DarkoPage, jeg loddede min Les Paul med 2xP-90 om, så den havde "50s wiring". Efter operationen fungerer det bedre at skrue ned på volumekontrollen. Guitaren bliver mindre mørk/mudret og beholder sin klarhed bedre. Det ændrer lidt på hvordan tingene ellers spiller sammen - her taler jeg om tonekontroller osv. - men jeg synes det fungerer. Det er ikke en nat/dag forskel men for mig, der ikke bruger en masse effekter og boost men bruger guitarens kontroller, er der noget at hente ved denne modifikation. At det skulle være objektivt bedre for alle, køber jeg ikke. Men det virker for mig. Prøv det og se hvad du synes.
Vh Andreas
[quote="DarkoPage"]Q:
Jeg har skilt min nye Flying V ad, og elektronikken er ikke så pænt lavet, så jeg har tænkt mig at lodde det om. Nu jeg er ved det, overvejede jeg mulighederne ved de forskellige slags måder at lodde det sammen på.
Jeg har brugt denne side (nederst på siden): <!-- m --><a class="postlink" href="
http://www.dominocs.com/AshBassGuitar/W ... ssGuitar/W ... ibson.html</a><!-- m -->
Hvad er pros og cons ved henholdsvis uafhængige volumepots, og så den måde hvor det at rulle ned for den ene PU påvirker hele signalet i midterpositionen?
Og det samme med "50's wiring" mod "moderne". Er der nogen lydmæssig forskel hvis man kun ruller ned for tone uden at justere ved volume? Og hvad er forskellen, når man ikke justerer på tone, men ruller ned for volume. Jeg har læst mig til at "50's" påvirker lydstyrken, når man bruger tonekontrollen, men at den mere virker som en slags "treble bleed", når man skruer ned for volumen, sådan at den bibeholder nogle af de høje frekvenser, når tone er skruet op og man justerer på volume, hvorimod "den moderne måde" at gøre det på ikke påvirker lydstyrken, når man justerer på tone, men derimod mister flere af de høje frekvenser, når man justerer på volume.[/quote]