Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Ja det er for konsistensen og ikke smagen. Men man kan nu sagtens lave deller uden æg. Det har jeg gjort flere gange.
Det er bare som om de hænger lidt bedre sammen med æg i. Men når de først er stegt så synes jeg ikke man mærker eller smager forskellen.

Prøv i øvrigt at skær lidt chili eller put noget chilipulver i farsen. Det spicer sgu dine deller op i en anden liga


---
I am here: <!-- m --><a class="postlink" href="http://maps.google.com/maps?ll=55.68409 ... .550062</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Og lidt revet hvidløg samt havregryn i stedet for mel, så er der dæleme deller!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kimling"]... samt havregryn i stedet for mel ...[/quote]

Er det tørt, kan det bruges. Havregryn, rasp, diverse meltyper, krummet franskbrød, knuste tvebakker/knækbrød, find selv på flere. Frikadeller er en ret, der kan (og bør) varieres i det uendelige. At blande bacontern i farsen, er selvfølgelig en no-brainer, men af succeser fra Mikkels cuisine kan også nævnes rødbeder i små tern, karry og frisk basilikum.

@Vajhøj: Der er da netop stor forskel på konsistensen af en bøf og en frikadelle. Frikadellen er en klump fars, bøffen er "bare" en klump kød (lissom krebinetten/karbonaden, dog her tilsat panering).

Et andet lille trick er at bruge porre eller forårsløg, i stedet for almindelige løg ... hvis man er ligeså meget tudefjæs i omgangen med løg, som jeg er ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Kimling"]... samt havregryn i stedet for mel ...[/quote]

Er det tørt, kan det bruges. Havregryn, rasp, diverse meltyper, krummet franskbrød, knuste tvebakker/knækbrød, find selv på flere. Frikadeller er en ret, der kan (og bør) varieres i det uendelige. At blande bacontern i farsen, er selvfølgelig en no-brainer, men af succeser fra Mikkels cuisine kan også nævnes rødbeder i små tern, karry og frisk basilikum.

@Vajhøj: Der er da netop stor forskel på konsistensen af en bøf og en frikadelle. Frikadellen er en klump fars, bøffen er "bare" en klump kød (lissom krebinetten/karbonaden, dog her tilsat panering).

Et andet lille trick er at bruge porre eller forårsløg, i stedet for almindelige løg ... hvis man er ligeså meget tudefjæs i omgangen med løg, som jeg er ...[/quote]

Fed filosofi. Et lille lommetrick hvis man laver spaghetti med kødboller er her i huset, ud over at lave en ordentlig tomatsauce a lá Heston Blumenthal, så at putte frisk mozarella ind i fars-kuglerne. Alene den visuelle del af det er guld værd!

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kimling"]Og lidt revet hvidløg samt havregryn i stedet for mel, så er der dæleme deller![/quote]

Jeg putter altid revne gulerødder i mine frikadeller, det gør dem lidt mindre tørre og kedelige...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Hvad hedder angst overfor at tale i telefon, med et fint ord? Telephonofobi er angsten for telefoner generelt, men hvis angsten kun handler om dét at bruge telefonen?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Hvad hedder angst overfor at tale i telefon, med et fint ord? Telephonofobi er angsten for telefoner generelt, men hvis angsten kun handler om dét at bruge telefonen?[/quote]

Ordet indeholder også frygten for hvad f.eks. et telefonopkald kan bringe af dårlige nyheder, osv. - så det er det rigtige du har fat i :thumbup:
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jake"][quote="GodSpeedDK"]Q: Hvad hedder angst overfor at tale i telefon, med et fint ord? Telephonofobi er angsten for telefoner generelt, men hvis angsten kun handler om dét at bruge telefonen?[/quote]

Ordet indeholder også frygten for hvad f.eks. et telefonopkald kan bringe af dårlige nyheder, osv. - så det er det rigtige du har fat i :thumbup:[/quote]

Okay. Så skriver jeg også lige den på CV'et :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Hvorfor vil du have det stående på dit CV? Og hvis det endelig skulle være, ville det så ikke være bedre at bruge telefonskræk? Hvis jeg læste det, ville jeg umiddelbart tro, at du var bange for den fysiske genstand og ikke for at tale i den.

Plz xplain

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Jake"][quote="GodSpeedDK"]Q: Hvad hedder angst overfor at tale i telefon, med et fint ord? Telephonofobi er angsten for telefoner generelt, men hvis angsten kun handler om dét at bruge telefonen?[/quote]

Ordet indeholder også frygten for hvad f.eks. et telefonopkald kan bringe af dårlige nyheder, osv. - så det er det rigtige du har fat i :thumbup:[/quote]

Okay. Så skriver jeg også lige den på CV'et :) [/quote]

Jeg er glad for at høre, at der andre, der har det sådan...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]Hvorfor vil du have det stående på dit CV? Og hvis det endelig skulle være, ville det så ikke være bedre at bruge telefonskræk? Hvis jeg læste det, ville jeg umiddelbart tro, at du var bange for den fysiske genstand og ikke for at tale i den.

Plz xplain[/quote]

Arh, det var nu heller ikke ment helt bogstaveligt, det med CV'et :) Men mere bare, at nu kan jeg "prale" med et fint fremmedord, hvis folk spørger, i stedet for at skulle forklare.

I tilfælde af jobsøgning ville jeg naturligvis ikke nævne den slags.

Og så er det nok også en overdrivelse, ligefrem at kalde det en skræk/angst/fobi - jeg bryds mig bare virkelig ikke om det, og undgår det så vidt muligt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg kan f.eks ikke lide når ting peger på mig.
Jeg aner ikke hvad det hedder.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Kender godt det med telefonen. Min "angst" ligger nok i, at jeg ved, at jeg glemmer det, jeg har talt om i telefonen lige så snart, jeg lægger på. Det er ikke så smart, hvis man skal lave en aftale. Og så er jeg desuden langt bedre på skrift end mundtligt, så jeg foretrækker SMS/email.

Desuden så er det ret sjældent, at jeg rent faktisk har tid til at tage telefonen, så hvorfor ikke bare lige sende en SMS eller email, der forklarer, hvad det går ud på, så jeg kan vende tilbage med et svar, når jeg har tid.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Q: Hvor er det bedste sted at leje film (video-on-demand) på nettet - pt. bruger jeg CDON, men det er mest af alt fordi jeg ikke rigtig kender andre steder - Det fungerer egentlig rigtig godt hos CDON (sådan rent teknisk), men det er halvdyrt, og deres måde at præsentere filmene på ikke indbydende men til gengæld uoverskuelig.[/quote]

Jeg læser lige, at Apple er i gang med at åbne for udlejning af film via iTunes i en del europæiske lande, bl.a. danmark - og en hurtig søgning afslører da også, at der allerede er film. Så det er også en option nu...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Min bror skal giftes, og jeg slipper nok ikke udenom at arrangere noget polterabend. Problemet er, at de skal vies på rådhuset nu her til november, men venter til sommer med at holde den helt store fest ... er det så i forbindelse med den rigtige vielse (der er en praktisk (og noget gammeldaws IMO) foranstaltning, inden de bliver forældre for første gang), eller er det i forbindelse med den store fest til sommer, at polterabenden skal skydes af?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Min bror skal giftes, og jeg slipper nok ikke udenom at arrangere noget polterabend. Problemet er, at de skal vies på rådhuset nu her til november, men venter til sommer med at holde den helt store fest ... er det så i forbindelse med den rigtige vielse (der er en praktisk (og noget gammeldaws IMO) foranstaltning, inden de bliver forældre for første gang), eller er det i forbindelse med den store fest til sommer, at polterabenden skal skydes af?[/quote]

Jeg har to gange været med til polterabend i sådan en forbindelse. Begge gange har det været før festen, det er blevet holdt. Den ene gang havde vi så godt nok ikke andet valg, da vi ikke vidste, at de blev gift før bagefter :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]Q: Hvor er det bedste sted at leje film (video-on-demand) på nettet - pt. bruger jeg CDON, men det er mest af alt fordi jeg ikke rigtig kender andre steder - Det fungerer egentlig rigtig godt hos CDON (sådan rent teknisk), men det er halvdyrt, og deres måde at præsentere filmene på ikke indbydende men til gengæld uoverskuelig.[/quote]

Har kun prøvet sputnik.dk - men det har virket fint. Men "brugeroplevelsen" kan sagtens forbedres.

Jeg glæder mig også til at se, hvad der kommer på Playstation!

[quote="GodSpeedDK"]Q: Hvad hedder angst overfor at tale i telefon, med et fint ord? Telephonofobi er angsten for telefoner generelt, men hvis angsten kun handler om dét at bruge telefonen?[/quote]

Set i relation til de efterfølgende indlæg er der vel tale om en aversion? Telefon-samtale-aversion. Det tror jeg har noget med dit køn at gøre. Det skal man ikke være ked af.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Er det muligt at finde partitur til death metal?
Cogito sumere potum alterum

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Var Signe Lindquist på kokain eller lign. i aftens version af natholdet? :s hock:

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pickles »

[quote="K-P"]Er det muligt at finde partitur til death metal?[/quote]

Altså, ligefrem partitur... Men når man finder tabs på nettet, fx min favoritside 911tabs.com, så er der ofte Guitar Pro-filer til rådighed (det kræver så programmet), og de kan potentielt indeholde både guitar-, tromme, bas- og vokalstemmer, hvis det er en grundig sjæl, der har lavet dem. Og Guitar Pro kan også vise tabs som noder.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen