EM-sangen

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Hvad er den fedeste fodboldsang?[/quote]

Hvis vi også må inkludere klubsange, så kan jeg godt lide den her:

[youtube]bmwSQLcRYoA[/youtube]

Den har skråle-med-kvaliteter, bøllekor, lålålå og velkendte referencer.

Jeg skal dog skynde mig at sige, at jeg jo nok er lidt farvet af, at den hylder "mit" hold, og at det er min svoger og hans band, der har skrevet den :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Lasse H »

[quote="Telemaster"]
Rolig, tiger :-) Det var ment som en ganske fredsommelig hentydning til det forhold, at alt nyt til alle tider har modt modstand, fordi det er noget andet end det gamle og velkendte. Den tendens er det værd at være opmærksom på, fordi vi nok alle sammen har en rem af huden, og fordi den indstilling jo riskikerer at holde udviklingen tilbage. Jeg selv er fuld af forundring over Nik & Jays store succes, for jeg kan sgu ikke se, hvad der er så appellerende ved deres musik og tekster, men de er da et helt oplagt valg til en landsholdssang, der skal gå efter laveste fællesnævner for at få selv de billigste rækker med.

Og så ved jeg ikke, hordan jeg skal forstå din sidste sætning - måske noget i retning af, at min manglende refleksion over dine argumenter bekræfter din påstand om Nik & Jay? Æh... pas. Skal vi lade den ligge, eller vil du uddybe?[/quote]

Jeg orker ikke at være midtpunkt for diskussionen mere :) Jeg forstår så udemærket dit synspunkt, men mener ikke helt, at det passer på mit udsagn. Jeg siger tværtimod, at N & J ikke er noget nyt.
Og min sidste sætning - opfat den gerne som "en ganske fredsommelig hentydning til det forhold", at du måske ikke har reflekteret så meget over, det jeg sagde, hvilket, som du selv siger, er det træk ved hvor samtid, som jeg fremhæver. Klog af skade vil jeg dog skønne mig at sige, at det jo ikke er ensbetydende med, at du ikke kan reflektere, men at du nok bare lige skød en bemærkning ind :)

Mvh

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af GodSpeedDK »

@Lasse H: Inden jeg bliver slæbt med i suppedasen, så vil jeg skynde mig at sige, at jeg ikke opfattede dit første indlæg som hverken stødende, arrogant eller værdigt til at blive slettet. Du satte tingene på spidsen og (som jeg læste det) gjorde det "med tungen i kinden" (findes der et bedre dansk udtryk for "tongue-in-cheek"?). Intet galt i det :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Telemaster »

[quote="Lasse H"] (..) Klog af skade vil jeg dog skønne mig at sige, at det jo ikke er ensbetydende med, at du ikke kan reflektere, men at du nok bare lige skød en bemærkning ind :)

Mvh[/quote]

Og det har du ganske ret i! :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af thomasrytter »

[quote="Lasse H"]
Du skriver: ”Thomas beder om argumenter”.
Ja, han siger i hvert fald, at han ikke kan se dem. I min verden underforstået, at de ikke er der. Er det ikke korrekt forstået Thomas?
[/quote]

Jeg besluttede mig jo egentlig for, at lade dine indlæg ligge allerede tilbage i indlæg nr. 11. Men når du nu spørger direkte og i høflig tone, så efterlyste jeg nok blot en mere saglig argumentationsform end den du lagde for dagen - du blev jo tydeligvis irriteret over, at folk ikke kunne se det saglige i dit indlæg. Det var egentlig bare ment som et godt råd, og pludselig bliver man sammenlignet med en uvidende gymnasiefilosof, der ikke formår, at skrue dialogen over et c-niveau. Men fred være med det, jeg har t-bone steak i maven og om lidt bliver der sat en film på - alt er godt igen herfra.

Som et lille humoristisk indslag, der måske kan lette stemningen lidt, kan jeg tilbyde jer et billigt grin i form af VFF's slagsang fra 2004 - med undertegnede på guitar OG playback - ledningen fra guitaren er stukket direkte ned i grønsværen. Det ultimative bevis på, at det rent faktisk slet ikke er så let endda, at lave sådan en slagsang - der må grines og hånes :D

[youtube]CvQT9cl1S0c[/youtube]

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af kraen »

Bedste fodboldsang:
[youtube]GWLLMrQLEXE[/youtube]

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Lasse H"][quote="GuitaRasmus"]Okay... Opsummering:

Du siger at alt der er galt med verden er samlet i koncentrerede mængder i N&J. Godspeed siger det er subjektivt. Du siger det er en analyse, og sagligt. Thomas beder om argumenter. Du gider ikke forklare ham det, fordi han fatter det nok alligevel ikke. Jeg spørger hvad der sker med attituden. Du sletter alle indlæg og siger at vi bare er en flok rygklappere.

Det har intet at gøre med personangreb, bare at folk studser lidt over måden du tromler frem på. Ro på, mester. :) [/quote]

Ok. Nu føler jeg, at jeg er nødt til at rede trådene ud, når nu du begynder at komme med forvredne gengivelser af, hvad jeg har sagt, selvom det byder mig meget imod at bruge store mængder tid på det her.
Jeg starter bagfra, med dit sidste indlæg.

Du skriver: ”Du [Lasse H] siger at alt der er galt med verden er samlet i koncentrerede mængder i N&J”.
Dette er en ekstremt forvredet gengivelse af mine udsagn. Du forsimpler og overdriver, bl.a. ved “alt der er alt I verden”. Dette er et usagligt retorisk greb, som fremstiller mine udsagn som latterlige og absurde, og ikke et udtryk for, at du i diskussionen ønsker at bliver klogere, men derimod at vinde. Jeg har derimod sagt, at N & J ophøjede status er et symptom på et træk ved hvor tids dansker – det er noget ganske andet!

Du skriver: “Godspeed siger det er subjektivt “.
Det er korrekt.

Du skriver: “Du siger [Lasse H] det er en analyse, og sagligt”
Jeg siger ganske rigtigt at det er en analyse og ikke en subjektiv holdning. Her kunne jeg måske undskylde overfor Godspeed, at min indlæg kunne virke arrogant, pga. den korte form. Og jeg vil give ham ret i, at mit indlæg også indeholder personlige holdninger, dog meget andet end det.

Jeg nok nødt til at opholde mig her og forklare dig noget, selv denne formulering uden tvivl vil slå ud på dit arrogancebarometer. Når jeg skriver, at mit indlæg overvejende er en analyse, er det fordi, at den indeholde en række påstande, holdninger, argumenter samt sammenhængen mellem disse.

Her forstår jeg holdninger i betydningen af en mening. Det er et personligt syn på en sag, som ikke kan være rigtig eller forkert (den kan ikke afgøres, verificeres objektivt, - arrogance alarm! Bruger man sådanne ord, tror man uden tvivl, at man er noget :-) Det er, når jeg siger, N & J’s musik lyder dårligt.
Et påstand er derimod et udsagn, som kan afgøres. Påstanden kan sammenlignes med en hypotese, som vel kan defineres som en teori om en sammenhæng i verden. Det er fx når jeg siger, at vi konstant ophøjer det middelmådige til noget særligt.
Et argument kan siddestilles med en slags sprogligt bevis, tænker jeg. Det er argumenterne, der understøtter hypoteserne. Det er når jeg siger, der er mange eksempler på, at vi ophøjer det middelmådige til noget særligt. Dette er et empirisk argument – man underbygger, ved at pege på nogle træk ved verden. I mit tilfælde ikke ført særlig langt ud i, idet jeg kun har et eksempel – men igen, jeg havde ikke forestillet mig, at jeg skulle sidde her og forsvare min argumentation.
At jeg betegner mit indlæg som en analyse skyldes, at jeg fremfører nogle påstande og argumenter, og bruger dem til at konkluderer, at ophøjelsen af det middelmådige, hvis vi skal holde fast i denne ikke helt dækkende formulering, fører med sig en forfladigelse af den menneskelige stræben, om man vil – vi når ikke videre og udvikler os ikke. So far so good.

Du skriver: ”Thomas beder om argumenter”.
Ja, han siger i hvert fald, at han ikke kan se dem. I min verden underforstået, at de ikke er der. Er det ikke korrekt forstået Thomas?

Du skriver: ”Du gider [Lasse] ikke forklare ham det, fordi han fatter det nok alligevel ikke”.
Igen er komplet forvridning af, hvad jeg har sagt, som desværre udstiller mig som en arrogant nar, der taler ned til folk.
Jeg siger, at jeg ikke vil spilde tiden på, at diskuterer, hvad der er egentlige argumenter, og hvad der ikke er. Det har sådan set ikke noget med Thomas’ fatte evner at gøre, men det ville jo være en ekstremt tidskrævende affære, som jeg ikke er sikker på, jeg selv overhovedet er kompetent til.
Jeg tror det er et centralt punkt, fordi jeg tror i begge herfra begynder at agere på en formodning om, hvordan i tror min person er. Er der ikke en grad af sandhed i det?
Jeg skriver godt nok også noget om syllogismer, hvilket jeg fortryder, fordi det ganske givet støtter jer i jeres tror på, at jeg er sådan en, der taler ned til folk og tromler folk. Egentlig var det et forsøg på at imødekomme, hvad jeg anså for at være et sandsynligt argument fra Thomases side.
Du undlader at skrive, at jeg faktisk også siger, at min første oprindelig indlæg var en blanding af holdninger, argumenter, påstande og at det kunne være derfor, at Thomas ikke fik øje på argumenterne. At du udelader dette bevirker desværre, at mit forsøg på selv at ”tage skylden” ikke kommer frem, hvorfor det støtter en fremstilling af mig som usympatisk.

Du skriver: “Jeg spørger hvad der sker med attituden”.
Korrekt. Jeg har dog her forsøgt at anskueliggøre, at det du kalder ”attitude” i virkeligheden er en lidt usikker fortolkning af, hvad meningen bag mine udsagn har været.

Du skriver “Du [Lasse H] sletter alle indlæg og siger at vi bare er en flok rygklappere.
Jah, mere eller mindre. Men jeg skriver også, at vi nok har lagt lidt mere i hinandens ord, end vi burde. Desuden synes jeg, at man er en rygklapper, når man ensidigt fokuserer på den ene parts udmeldinger, mens ”jøsses” (en sprogliggørelse af himmelvente øjne) og ”indlæg = ligger…” (underforstået, der ikke noget fornuftigt i det du siger) slet ikke tages i betragtning

Og så siger du ”ro på, mester”, som jeg mener er en sprogliggørelse af en tilbagelænet overlegenhed, der udtrykker: ”du har da vidst tabt småkagerne”.
Du er i virkeligheden langt bedre til retorik, end du selv tror – om end du bruger den på en lidt usaglig måde.

Nu har jeg allerede brugt meget tid på det her. Det har ikke været min mening at have ”dårlig attitude” og være ”aggressiv”, som jeg bliver skudt i skoene. Eller at tromle folk. Beklager, at det er blevet opfattet sådan.
Jeg håber, at du vil vise mig den respekt at læse dette alt for lange indlæg og samtidig undlade at tage enkelte bider ud af deres sammenhæng.
Jeg har i hvert fald forsøgt at vise jeg begge den respekt, at give jer en ordentlig forklaring på mine udsagn – og hvis jeg enkelte steder virker arrogant – så mind jer selv om, at jeg bare er let drillende :)

Mvh Lasse H[/quote]

Jeg vil heller ikke gøre et stort nummer ud af det, men som du kan se af Thomas' kommentar (uvidende gymnasieelev), så opfattede han det altså også meget nedladende - det er så også svært at få andre meninger på, når du bare sletter sporene. Jeg er udmærket klar over mit greb på retorik - men også en af retorikkens allervigtigste forudsætninger - at den skal bruges til forståelse, og ikke som et våben. Man får ofte den modsatte virkning hvis man bruger en masse fagtermer overfor folk der ikke kender til dem - det er meningsløst, og giver ( i mine øjne) kun grund til tro at man bruger dem til at demonstere eget vid.

Nok om det - det var ikke sådan du mente det, og fred være med det. As you were! :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Loomer »

THE INTERNET

SERIOUS BUSINESS

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af K-P »

Lige apropos:

Billede
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af GodSpeedDK »

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen