Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

Ravens mod Steelers .... Steelers bliver kørt over big time :D

Edit: ... nåede jeg lige at skrive, inden de reducerede til 7-14 ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

Ravens vs Steelers. Ikke en kamp, hvor resultatet betyder noget som helst for mig.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Årets store "saml så mange brombær som muligt og sylt dem bagefter-dag" i dag...

NN: Sidste feriedag. Og så tilbage til en uge med valg. Fy for den!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Sasha"]NO: Årets store "saml så mange brombær som muligt og sylt dem bagefter-dag" i dag...
[/quote]

Det er forbudt at skrive sådan uden at dele ud!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

:-)

NO: At lave brombærsyltetøj med whisky i. Der breder sig en duft i huset, som kan gøre enhver alkoholiker glad... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]:-)

NO: At lave brombærsyltetøj med whisky i. Der breder sig en duft i huset, som kan gøre enhver alkoholiker glad... :-)[/quote]

Interessant - jeg plejer at lave noget af brombærsyltetøjet med rom i, men det kunne da være, at whisky skulle prøves. Brombærsyltetøj er i det hele taget optur :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jah, nu er udvalget her hos den frafaldne alkoholiker jo ikke helt, hvad det har været. Så det blev lige den nærmeste "lille Swåått", der var ved hånden. Det blev nu ret godt sidste år efter samme opskrift, selv om jeg gerne skal give dig ret i, at rom måske nok havde været et mere indlysende valg.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: I morgen ankommer de 3 gamle 8ohms Greenbacks, som jeg lige har købt. 2 G12H30'ere og en G12M med pulsonic. Om G12H30'erne også har det, er jeg ikke sikker på, fordi jeg fik ikke lige kigget på dato koderne, men det er der sikkert nogen fra det kære forum der kan fortælle mig, når jeg får fingrene i dem igen.

De kommer nok til at bo i enten mit 2x12" kabinet, eller i min Bluesbreaker combo.

Er der nogen der har prøvet kombinationen af en G12M og en G12H30?

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]NO: I morgen ankommer de 3 gamle 8ohms Greenbacks, som jeg lige har købt. 2 G12H30'ere og en G12M med pulsonic. Om G12H30'erne også har det, er jeg ikke sikker på, fordi jeg fik ikke lige kigget på dato koderne, men det er der sikkert nogen fra det kære forum der kan fortælle mig, når jeg får fingrene i dem igen.

De kommer nok til at bo i enten mit 2x12" kabinet, eller i min Bluesbreaker combo.

Er der nogen der har prøvet kombinationen af en G12M og en G12H30?[/quote]

Jeg prøvede kombinationen af to nyere (slut 90'ere, dog vel-tilspillede) i en BluesBreaker-combo, og det lød rigtig fedt. De ting som M'erens sløve karakter i mine ører mangler blev opvejet af H'eren. Jeg tjekkede dog ikke om det lød bedre med to H'ere, da jeg kun havde en på hånden. Men fedt lød det :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af CobraPizza »

NO: et Casio Protrek ur ITM.. Har virkelig Gas'et efter et siden min sjant i forsvaret viste mig sit..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Jeg har længe undret mig over hvad det var for en Sort Roger Mayer fuzz Mika Vandborg havde på sit board, da han var til Gathering og snakke sammen med Søgge... Han sagde det "bare" var en han havde fundet på den blå avis.

Det er så bare en "classic" fuzz, men en 30th anniversary udgave, som er signeret af RM himself. :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Er alle Roger Mayer´s "Rocket" pedaler ikke dét? Det var de ihvertfald for nogle år siden...

Hvorom alting er, så er sådan en RM Classic Fuzz jo meget lidt andet end endnu en kopi af en Fuzz Face, hvor Roger Mayer så - som alle andre, der roder med dette - har justeret lidt på de "omgivelser", som sætter transistorernes arbejdspunkter. Derfor kan der også sagtens være forskel på komponentudvalget fra det ene eksemplar af en Classic Fuzz til den næste. Germanium, germanium, germanium...

Nu vi alligevel er i opturstråden og snakker fuzz, må jeg da lige tilføje:

NO: Umiddelbare eksperimenter med at bygge en temperaturstabil fuzz, der så også lyder godt og reagerer, som den skal, tegner lovende.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af FunkyValle »

NO: God og hyggelig DIY fotosession med soulbandet her til aften. Der kom en gigantisk bunke billeder i kassen og der er umiddelbart ihvertfald et par håndfulde, der kan bruges til noget.
Setup: Nikon D5000 med flash og fjernbetjent udløser, 8 stk. PAR56.lamper, en lædersofa og et band.
Min avatar viser et af billederne.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Er alle Roger Mayer´s "Rocket" pedaler ikke dét? Det var de ihvertfald for nogle år siden...

Hvorom alting er, så er sådan en RM Classic Fuzz jo meget lidt andet end endnu en kopi af en Fuzz Face, hvor Roger Mayer så - som alle andre, der roder med dette - har justeret lidt på de "omgivelser", som sætter transistorernes arbejdspunkter. Derfor kan der også sagtens være forskel på komponentudvalget fra det ene eksemplar af en Classic Fuzz til den næste. Germanium, germanium, germanium...

Nu vi alligevel er i opturstråden og snakker fuzz, må jeg da lige tilføje:

NO: Umiddelbare eksperimenter med at bygge en temperaturstabil fuzz, der så også lyder godt og reagerer, som den skal, tegner lovende.[/quote]

Nej, det er ikke alle der er signeret i dag.

Jeg kan bare huske jeg undrede mig over hvilken en den "sorte" var. Men det fik jeg svar på nu. :)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NO: Er (endelig) blevet færdig med at male min p-bass. Den blev vist også lidt skrammet... ;) Ved ikke lige om den er blevet anderledes i lyden, men den lyder fint (som den også gjorde før) og den er i mine øjne bare blevet lidt mere personlig. Under alle omstændigheder er det jo bare en Fender... ;)

Anyway - billeder skal der til:

Før:
Billede

Efter:
Billede

Billede
RoadHigh.dk

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

NO: Min nye Les Paul. Hold da kæft hvor føles den bare helt rigtig ifht de andre jeg har haft/prøvet

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Dannyboy"]NO: Min nye Les Paul. Hold da kæft hvor føles den bare helt rigtig ifht de andre jeg har haft/prøvet[/quote]
Fedt, til lykke! Du må, om nogen, have et rigtig solidt sammenligningsgrundlag ;-)
So many assholes, so few bullets

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Telemaster"][quote="Dannyboy"]NO: Min nye Les Paul. Hold da kæft hvor føles den bare helt rigtig ifht de andre jeg har haft/prøvet[/quote]
Fedt, til lykke! Du må, om nogen, have et rigtig solidt sammenligningsgrundlag ;-)[/quote]

Haha :) Jo tak, det skulle jeg efterhånden mene. Fuck, den lyder og spiller fantastisk. At den vejer 5kg er faktisk kun et problem, når man lige tager den ned af væggen med een hånd og er ved at vælte forover. Det er slet ikke slemt, når først man har den over nakken. Vi øvede i over fire timer i aftes og jeg stod stadig og var helt høj over hvor fedt den lød og spillede til sidste tone. Fantastisk guitar - intet mindre

P100 pickups er IMO virkelig undervurderet, eller også er det her bare et overordentligt godt stykke træ - eller en kombi

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

@Vajhøj - den er i hvert fald meget smukkere nu - meget pænt arbejde :=)

@Danny: Du bliver jo en stor stærk mand på den måde :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Loomer »

[quote="Dannyboy"]NO: Min nye Les Paul. Hold da kæft hvor føles den bare helt rigtig ifht de andre jeg har haft/prøvet[/quote]

Du mangler bare nogen Pig-90's i den, så er den hjemme!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen