Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jeg ville ikke snyde mig selv for det jødiske museum, der absolut ikke er, som museer er flest.

Og så har jeg personligt en vis "faglig" fetish for Helmut Newton. Så jeg ville også unde mig selv et smut forbi Helmut Newton-museet.[/quote]

Og man behøver ikke at være fotograf for at finde Helmut Newton interessant.... En Teaser:

Billede

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"][quote="GodSpeedDK"]......

PS. Jeg vil ikke decideret fraråde at besøge Checkpoint Charlie, for det er ikke specielt besværligt, da det jo står midt på gaden - der er bare ikke så meget at se. Det gjorde noget stærkere indtryk på mig at se de rester af Berlinmuren, der står lige i nærheden. Det er jo sindssygt, at man så få km fra min gadedør havde en mur stående for at holde kommunisterne ude, helt op til 1989. Jeg var 12 år, da muren væltede, og jeg glemmer det aldrig.[/quote][/quote]

Nu er du jo skolelærer, Telemaster: Muren blev altså ikke bygget for at holde kommunisterne ude, men af DDR for at holde deres borgere inde...
Hvilket er ligeså sindssygt. Jeg har været der flere gange, også før murens fald, og det var komplet kosmisk mærkeligt at se og føle, med vagter og et ingenmandsland med udbrændte bygninger fra krigen der bare stod. Og da jeg var der i ´95 var der stadig nogen ruiner i Pankow man ikke kunne røre, fordi man ikke vidste hvem der ejede dem... En ganske særlig by.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Prenzlauer Berg er også en fin bydel, og selvom den også er blevet meget "kunstnersmart" og hipster-tiltrækkende, så er der fine ting at se på og opleve. Der ligger fx et rockplakatmuseum derude.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="MacG"][quote="Telemaster"][quote="GodSpeedDK"]......

PS. Jeg vil ikke decideret fraråde at besøge Checkpoint Charlie, for det er ikke specielt besværligt, da det jo står midt på gaden - der er bare ikke så meget at se. Det gjorde noget stærkere indtryk på mig at se de rester af Berlinmuren, der står lige i nærheden. Det er jo sindssygt, at man så få km fra min gadedør havde en mur stående for at holde kommunisterne ude, helt op til 1989. Jeg var 12 år, da muren væltede, og jeg glemmer det aldrig.[/quote][/quote]

Nu er du jo skolelærer, Telemaster: Muren blev altså ikke bygget for at holde kommunisterne ude, men af DDR for at holde deres borgere inde...
Hvilket er ligeså sindssygt. Jeg har været der flere gange, også før murens fald, og det var komplet kosmisk mærkeligt at se og føle, med vagter og et ingenmandsland med udbrændte bygninger fra krigen der bare stod. Og da jeg var der i ´95 var der stadig nogen ruiner i Pankow man ikke kunne røre, fordi man ikke vidste hvem der ejede dem... En ganske særlig by.[/quote]

Ja, den uddannelse bliver bare ved og ved og ved med at bide mig i røven ;-) Det var vist også det jeg mente - under alle omstændigheder virker det i dag næsten som en roman af Svend Åge Madsen, at man kan finde på at stille en bevogtet mur op midt i en by for at adskille familier og venner, mens man helt alvorligt mener, at det er bedst for alle på den måde. Af alle dyrearter må mennesket være den mest selvdestruktive. :roll:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="GodSpeedDK"]Q: Fruen, barnet og jeg har bestilt tur til Berlin til sommer, og selvom vi nok er nødt til at besigtige i hvert fald et par af de mest obligatoriske turistfælder, så er vi også enige om, at forsøge at gå "off piste" nogle af dagene. Men hvad kan anbefales, af lidt mere kuriøse seværdigheder? De to andre er ikke til museer, men er der nogle museer man skal se, så hit med dem - det kan være jeg så kan bruge det som undskyldning, for at slippe for de værste shopping sprees.[/quote]

Dejlig by! Hvad museer angår, vil jeg bestemt anbefale Bauhaus. Det er lige så meget design som kunst, og så er det ikke ret stort, så du kan være ude igen på en times tid :-) Og så vil jeg foreslå en længere spadseretur fra den gamle østdel til vest (eller omvendt) - så vidt jeg husker, går Karl Marx Allée (eller Strasse?) den vej. Det er ret interessant at iagttage, hvordan byen forandrer sig fra meget karalteristisk østeuropa til ditto vesteuropa.

Jeg var også på et museum, der vist bare hed History of Berlin. Det var - ikke overraskende - navnlig sektionen med 2. Verdenskrig, der gjorde indtryk. Med i billetten fulgte en guidet rundvisning i en af Berlins mange bunkere fra den kolde krig. En meget velorganiseret og enormt stor, underjordisk hemmelig hule, der mest af alt har tjent det formål at indgyde indbyggerne falsk tryghed - for selvfølgelig kan man ikke gemme en hel millionbys indbyggere under jorden i tilfælde af atomkrig, og selv hvis man kunne, ville det hurtigt vise sig at være omsonst, når man løb tør for forsyninger, og derfor skulle bevæge sig op i atomvinteren.

Ellers er der jo mange fede barer i Berlin. Kreutzberg, der af og til bliver sammenlignet med Vesterbro pga. det meget blandede indtryk af massive integrationsproblemer og urban liebhaverkultur for unge, er bestemt et besøg værd. God tur!

PS. Jeg vil ikke decideret fraråde at besøge Checkpoint Charlie, for det er ikke specielt besværligt, da det jo står midt på gaden - der er bare ikke så meget at se. Det gjorde noget stærkere indtryk på mig at se de rester af Berlinmuren, der står lige i nærheden. Det er jo sindssygt, at man så få km fra min gadedør havde en mur stående for at holde kommunisterne ude, helt op til 1989. Jeg var 12 år, da muren væltede, og jeg glemmer det aldrig.[/quote]

+1 til Bauhaus og ""bunkeren med den falske tryghed".

Jeg tror nu nok, at jeg ikke helt ville føle, at jeg havde været i Berlin, hvis jeg ikke havde slået et smut for noget murværk af en art. Men det er selvfølgelig et temperamentsspørgsmål...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Hvis du tilfældigvis kommer forbi Potsdamer Platz om aftenen, så er Sony Centeret sjovt nok at glo på, men der er næppe til flere timers underholdning.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Jeg kan bifalde de forslag som allerede er givet.

Jeg kan selv stærkt anbefale en guidet tur med noget der hedder New Berlin - det er 'gratis'(man betaler guiden drikkepenge) og varer tre timer. Det starter på Brandenburger Tor. <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.newberlin.com">www.newberlin.com</a><!-- w -->, mener jeg er hjemmesiden.
Og så kan jeg godt anbefale en burgerbar i Kreuzberg, som hedder Tiki Heart Cafe.. Alle deres burgere er opkaldt efter rocklegender :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="efrandsen"]Jeg kan bifalde de forslag som allerede er givet.

Jeg kan selv stærkt anbefale en guidet tur med noget der hedder New Berlin - det er 'gratis'(man betaler guiden drikkepenge) og varer tre timer. Det starter på Brandenburger Tor. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.newberlin.com">http://www.newberlin.com</a><!-- m -->, mener jeg er hjemmesiden.
Og så kan jeg godt anbefale en burgerbar i Kreuzberg, som hedder Tiki Heart Cafe.. Alle deres burgere er opkaldt efter rocklegender :)


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Her er det rigtige link: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.newberlintours.com/">http:// ... rs.com/</a><!-- m -->

Det ser fedt ud, tak for tippet!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg noterer og notere ... super fedt med nogle hands-on anbefalinger :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Morten M »

Husk at smage en Döner kebab. Fantastisk :thumbup:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Morten M"]Husk at smage en Döner kebab. Fantastisk :thumbup:[/quote]

Og currywurst, for pokker - det er jo den ægte berlinerklassiker. Ingen delikatesse for frankofile gourmettyper, men for en håndværker fra O'ense kunne det godt være sagen - jeg var svært imponeret, i hvert fald :-)
So many assholes, so few bullets

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Telemaster"][quote="Morten M"]Husk at smage en Döner kebab. Fantastisk :thumbup:[/quote]

Og currywurst, for pokker - det er jo den ægte berlinerklassiker. Ingen delikatesse for frankofile gourmettyper, men for en håndværker fra O'ense kunne det godt være sagen - jeg var svært imponeret, i hvert fald :-)[/quote]

+1 til begge :thumbup:

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af andefeldt »

Og husk at Berlin har Tysklands currywurst museum. Det ligger tæt på checkpoint Charlie. Nej, jeg har ikke selv besøgt museet og nej, det er ikke en joke! :-)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

De har også den ældste pølsevogn i Tyskland beliggende i Prenzlauer Berg lige under U-bahnen.. Klasse carrywurst!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Min email sender åbenbart mærkelige ting til folk, jeg kender. Kan man få den til at lade være, eller er det bare ærgerligt?

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Hvordan er det man skal indstille sin POD HD for at guitaren IKKE siger noget over højttalerne (bruger den som USB interface på min laptop) medmindre man tænder Line6 programmet eller Cubase?

Som det er sat op som standard, kan man jo ikke mute sin guitar i Cubase, når den samtidig fræser derudaf ved siden af programmet.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Jow Daniel, du skal "bare" mute sporet i cubase mens du indspiller.
Så får du low latency monitoring fra pod'en.

Det sagt, har jeg aldrig prøvet pod's med indbygget lydkort, så kan være du har yderligere muligheder i driveren.
Bah

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Det kan da umuligt passe at det er måden at gøre det på. Det må da være muligt at slukke pod'ens input når den ikke er 'aktiveret af et program

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Når jeg læser dit spørgsmål igen tror jeg ikke helt jeg har forstået det korrekt.

Er dit problem er du får en form for ekko?
Hvis det er korrekt, så er det pga. der er latency i det signal der afspilles igennem DAW softwaren. Og så er mute af sporet helt normalt.
Bah

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Ok. Nej problemet er at jeg ikke kan slukke for guitaren. At jeg f.eks ikke kan høre et youtube klip udeller spille et computerspil uden at guitaren støjer indover. Jeg kunne selvfølgelig bare have jack stikket i guitaren 24/7 og så bare skrue ned på volumeknappen på spaden, men det er da ikke optimalt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen