Now ambivalent

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

Tjah...

Men hvis det så ligesom er éns daglige hverv, så plejer udlægningen at være en lidt anden. Typisk noget i retning af "Tager du ikke lige et par billeder" - underforstået "Vi forventer, at du laver en fuldgyldig reportage fra hele dagen - lige fra vi står ud af sengen om morgenen, til vi nærmest ligger i brudesengen igen. Herunder falder det som en selvfølgelighed, at du udser dig en genial kulisse til en fotosession om eftermiddagen - typisk på et sted i den anden ende af landet, hvor man måske aldrig har været før - som kaster en håndfuld bud på det "officielle" bryllupsbillede af sig. Det må selvfølgelig gerne lige være lidt kreativt og anderledes end alle de andres (som har sagt det samme). Men tag lige for en sikkerheds skyld også lige et helt traditionelt ét (det er så som regel dét, der bliver brugt). Og du tager vel selv lige lidt lys med, hvis du skal bruge det? Og vi regner så med, at der ligger et par hundrede billeder i professionel kvalitet klar til at blive lagt på nettet, næsten før de sidste gæster er gået hjem. Og da vi er i familie - omend allerhelvedes langt ude - får vi det vel som den største selvfølgelighed gratis... Vi er jo ikke klar over, at du efterfølgende nok kommer til at bruge et døgns tid eller to på redigering og efterbehandling. Men dét er jo også kun at sidde på sin flade foran en computer. Så det kan vel næppe kaldes arbejde..."

Så er det, man kan blive lidt stiv i betrækket, når man ringer og siger tak for en god fest. Jeg håber dælme ikke, at der er alt for mange i min familie, som har tænkt sig at blive skilt og gift igen flere gange...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

[quote="fortytwo"][quote="Swampthing"]NA : En jeg gik på efterskole med, skal være mormor. Nyheden er jo fin. Jeg føler mig gammel.....[/quote]
Er det så ikke her, at du priser dig lykkelig for, at det ikke er dig der skal være bedstefar.. ;-)[/quote]
jow heldigvis. :-D

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Tjah...

Men hvis det så ligesom er éns daglige hverv, så plejer udlægningen at være en lidt anden. Typisk noget i retning af "Tager du ikke lige et par billeder" - underforstået "Vi forventer, at du laver en fuldgyldig reportage fra hele dagen - lige fra vi står ud af sengen om morgenen, til vi nærmest ligger i brudesengen igen. Herunder falder det som en selvfølgelighed, at du udser dig en genial kulisse til en fotosession om eftermiddagen - typisk på et sted i den anden ende af landet, hvor man måske aldrig har været før - som kaster en håndfuld bud på det "officielle" bryllupsbillede af sig. Det må selvfølgelig gerne lige være lidt kreativt og anderledes end alle de andres (som har sagt det samme). Men tag lige for en sikkerheds skyld også lige et helt traditionelt ét (det er så som regel dét, der bliver brugt). Og du tager vel selv lige lidt lys med, hvis du skal bruge det? Og vi regner så med, at der ligger et par hundrede billeder i professionel kvalitet klar til at blive lagt på nettet, næsten før de sidste gæster er gået hjem. Og da vi er i familie - omend allerhelvedes langt ude - får vi det vel som den største selvfølgelighed gratis... Vi er jo ikke klar over, at du efterfølgende nok kommer til at bruge et døgns tid eller to på redigering og efterbehandling. Men dét er jo også kun at sidde på sin flade foran en computer. Så det kan vel næppe kaldes arbejde..."

Så er det, man kan blive lidt stiv i betrækket, når man ringer og siger tak for en god fest. Jeg håber dælme ikke, at der er alt for mange i min familie, som har tænkt sig at blive skilt og gift igen flere gange...[/quote]

Man kan heldigvis sige nej, eller at hvis det begynder at ligne arbejde, at man koster derefter..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

NO: At se den skønne Louise Hoffsten stå på en scene igen i går aftes.

NN: At hun har svært ved at gå - endsige signere en CD p.g.a. nu synlig fremskreden sclerose.

NO: Hendes performance.

NO: Rytmegruppens performance

NN: En guitarist, som spillede ganske fermt og uden "katastrofer", men som tog en gevaldig maveplasker, da han blev kastet for løverne i nogle af de numre, hvor en vis hr. Astner i sin tid brillerede allermest.

Så alt i alt må det være en "Now Ambivalent" til en aften i Esbjerg i går. Men dejligt som gammel fan at se og høre hende igen!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"][quote="Sasha"]Tjah...

Men hvis det så ligesom er éns daglige hverv, så plejer udlægningen at være en lidt anden. Typisk noget i retning af "Tager du ikke lige et par billeder" - underforstået "Vi forventer, at du laver en fuldgyldig reportage fra hele dagen - lige fra vi står ud af sengen om morgenen, til vi nærmest ligger i brudesengen igen. Herunder falder det som en selvfølgelighed, at du udser dig en genial kulisse til en fotosession om eftermiddagen - typisk på et sted i den anden ende af landet, hvor man måske aldrig har været før - som kaster en håndfuld bud på det "officielle" bryllupsbillede af sig. Det må selvfølgelig gerne lige være lidt kreativt og anderledes end alle de andres (som har sagt det samme). Men tag lige for en sikkerheds skyld også lige et helt traditionelt ét (det er så som regel dét, der bliver brugt). Og du tager vel selv lige lidt lys med, hvis du skal bruge det? Og vi regner så med, at der ligger et par hundrede billeder i professionel kvalitet klar til at blive lagt på nettet, næsten før de sidste gæster er gået hjem. Og da vi er i familie - omend allerhelvedes langt ude - får vi det vel som den største selvfølgelighed gratis... Vi er jo ikke klar over, at du efterfølgende nok kommer til at bruge et døgns tid eller to på redigering og efterbehandling. Men dét er jo også kun at sidde på sin flade foran en computer. Så det kan vel næppe kaldes arbejde..."

Så er det, man kan blive lidt stiv i betrækket, når man ringer og siger tak for en god fest. Jeg håber dælme ikke, at der er alt for mange i min familie, som har tænkt sig at blive skilt og gift igen flere gange...[/quote]

Man kan heldigvis sige nej, eller at hvis det begynder at ligne arbejde, at man koster derefter..[/quote]

Jah-joh...

Det er mere princippet i det: Det er vel de færreste, som ville bede en maler om lige at tage et par spande maling og nogle pensler med til et bryllup og så lige give træværket en omgang, når nu de var der alligevel...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Tjah...

Men hvis det så ligesom er éns daglige hverv, så plejer udlægningen at være en lidt anden. Typisk noget i retning af "Tager du ikke lige et par billeder" - underforstået "Vi forventer, at du laver en fuldgyldig reportage fra hele dagen - lige fra vi står ud af sengen om morgenen, til vi nærmest ligger i brudesengen igen. Herunder falder det som en selvfølgelighed, at du udser dig en genial kulisse til en fotosession om eftermiddagen - typisk på et sted i den anden ende af landet, hvor man måske aldrig har været før - som kaster en håndfuld bud på det "officielle" bryllupsbillede af sig. Det må selvfølgelig gerne lige være lidt kreativt og anderledes end alle de andres (som har sagt det samme). Men tag lige for en sikkerheds skyld også lige et helt traditionelt ét (det er så som regel dét, der bliver brugt). Og du tager vel selv lige lidt lys med, hvis du skal bruge det? Og vi regner så med, at der ligger et par hundrede billeder i professionel kvalitet klar til at blive lagt på nettet, næsten før de sidste gæster er gået hjem. Og da vi er i familie - omend allerhelvedes langt ude - får vi det vel som den største selvfølgelighed gratis... Vi er jo ikke klar over, at du efterfølgende nok kommer til at bruge et døgns tid eller to på redigering og efterbehandling. Men dét er jo også kun at sidde på sin flade foran en computer. Så det kan vel næppe kaldes arbejde..."

Så er det, man kan blive lidt stiv i betrækket, når man ringer og siger tak for en god fest. Jeg håber dælme ikke, at der er alt for mange i min familie, som har tænkt sig at blive skilt og gift igen flere gange...[/quote]

Efter denne smørre indser jeg pludselig, at det måske slet ikke er så skidt, at jeg ikke er god til den slags ... så er forventningspresset lige knap så stort :)

Jeg fik taget nogle udmærkede billeder, og festen gik i øvrigt også fint. Jeg glemte lige at nævne, at jeg havde fået tjansen med at køre hjem også, så jeg har været pinligt ædru hele aftenen (hvilket ikke ligefrem hjælper på mit manglende sociale gen), og så er det faktisk lidt en fordel, at man kan trække fotograf-kortet, når den lidt for stive onkel sætter sig ved siden af, og straks springe op, for at dokumentere hvor flot der bliver danset til Sweet Home Alabama.

Med hensyn til locationen for det "officielle" bryllupsbilled, så faldt valget på den nærliggende strand, og det blev faktisk rigtig fint, i høj sol og stiv modvind. Lidt kølig fornøjelse, men et flot billed af brudeparret, med skumsprøjt og blå himmel i baggrunden, kommer nu til at pryde kaminhylden :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="fortytwo"][quote="Sasha"]Tjah...

Men hvis det så ligesom er éns daglige hverv, så plejer udlægningen at være en lidt anden. Typisk noget i retning af "Tager du ikke lige et par billeder" - underforstået "Vi forventer, at du laver en fuldgyldig reportage fra hele dagen - lige fra vi står ud af sengen om morgenen, til vi nærmest ligger i brudesengen igen. Herunder falder det som en selvfølgelighed, at du udser dig en genial kulisse til en fotosession om eftermiddagen - typisk på et sted i den anden ende af landet, hvor man måske aldrig har været før - som kaster en håndfuld bud på det "officielle" bryllupsbillede af sig. Det må selvfølgelig gerne lige være lidt kreativt og anderledes end alle de andres (som har sagt det samme). Men tag lige for en sikkerheds skyld også lige et helt traditionelt ét (det er så som regel dét, der bliver brugt). Og du tager vel selv lige lidt lys med, hvis du skal bruge det? Og vi regner så med, at der ligger et par hundrede billeder i professionel kvalitet klar til at blive lagt på nettet, næsten før de sidste gæster er gået hjem. Og da vi er i familie - omend allerhelvedes langt ude - får vi det vel som den største selvfølgelighed gratis... Vi er jo ikke klar over, at du efterfølgende nok kommer til at bruge et døgns tid eller to på redigering og efterbehandling. Men dét er jo også kun at sidde på sin flade foran en computer. Så det kan vel næppe kaldes arbejde..."

Så er det, man kan blive lidt stiv i betrækket, når man ringer og siger tak for en god fest. Jeg håber dælme ikke, at der er alt for mange i min familie, som har tænkt sig at blive skilt og gift igen flere gange...[/quote]

Man kan heldigvis sige nej, eller
at hvis det begynder at ligne arbejde, at man koster derefter..[/quote][/quote]

Du drømmer ikke om hvad familie og venner kan finde på at gøre ved en maler også.De regner med man arbejder gratis og selvfølgelig tager maling med for det giver jeg jo ikke ret meget for.
Fuck familie.Jeg brugte hele min ungdom på at male for familie og gør det aldrig mere :evil:
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Så har mine forældre solgt mit barndomshjem. Det er jo nok meget normalt i dagens Danmark at have haft flere hjem i sin opvækst, men jeg har kun haft ét, så det er lidt mærkeligt.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Barf »

NA: Lukas Graham. Så lige hans optræden til P3 Guld i dag, og manden (drengen?) kan sgu synge - rigtig godt endda. Det er også noget ganske fint musik, han og bandet får lavet, omend jeg sagtens kan få armene ned i normal højde. Til gengæld synes jeg, det er møghamrende træls, hvordan de hele tiden skal promovere sig selv som nogle liderlige hanhunde, der bare vælter sig i øl og damer. Det er muligt, at de gør det, men det bliver hurtigt overfladisk at høre på. Jeg er helt med på, at nogle af teksterne er dybere end som så, men jeg tænker mere på attituden i diverse interviews osv.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Barf"]NA: Lukas Graham. Så lige hans optræden til P3 Guld i dag, og manden (drengen?) kan sgu synge - rigtig godt endda. Det er også noget ganske fint musik, han og bandet får lavet, omend jeg sagtens kan få armene ned i normal højde. Til gengæld synes jeg, det er møghamrende træls, hvordan de hele tiden skal promovere sig selv som nogle liderlige hanhunde, der bare vælter sig i øl og damer. Det er muligt, at de gør det, men det bliver hurtigt overfladisk at høre på. Jeg er helt med på, at nogle af teksterne er dybere end som så, men jeg tænker mere på attituden i diverse interviews osv.[/quote]

Er det ikke nøjagtig samme problemstilling, de fleste mennesker har med rappere?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af kraen »

[quote="Barf"]NA: Lukas Graham. Så lige hans optræden til P3 Guld i dag, og manden (drengen?) kan sgu synge - rigtig godt endda. Det er også noget ganske fint musik, han og bandet får lavet, omend jeg sagtens kan få armene ned i normal højde. Til gengæld synes jeg, det er møghamrende træls, hvordan de hele tiden skal promovere sig selv som nogle liderlige hanhunde, der bare vælter sig i øl og damer. Det er muligt, at de gør det, men det bliver hurtigt overfladisk at høre på. Jeg er helt med på, at nogle af teksterne er dybere end som så, men jeg tænker mere på attituden i diverse interviews osv.[/quote]

Jeg har til gengæld set ham med Queen Machine til World Aids Day, hvor han fik destrueret "Don't Stop Me Now" godt og grundigt. Han sang med en så sindssyg vibrato hele tiden, at Freddie sikkert lå og rystede i sin grav. Af den grund har jeg ikke hørt noget af hans musik før i torsdags, hvor jeg hørte noget af "Drunk in the Morning" i radioen. Jeg stoppede med at tælle omkvæd efter det havde kørt 10 gange i streg. Jeg er ikke umiddelbart imponeret.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Barf"]NA: Lukas Graham. Så lige hans optræden til P3 Guld i dag, og manden (drengen?) kan sgu synge - rigtig godt endda. Det er også noget ganske fint musik, han og bandet får lavet, omend jeg sagtens kan få armene ned i normal højde. Til gengæld synes jeg, det er møghamrende træls, hvordan de hele tiden skal promovere sig selv som nogle liderlige hanhunde, der bare vælter sig i øl og damer. Det er muligt, at de gør det, men det bliver hurtigt overfladisk at høre på. Jeg er helt med på, at nogle af teksterne er dybere end som så, men jeg tænker mere på attituden i diverse interviews osv.[/quote]

Jeg synes også at det er noget fint musik noget af det, men så er det heller ikke bedre. Folk raver godt nok over ham, som om det er det bedste der er sket siden skiveskåret brød.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

Jeg har heller ikke rigtig forstået alt den hype omkring ham. Jo, han har da spillet med i Krumme som barn, men så er han da heller ikke mere speciel. Musikken er på ingen måde nyskabende og hans musikalske talenter er sgu ikke mere imponerende end så mange andres.
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Telemaster »

NA: Jeg har været syg siden lørdag morgen. Det i sig selv er ikke spor ambivalent, men så megen lediggang har det med at få mig lidt ud af starthullerne med projekter, der burde have været eksekveret for længst - fx tog jeg mig i dag sammen til at sætte en hulens bunke grej til salg, som jeg ikke har brugt længe. Det kommer til at bide mig i røven, når jeg skal svare på tåbelige bytteforslag og bruge tid på at rende på posthuset, når jeg er startet på arbejde igen.

NA2: Jeg kedede mig så meget lørdag og søndag, at jeg så samtlige afsnit af Bryggeren og halvdelen af Kald mig Liva på bonanza.dk. Seriøst - det gjorde jeg.
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Swampthing »

[quote="Telemaster"]

NA2: Jeg kedede mig så meget lørdag og søndag, at jeg så samtlige afsnit af Bryggeren og halvdelen af Kald mig Liva på bonanza.dk. Seriøst - det gjorde jeg.[/quote]

:s hock: :s hock: :s hock:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"]
NA2: Jeg kedede mig så meget lørdag og søndag, at jeg så samtlige afsnit af Bryggeren og halvdelen af Kald mig Liva på bonanza.dk. Seriøst - det gjorde jeg.[/quote]

Jeg så samtlige afsnit af Bryggeren i '97, da DR sendte den. Jeg husker den som en serie, jeg faktisk gerne vil gense, så det kan da være jeg skal forbi bonanza på et tidspunkt.

Kald mig Liva-serien rangerer dog meget, meget lavt på to-do-listen ... lige under 'vælte på cykel' og 'intimkoncert med Kenny G.', tror jeg.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af Starcaster »

NA: Her hvor foråret har ramt Irlands grønne landskab, er den indre spejder kommet op i mig, og jeg føler en ubendelig trang til at fare ud i skov og krat med telt, knive og økser med knægten på slæb. Men sådan noget kræver jo også gear! Dyrt gear kan jeg se! Nå men jeg er startet med et par vandre sko på tilbud og nogle Fjælrøven bukser... Så må resten jo komme med tiden... Men jeg må jo så glæde mig over at have et af de flotteste landskaber at vandre i lige uden for døren, når vejret ellers tillader det... ;)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

NA: Jeg bliver 20 i dag.
NA2: Min gave fra mine forældre består i, at jeg enten kan vælge at få betalt et kørekort eller at jeg kan få et Orange Thunder stack. Kørekortet er dyrest og sikkert mest naturligt, men jeg tror sgu ærligt talt, at jeg ville få mest ud af stacket.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af fortytwo »

[quote="K-P"]NA: Jeg bliver 20 i dag.
NA2: Min gave fra mine forældre består i, at jeg enten kan vælge at få betalt et kørekort eller at jeg kan få et Orange Thunder stack. Kørekortet er dyrest og sikkert mest naturligt, men jeg tror sgu ærligt talt, at jeg ville få mest ud af stacket.[/quote]
Tag kørekortet.. Der er ikke meget ved, at ha' sådan et stack, og så skulle køre det rundt i en cykeltrailer.. ;)

Kørekortet er klart det bedste stykke grej, jeg nogensinde har fået.. Plus det gør det også nemmere, at få nogle jobs..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now ambivalent

Indlæg af K-P »

[quote="fortytwo"][quote="K-P"]NA: Jeg bliver 20 i dag.
NA2: Min gave fra mine forældre består i, at jeg enten kan vælge at få betalt et kørekort eller at jeg kan få et Orange Thunder stack. Kørekortet er dyrest og sikkert mest naturligt, men jeg tror sgu ærligt talt, at jeg ville få mest ud af stacket.[/quote]
Tag kørekortet.. Der er ikke meget ved, at ha' sådan et stack, og så skulle køre det rundt i en cykeltrailer.. ;)

Kørekortet er klart det bedste stykke grej, jeg nogensinde har fået.. Plus det gør det også nemmere, at få nogle jobs..[/quote]

Det er bare det, at jeg alligevel ikke kommer til at bruge det, før jeg er færdig med en videregående uddannelse.
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen