Skal dit band på tour?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Sten N Trille
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Skal dit band på tour?

Indlæg af Sten N Trille »

Kære Gearfreaks

ORA - Organisationen af Rytmiske Amatørmusikere kører igen til efteråret Plekter Tour, hvor dit band har muligheden for at komme ud og spille på landets spillesteder. Kort fortalt er Plekter et bandudvekslingsprojekt, der har til formål at sende danske upcoming-bands rundt på landets spillesteder. Hvert band bliver parret med et band fra en anden landsdel, der genremæssigt ligner ens eget band. Herefter spiller man så to koncerter sammen - én i ens egen by og én i det andet bands by.
Der er ikke honorarer i Plekter, men ORA dækker transportudgifterne for alle Plekter-bands. Vi har i efteråret hele 50 datoer fordelt over hele landet på nogle af landets fedeste spillesteder.
Tilmeldingen foregår på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.bandbase.dk/ora/plekter">www ... plekter</a><!-- w --> , og I kan se den fulde tourplan og læse meget mere om Plekter og ORA på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ora.dk">www.ora.dk</a><!-- w -->
Tilmeldingen løber indtil 1. august, og de udvalgte bands får svar i løbet af august.

Jeg ved, der deltog en del "GF-bands" sidste år, og jeg håber også, at I bliver repræsenteret iår.
I er meget velkomne til at spørge løs, hvis der er noget, I er i tvivl om...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skal dit band på tour?

Indlæg af GodSpeedDK »

Vi deltog sidste år. Rigtig fint koncept, som varmt kan anbefales til andre upcoming-bands.

Om vi tilmelder os igen i år, vides ikke endnu, men det er kun fordi vi har holdt en lidt lang ferie og har fået ny trommeslager, så repertoiret skal lige pudses grundigt af. Og om vi når det, skal vi lige vurdere på i morgen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Sten N Trille
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skal dit band på tour?

Indlæg af Sten N Trille »

Godspeed - Jeg håber da, I er på igen. Der er jo også lige et par måneder til, det går løs, så mon ikke, I kan nå at få formen pudset af.
Iøvrigt synes jeg da også, du skal tilmelde dit nye band.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skal dit band på tour?

Indlæg af AnotherDan »

Hvor lang tid spiller hvert band?
Hvis jeg får overtalt tøndebaskeren til at gå igang med at øve igen, kunne det være man kunne få optrådt lidt med det repetoire der efterhånden er skrevet...
Bah

Sten N Trille
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skal dit band på tour?

Indlæg af Sten N Trille »

Til langt de fleste koncerter spiller de udvalgte Plekter-bands 40 - 45 minutter (derudover kommer der et ekstra lokalt opvarmningsbands, der spiller ca. en halv time). Den endelige tidsplan laves i samarbejde med det enkelte spillested, men hvis man har en halv time med fedt materiale, skal det nok gå.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skal dit band på tour?

Indlæg af Swampthing »

Vi er også ved at gøre noget klar til indsending.

Sten N Trille
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skal dit band på tour?

Indlæg af Sten N Trille »

Der er sidste frist for tilmelding til Plekter idag.
Så hvis man vil et smut på landevejen til efteråret, er det med at få sig meldt til nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen