for tremolo - det kommer an på tålmodighed og pengepung, blandt andet :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

Det ville være meget fedt at lave det på en eller anden tynd metalrist - så kan man sætte alle pedaler fast med strips, og man kunne nok lige med fordel smide et par gummifødder eller seks under risten, så den står fast på scenen
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"][quote="Rasmus"][quote="Telemaster"]NO: Hold da helt op, hvor er det nemt at sælge et TC Nova System. Det er en anelse ambivalent at sige farvel, men jeg virkelig ikke brugt det nok, og så giver det en del mere mening at lave sig et lille og relativt billigt reserve-pedal-board, hvilket jeg gør nu :-)

Planen er at lave et bræt, der er det modsatte af mit normale, sådan rent økonomisk og kilogrammæssigt: et minimum af metervarepedaler, som jeg kender og stoler på. Planen - med forbehold for ændringer - er:

Cioks Big John
TC Polytune
Boss SD-1
MXR Carbon Copy
MXR Micro Amp/Carl Martin Hydra Boost

Jeg har i dag byttet mig til en Polytune, en Big John har jeg vist allerede, og hvad delay, drive og boost angår, rummer gemmeskufferne vist allerede noget, der kan bruges ind til videre. Det er sgu længe siden, jeg har rodet med pedaler, så jeg hygger mig vildt meget med det, og glæder mig til at få lortet skruet sammen en af dagene :-)[/quote]


En anbefaling, hvis laver det på mdf, så giv det en omgang sort maling. Ellers kan din velcro ikke binde. Har du købt en kasse til det?
Du lokker sikkert Rask til at hjælpe dig. Hvis du ikke når at få det bakset sammen inden jeg kommer hjem vil jeg skide gerne være med.:-)[/quote]

Idéen er, at det skal være så let som muligt, så jeg vil ikke have det i en kasse, men skal gerne kunne ligge i en almindelig alukuffert. Jeg forestiller mig at montere pedalerne på en tynd plade, måske krydsfiner, eller måske en metalrist af en slags. Jeg har ikke helt de rigtige pedaler hjemme endnu, så det kan sagtens være, vi skal drikke bajere og lave board en dag :-)

Jeg har nu tuner, drive og boost, så jeg mangler tremolo og delay. Eller... Jeg har jo en ekstra delay og egentlig også en phaser og en vibe, der måske kan bruges i stedet for tremolo - det kommer an på tålmodighed og pengepung, blandt andet :-)[/quote]

Du siger bare til, så kan jeg snildt fixe noget aflagt flightcase materiale, altså træ-delen, og nogle gummi fødder..

Derudover, så har jeg velcro af den fede slags oppe på 5. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Førslev »

NO (Topniceheds edition): På trods af en dum fejl ved en opstart fra parkeringsbås hvor sagkyndig måtte bremse bilen,
formåede jeg, med min ellers perfekte kørsel, at bestå min køreprøve i første forsøg! Hurra for en flink køresagkyndig! hurra for at jeg har fået mit kørekort!!! :D :D :D :D :D :D :D :D

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jacob »

[quote="Førslev"]NO (Topniceheds edition): På trods af en dum fejl ved en opstart fra parkeringsbås hvor sagkyndig måtte bremse bilen,
formåede jeg, med min ellers perfekte kørsel, at bestå min køreprøve i første forsøg! Hurra for en flink køresagkyndig! hurra for at jeg har fået mit kørekort!!! :D :D :D :D :D :D :D :D [/quote]

Tillykke!! :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Førslev"]NO (Topniceheds edition): På trods af en dum fejl ved en opstart fra parkeringsbås hvor sagkyndig måtte bremse bilen,
formåede jeg, med min ellers perfekte kørsel, at bestå min køreprøve i første forsøg! Hurra for en flink køresagkyndig! hurra for at jeg har fået mit kørekort!!! :D :D :D :D :D :D :D :D [/quote]

Jamen, tillykke med det!

Håber, det så også bliver optur for os andre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Førslev"]NO (Topniceheds edition): På trods af en dum fejl ved en opstart fra parkeringsbås hvor sagkyndig måtte bremse bilen,
formåede jeg, med min ellers perfekte kørsel, at bestå min køreprøve i første forsøg! Hurra for en flink køresagkyndig! hurra for at jeg har fået mit kørekort!!! :D :D :D :D :D :D :D :D [/quote]

Tillykke med det :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

NO: Har lige gennemgået knap halvanden times smerte, som er endt ud i endnu en nice tatovering. Men for satan, hvor gør det ondt at blive tegnet på ribbenene!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="efrandsen"]NO: Har lige gennemgået knap halvanden times smerte, som er endt ud i endnu en nice tatovering. Men for satan, hvor gør det ondt at blive tegnet på ribbenene!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg vil også have flere tatoveringer :(
Create a sense of purpose around which you base your faith

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : Min far har været forbi og støbe min fortrappe.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Kimling"][quote="efrandsen"]NO: Har lige gennemgået knap halvanden times smerte, som er endt ud i endnu en nice tatovering. Men for satan, hvor gør det ondt at blive tegnet på ribbenene!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg vil også have flere tatoveringer :( [/quote]
Jeg fik gjort mit halve ærme færdig og så lavet en del på mine ribben, så nu skal jeg heller ikke til før til jul igen :) Hvor går du?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="efrandsen"] Hvor går du?


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Min eneste (indtil videre!) er lavet hos Århus Tattoo Center af Bo
Create a sense of purpose around which you base your faith

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

No: er lige tjekket ind i en kæmpe suite på et hotel i Washington D.C... Vi havde Booked hjemmefra, så vi vidste ikke hvad der ventede os.
Altan, 2 dobbeltsenge, køkken med opvaskemaskine, lænestole, spisebord.

Ret vildt når man lige har sovet 5 nætter i new York, i et kosteskab, i en dele lejlighed.:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Kimling"][quote="efrandsen"] Hvor går du?


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Min eneste (indtil videre!) er lavet hos Århus Tattoo Center af Bo[/quote]

Er det i Jægergårdsgade?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Nyt TV - Det kan tilsyneladende alt - skal bare lige finde ud af, hvordan man styrer det :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"]Du siger bare til, så kan jeg snildt fixe noget aflagt flightcase materiale, altså træ-delen, og nogle gummi fødder..

Derudover, så har jeg velcro af den fede slags oppe på 5. ;) [/quote]

Det lyder fornuftigt! :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Sasha"][quote="Kimling"][quote="efrandsen"] Hvor går du?


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Min eneste (indtil videre!) er lavet hos Århus Tattoo Center af Bo[/quote]

Er det i Jægergårdsgade?[/quote]

Yes, my dear
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Okay, jeg var derinde at snuse med en idé til en Tattoo for et par år siden, men der var ikke dét, der ikke var i vejen: For tynde streger, for lille, havde først tid om et halvt år osv. osv. - du ved: Det skinnede blot tydeligt igennem, at de syntes, at det var en pissedårlig idé. Så med en vis "Aage-fornemmelse" i kroppen gik jeg ud igen ved visheden om, at dér skulle jeg ihvertfald IKKE have lavet en tatovering.

Så kom jeg lidt fra det igen. Men så her i foråret lavede en flink hollænder i Amsterdam den samme tatovering "mens jeg ventede". Og han syntes ednda, at det var en fed idé.

Men jeg skal lige tegnet et par enkelte streger op igen. Jeg kunne selvfølgelig tage til Amsterdam igen. Men alligevel - nu var jeg der to gange i maj. Så det ville unægteligt være lidt nemmere at finde en tatovør i Århus-området. Men det bliver ikke dem i Jægergårdsgade! Er der nogen, som kan anbefale en god tatovør i Århus? Jeg har hørt pæne ting om én, der skulle holde til i Mejlgade..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Barf »

Det er måske Mjølner, du har hørt godt om. Det er et fint sted med flinke og dygtige folk. Jeg kender flere, som har fået lavet tatoveringer dernede og alle med godt resultat. Jeg var faktisk selv dernede med en idé, men samarbejdet om min ret løse idé blev desværre ikke til mere end snak. Men hvis du "bare" skal have tegnet nogle streger op, så tør jeg næsten godt anbefale det. Det er Kumar, som blandt andet min kæreste har gode erfaringer med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen