Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"]
Er loddetin's løsningen hoppet af? (det var en midlertidig løsning)[/quote]

Det fungerer fint, lige indtil det ikke gør, hvis du forstår. "Rusker" man for meget i vib-armen, så ryger stelforbindelsen, og det er noget jeg lige vil ha kigget på, når den alligevel skal en tur til justering.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]
Det fungerer fint, lige indtil det ikke gør, hvis du forstår. "Rusker" man for meget i vib-armen, så ryger stelforbindelsen, og det er noget jeg lige vil ha kigget på, når den alligevel skal en tur til justering.[/quote]

Prøv at se, om det ikke er muligt at lave stelforbindelsen korrekt. Det lyder som noget biks, det der. :P

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af itsaysvuff »

NO: Det var nogle fede fede dage i studio73 her i efterårsferien.. Hold fast hvor bliver det bare godt!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="itsaysvuff"]NO: Det var nogle fede fede dage i studio73 her i efterårsferien.. Hold fast hvor bliver det bare godt![/quote]
Er det stadig ude i kælderen i Valby..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Rasmus"]
Er loddetin's løsningen hoppet af? (det var en midlertidig løsning)[/quote]

Det fungerer fint, lige indtil det ikke gør, hvis du forstår. "Rusker" man for meget i vib-armen, så ryger stelforbindelsen, og det er noget jeg lige vil ha kigget på, når den alligevel skal en tur til justering.[/quote]

Nej, det er ikke så godt! :(

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

Er kommet til at købe sådan en her:

Billede

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af AnotherDan »

Fedt Peter...
Så skal det spilles Tool...
Bah

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Optur

Indlæg af efrandsen »

Noget siger mig, at det er Mastodon der skal spilles på den ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Netop hjemvendt (eller i hvert fald i går aftes) fra 11 dages ferie i Italien - Det er første gang, jeg har haft ferie siden jul (bortset fra smukfest) tror jeg - Det var tiltrængt.

NO2: Barolosmagning på Baroloslottet, Brunellosmagning (2 stk faktisk) i Montalcino, bo på vingård i Piemonte og Toscana (Hvor der også var vinsmagning - denne gang Chiantivine)

NN: Jeg er godt nok lidt bagferie halvsløj i dag

NN2: Jeg har vist fået taget noget der minder om 2000 billeder på turen - det bliver et helvede at rydde op, udvælge og efterbehandle

NO3: Jeg har fået taget nogle edderfede billeder fra nogle helt fantastiske oplevelser.

NO4: Nogle helt fantastiske oplevelser.
Modded guitars were crap right out of the factory

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

Hehe, det bliver nok mere Mastodon end Tool. :D

Jeg burde jo egentligt ikke, men jeg kunne ikke lade denne chance forbigå mig. Så den 3. custom for lige en chance!

Og så ser den jo for fed ud!!

Billede

Billede

:character-beavisbutthead: :character-beavisbutthead:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]

NN2: Jeg har vist fået taget noget der minder om 2000 billeder på turen - det bliver et helvede at rydde op, udvælge og efterbehandle

[/quote]

Arh, pjatrøv! Det er da ikke andet, end man godt kan nå op på i løbet af en god arbejdsdag i en weekend eller lignende... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Pluto »

[quote="Peter C"]Er kommet til at købe sådan en her:

Billede[/quote]


cool- Er den fra sidst halvfjerdserne?
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]
NN2: Jeg har vist fået taget noget der minder om 2000 billeder på turen - det bliver et helvede at rydde op, udvælge og efterbehandle
[/quote]

Efterbehandling kan reduceres til det minimale, hvis man gør lidt ud af optagelserne til at starte med! :)

[quote="Peter C"]
Og så ser den jo for fed ud!!
[/quote]

Silverburst er for fedt.

Hvad har der været ridset ind i lakken bagpå? "To ... "-etellerandet - er det en relic-dedikering?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

Den er fra 1982, og jeg glæder mig til at modtage den!

Jeg ved ikke, hvad der står, men jeg ved, den har spillet utroligt mange koncerter.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Smittefar"]
NN2: Jeg har vist fået taget noget der minder om 2000 billeder på turen - det bliver et helvede at rydde op, udvælge og efterbehandle
[/quote]

Efterbehandling kan reduceres til det minimale, hvis man gør lidt ud af optagelserne til at starte med! :)

[/quote]

Hmm...

Jeg skal da vist lidt på kursus hos dig for at lære, hvordan der er visse sider af virkeligheden, man får skildret, uden at skulle efterbehandle sine billeder...??? Man kunne jo måske passende starte med alle steder, hvor der er blandingslys.

Nå, det må være snak nok. Jeg har lige 1035 billeder, jeg skal have valgt ud blandt og efterbehandlet, før jeg har fyraften...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"][quote="VilhelmNielsen"][quote="Rasmus"]
Er loddetin's løsningen hoppet af? (det var en midlertidig løsning)[/quote]

Det fungerer fint, lige indtil det ikke gør, hvis du forstår. "Rusker" man for meget i vib-armen, så ryger stelforbindelsen, og det er noget jeg lige vil ha kigget på, når den alligevel skal en tur til justering.[/quote]

Nej, det er ikke så godt! :( [/quote]

Det er mere når man har smækket helt op for en støjende fuzz eller sådan noget, så kan det godt være lidt for meget :lol:

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kimling »

[quote="Peter C"]Er kommet til at købe sådan en her:

Billede[/quote]

Du er dum
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

[quote="VilhelmNielsen"]

Det er mere når man har smækket helt op for en støjende fuzz eller sådan noget, så kan det godt være lidt for meget :lol:[/quote]

Kig på om du kan bore et lille hul i tremoloen, og skrue en ledning fast med en rund kabelmuffe: Billede
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Jake »

... hvis ingen af de andre forslag altså gør det!

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"][quote="SustainerPlayer"][quote="Smittefar"]
NN2: Jeg har vist fået taget noget der minder om 2000 billeder på turen - det bliver et helvede at rydde op, udvælge og efterbehandle
[/quote]

Efterbehandling kan reduceres til det minimale, hvis man gør lidt ud af optagelserne til at starte med! :)

[/quote]

Hmm...

Jeg skal da vist lidt på kursus hos dig for at lære, hvordan der er visse sider af virkeligheden, man får skildret, uden at skulle efterbehandle sine billeder...??? Man kunne jo måske passende starte med alle steder, hvor der er blandingslys.

Nå, det må være snak nok. Jeg har lige 1035 billeder, jeg skal have valgt ud blandt og efterbehandlet, før jeg har fyraften...[/quote]

Billederne er heldigvis helt fine som udgangspunkt (eller dem der ikke kan sorteres fra uden tab), men der er jo altid det der med, om beskæringen nu er helt rigtig, om man fik holdt kameraet helt vandret/lodret, om kameraet valgte den rette hvidbalance, og om der evt. skal justeres en lille smule farve/eksponering. Og da jeg har taget en del billeder i kirker uden blitz (og uden stativ), så er der en del, der er taget på iso6400, så der skal nok en smule støjbekæmpelse til. Men jeg har heldigvis allerede udvalgt <100 billeder, der er rigtig gode. De mangler kun lidt, men skal finpudses. Dertil kommer nok et par hundrede billeder, der skal gemmes, men som jeg ikke gider gøre det helt store ud af :)

NO: Her på en trist dansk gråvejrsefterårsdag, kan man da godt sidde og glæde sig lidt over disse dejlige feriebilleder :)
Billede
GF4 by Smistrup, on Flickr

Billede
GF3 by Smistrup, on Flickr

Billede
GF2 by Smistrup, on Flickr

Billede
GF1 by Smistrup, on Flickr
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen