Hvilken sang? Hvilken fuzz?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvilken sang? Hvilken fuzz?

Indlæg af DarkoPage »

Hey!

Jeg så Bonderøven her den anden dag, og der kom denne sang (ca. 5 min. inde i klippet): <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dr.dk/dr1/bonderoeven#/18431 ... #/18431</a><!-- m -->

Er der nogen der ved hvilken sang det er? Man kan jo se hvilke kunstnere der er krediteret i slutningen af klippet, så det kan måske være til lidt hjælp...

Umiddelbart synes jeg det har lidt af den samme vibe som riffet i "On The Road Again" med Canned Heat, men dog alligevel ikke.

Nok mere vigtigt er måske, hvilken fuzz der kan frembringe denne fantastiske lyd... Nogen bud? Jeg har haft en Fuzz Factory, som kunne lave noget af det samme hvis man skruede helt op for "gate"-knappen, men Fuzz Factory'en var bare så "moderne" i lyden.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvilken sang? Hvilken fuzz?

Indlæg af efrandsen »

Det er sikkert 'Spirit In The Sky', du mener.. Kan ikke huske kunstneren, men nummeret er sindssygt fedt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken sang? Hvilken fuzz?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="efrandsen"]Det er sikkert 'Spirit In The Sky', du mener.. Kan ikke huske kunstneren, men nummeret er sindssygt fedt!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Yes Man!!! Kunstneren er Norman Greenbaum og nummer hedder rigtigt nok Spirit In The Sky!

Er der nogen der kan foreslå hvordan man frembringer "fuzz-lyden"?!

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken sang? Hvilken fuzz?

Indlæg af DarkoPage »

Lidt research viser at det nok er en fuzz der er bygget ind i en Tele... Hvilket kredsløb skal jeg ikke kunne sige, men jeg hælder til noget: Jordan Boss Tone, Tonebender, Mosrite Fuzzrite, Maestro Fuzztone og Brassmaster. I hvert fald noget i den dur... Måske med et døende batteri... Hvem ved.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen