Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NO: Fantastisk rockshow med Pink i parken. Det er fantastisk underholdning fra start til slut.

NN: Koncert i parken. Det lyder af pis, klimaet er klamt, toiletforholdene er under al kritik, og så de asociale tabere der ikke kan finde ud af at overholde et rygeforbud. Jeg tror ikke jeg gider til koncert i parken igen (det var ellers min debut)

NO2: Boardet og forstærkeren er toptunede og klar til Langeland - det bliver jo en ren fornøjelse.

NO3: Næste uge - det bliver bare for fedt at nyde solen, drikke øl med gode venner og spille musik hele ugen med ditto. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Christian Mogensen"][quote="Telemaster"]
Ellers ligner min aften ikke GodspeedDKs ret meget. Jeg passer mine forældres to hjernedøde hunde i Langå, har en eller anden slags maveonde og keder mig bravt. Det var meningen, at det skulle være godt for mig at komme lidt væk fra byen og tilbringe noget kvalitetstid i mit eget, unægtelig meget interessante selskab, men det viser sig bare, at jeg savner byen og en masse øller på en masse barer. Og for at det ikke skal være løgn, er der et kvindfolk, der bliver ved med at sende mig sjofle sms'er, ind imellem med billeder. Det fejler jo ikke noget bortset fra, at jeg er flere hundrede kilometer væk, nu hvor det ellers virker oplagt lige at poppe forbi med en flaske vino. Se dét er ambivalens... :s hock:[/quote]

Hvordan kan det der ikke være en regulær nedtur af dimensioner?
Jovist - hunde er da kære og alt mulig, men de kan de på ingen måde hamle op med en imødekommende kvinde der sender sjofle sms'er? Det må edderbank'me være nogle søde hunde.[/quote]

Ambivalensen består i, at en kvindes utilslørede, billedledsagede opfordringer til parring altid er en optur, mens afstand og andre forpligtelser, der umuliggør denne aktivitet, er en nedtur. Sammenlagt bliver det til ambivalens. Som følelsen af et varmt toiletsæde på en kold vinterdag: Først tænker man: "Ah, dejlig varmt...", men så sætter bevidstheden ind, og det går for en, at varmekilden kunne være en 55-årig, overvægtig tysk mand. Ambivalens, lige dér.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]NO: Fantastisk rockshow med Pink i parken. Det er fantastisk underholdning fra start til slut.

NN: Koncert i parken. Det lyder af pis, klimaet er klamt, toiletforholdene er under al kritik, og så de asociale tabere der ikke kan finde ud af at overholde et rygeforbud. Jeg tror ikke jeg gider til koncert i parken igen (det var ellers min debut)

NO2: Boardet og forstærkeren er toptunede og klar til Langeland - det bliver jo en ren fornøjelse.

NO3: Næste uge - det bliver bare for fedt at nyde solen, drikke øl med gode venner og spille musik hele ugen med ditto. :D [/quote]

Jeg vil lige slå et lille slag for Parken. Bevares, man kan opleve ringe lyd derinde, men de fleste koncerter, jeg har hørt, har sgu været i orden - og det er altså en del, efterhånden. Klimaet er klamt, fordi de af en eller anden grund lægger taget på. Jeg er ikk sikker på, hvorfor, men jeg tænker, at det kan være et krav fra artisten, måske pga. scenelys, show osv. I hvert fald har jeg hørt en del koncerter Parken under åben himmel, og det har været klart bedre, både i forhold til lyd og klima. Toiletforholdene er ringe. Ja. Så længe man bare skal slå en streg ind imellem, er det pisrender som alle andre steder, men skal man lave bummelum, er det... jo, noget lort ;) De asociale tabere, du henviser til, har du sikkert mest af alt mødt, fordi du var til koncert med P!nk :D Nej, undskyld - jeg er selv en af dem, der tager sig en smøg i Parken, hvis jeg har lyst. Jeg kommer der jo et par gange om måneden eller mere det meste af året, og der er forskel på de forskellige områder. På familietribunen er der ingen, der ryger til fodboldkampene, men ellers er der en udbredt afslappet holdning omkring det. Personligt har jeg det sådan, at når det er under åben himmel eller med 30 meter til loftet, må det altså være til at holde ud, at jeg ryger en cigaret, når jeg vel at mærke ikke står lige oppe i masken på andre mennesker. Det var et sidespro - min ointe er bare, at du ikke ksal lade en enkelt dårlig oplevelse afgøre, at du ikke vil i Parken igen. Jeg har oplevet kongelyd til Springsteen, Stones, AC/DC og sikkert mere, men også halvdårlig lyd ind imellem. Alt det andet er til at leve med, synes jeg, men det kan selvfølgelig have været særlig slemt i går. Det kunne jeg egentlig godt forestille mig.

God tur til Langeland, motherfucker, og lade os drikke København sønder og sammen, når du kommer hjem :twisted:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]

NN: Koncert i parken. Det lyder af pis, klimaet er klamt, toiletforholdene er under al kritik, og så de asociale tabere der ikke kan finde ud af at overholde et rygeforbud. Jeg tror ikke jeg gider til koncert i parken igen (det var ellers min debut)

[/quote]

Jeg vil give Telefyren ret. Én koncert er et lidt tyndt grundlag at bygge det på. Jeg har godt nok også kun været til koncert i Parken én gang, men havde en god oplevelse. Lyden var noget pis på opvarmningsbandet, men primært fordi shoegazer/støjrock som regel gør sig betydeligt bedre i en lille club, end på et stadion. Men hovednavnet, Muse, havde super lyd (da lydmanden lige fik rettet det sidste til under de første par numre), og det var med tag på, og det hele.

Med hensyn til rygning, så røg jeg ikke derinde (fordi jeg er sådan en velopdragen og autoritetstro type), men for hulen hvor havde jeg lyst til det. Der stod flere rundt om mig, som gjorde, og de generede ingen ... udover dem, der partout SKAL få ondt i røven over rygere, men de er svære at tilfredsstille, om så man sidder helt alene i en robåd på Stillehavet, og drister sig til at stikke ild til et stykke med tobak.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GuitaRasmus"]

NN: Koncert i parken. Det lyder af pis, klimaet er klamt, toiletforholdene er under al kritik, og så de asociale tabere der ikke kan finde ud af at overholde et rygeforbud. Jeg tror ikke jeg gider til koncert i parken igen (det var ellers min debut)

[/quote]

Jeg vil give Telefyren ret. Én koncert er et lidt tyndt grundlag at bygge det på. Jeg har godt nok også kun været til koncert i Parken én gang, men havde en god oplevelse. Lyden var noget pis på opvarmningsbandet, men primært fordi shoegazer/støjrock som regel gør sig betydeligt bedre i en lille club, end på et stadion. Men hovednavnet, Muse, havde super lyd (da lydmanden lige fik rettet det sidste til under de første par numre), og det var med tag på, og det hele.

Med hensyn til rygning, så røg jeg ikke derinde (fordi jeg er sådan en velopdragen og autoritetstro type), men for hulen hvor havde jeg lyst til det. Der stod flere rundt om mig, som gjorde, og de generede ingen ... udover dem, der partout SKAL få ondt i røven over rygere, men de er svære at tilfredsstille, om så man sidder helt alene i en robåd på Stillehavet, og drister sig til at stikke ild til et stykke med tobak.[/quote]

haha :)

jeg har været til en del koncerter i parken, har generelt været tilfreds. det er ikke det bedste, men heller ikke det værste. forum og kb hallen synes jeg feks er meget værre...

gr: jeg synes ikke du skal afvise det helt fremover :)

/Søren

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af udepost »

no: guitarsøndag!

/søren

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af andkrup »

[quote="udepost"]no: guitarsøndag!

/søren[/quote]

+1
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

Hehehe, nu ryger jeg også selv, men jeg synes sgu ikke det er for meget at forlange at man lige venter de 4 timer - det kan lade sig gøre på flyveture, om natten når man sover, og i masser af andre situationer, så mon ikke man overlever - det var mest problemet på toilettet synes jeg. Nu skal det også siges at jeg har et (lille) problem med meget store menneskemængder, så det kan også have haft indvirkning. Uanset hvad, så synes jeg det er lige så latterligt som tumperne der vælter hegnet på Roskilde - det kan godt være at det ikke har kæmpe betydning i det store perspektiv, jeg synes bare det er nederen at folk skider på et forbud der rent faktisk har en fornuftig grund. Nok om det.

Mht. lyden, så synes jeg nu at jeg har oplevet markant bedre lyd flere gange både i forum og KB - jeg har set hende 3 gange før i Forum, hvor lyder var væsentligt bedre alle 3 gange. Hvis bandet er fedt nok, skal jeg nok dukke op alligevel.

Nok brok - det kunne heldigvis ikke dryppe malurt i bægeret vedr. det faktum at Pink, ifølge min mening, er den absolut fedeste sanger og showman (showgirl? :D ) de sidste mange år, og at bandet var helt urimeligt musikalske - fantastisk oplevelse, hver gang.

Jeg glemte lige...

NN2: At nå ind og opleve de sidste 10 minutter af Raveonettes - Danmarks ubetinget kedeligste, dårligste, ligegyldigste og mest nederen orkester. Jeg vil hellere vælte på cykel, end at høre en hel koncert med dem.

Edit: Selv Steffen Jungersen blev overbevist:

<a href="http://www.bt.dk/musik/pink-power-0" rel="nofollow">http://www.bt.dk/musik/pink-power-0</a>
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GuitaRasmus »

NGS (Now God Service): Jeg mailede til Carl Martin vedr. den sløje buffer switch i min brugte octaswitch, og fik svar tilbage inden for 24 timer, på trods af at de er ferielukket, hvor de skriver at de gerne fikser den gratis (selvom jeg skrev at den er købt brugt) - dét er sgu service. :thumbup:
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af andkrup »

NO: jeg er sq blevet god til mojito! (når jeg selv skal sige det)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Smittefar »

NO: Så er der nybagte boller :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="andkrup"]NO: jeg er sq blevet god til mojito! (når jeg selv skal sige det)[/quote]

Var det ikke en idé at blive god til White Russian eller Harvey Wallbanger, eller sådan noget i stedet? Eller til at brygge øl? Mojitos er sgu da lidt fesent ...

:)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af IkkeMig »

Jeg kan kun give Rasmus ret, Parken er helt og aldeles uegnet til koncerter - jeg har været der mange gange, men kommer der aldrig igen...

NO: Hjemme igen efter et par hyggelige dage ved min far, der er i gang med at rydde op inden han skal flytte.
NO2: Alt hvad min far har to af er pr. definition mit halvdelen. Det gav meget nyt værktøj. Gad vide hvor jeg får plads til min nye søjleboremaskine???

Edit - NO3: Nu er der ryddet op, så der bliver plads til en stor søjleboremaskine i værkstedet. Og der er gjort klar til at hænge hylder op i morgen - jeg udvider med 15 hyldemeter, så må jeg da kunne få ryddet op...

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af andkrup »

[quote="GodSpeedDK"][quote="andkrup"]NO: jeg er sq blevet god til mojito! (når jeg selv skal sige det)[/quote]

Var det ikke en idé at blive god til White Russian eller Harvey Wallbanger, eller sådan noget i stedet? Eller til at brygge øl? Mojitos er sgu da lidt fesent ...

:) [/quote]

kan godt hvide og sorte russere iforvejen. Mojitos er skægge, og når jeg nu har rom i lejligheden og en uges staycation... :)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"]Hehehe, nu ryger jeg også selv, men jeg synes sgu ikke det er for meget at forlange at man lige venter de 4 timer - det kan lade sig gøre på flyveture, om natten når man sover, og i masser af andre situationer, så mon ikke man overlever - det var mest problemet på toilettet synes jeg. Nu skal det også siges at jeg har et (lille) problem med meget store menneskemængder, så det kan også have haft indvirkning. Uanset hvad, så synes jeg det er lige så latterligt som tumperne der vælter hegnet på Roskilde - det kan godt være at det ikke har kæmpe betydning i det store perspektiv, jeg synes bare det er nederen at folk skider på et forbud der rent faktisk har en fornuftig grund. Nok om det.[/quote]

Problemet er bare, når man flyver, sover, eller så mange andre ting, hvor folk godt kan lade være med at ryge, så er der heller ikke så meget fadøl over det, for når fadøllerne kommer i hænderne, så kommer smøgerne frem, sådan er det bare.. Og så er det jo ikke fordi, at parken føles som om man står indenfor.. ;)

[quote="GuitaRasmus"]NN2: At nå ind og opleve de sidste 10 minutter af Raveonettes - Danmarks ubetinget kedeligste, dårligste, ligegyldigste og mest nederen orkester. Jeg vil hellere vælte på cykel, end at høre en hel koncert med dem.[/quote]

Så er det jo godt at Sune bor i NYC, og Sharin i LA, så slipper du for at de kommer ret meget rundt i landet.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

NO: <a href="" rel="nofollow">

Morten warfare... To!
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]NO: <a href="" rel="nofollow">

Morten warfare... To![/quote]

:lol: :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="K-P"]NO: <a href="" rel="nofollow">

Morten warfare... To![/quote]

HA!
Han hænger ud på xboxlife. Jeg har tit tænkt over hvordan han egentlig så ud. Han er virkeligt grineren. Han har også en blog!
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af K-P »

Hans andre videoer er heller ikke helt dårlige, se f.eks. "En lille protest"
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]"En lille protest"[/quote]

AHAHAHAHAHHAHAHA :lol:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen