Now Optur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

[quote="MacG"][quote="Plexi"]NO: Har altid været fan af Joe Pass og jazzguitar. Sad og zappede youtube videoer og stødte på denne her <!-- m --><a class="postlink" href=" ... =endscreen</a><!-- m -->
Det er ren fornøjelse at høre ham spille. En af de største musikalske genier på en guitar nogensinde.[/quote]

+ 1 ! Har set ham i virkeligheden. Ærefrygtindgydende. Og så lige NHØP på bas...[/quote]
Nåede desværre ikke at se ham live. Har jammet med Doug Raney, så det tæller vel noget :-) Har set NHØP ca 10 gange, og ja ham kender vi jo.

Nogen gange så tænker jeg at de rigtige "rock n rollere" er ikke Hendrix, Jagger, Page, Clapton osv. Det er jazzerne. Coltrane, Miles, Parker, Monk, Pastorious og flere brød fuldstændigt med musikhistorien og ingen forstod dem. De var virtousoer på deres instrument, mens privat var de en katastrofe, med alkohol og heroin misbrug.
Joe Pass var desværre også en af dem, og var væk fra scenen i mange år pga misbrug.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Plexi"]

Nogen gange så tænker jeg at de rigtige "rock n rollere" er ikke Hendrix, Jagger, Page, Clapton osv. Det er jazzerne. Coltrane, Miles, Parker, Monk, Pastorious og flere...[/quote]

- Øøøhh?

i mean: Rock is rock and jazz is jazz...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

[quote="Sasha"][quote="Plexi"]

Nogen gange så tænker jeg at de rigtige "rock n rollere" er ikke Hendrix, Jagger, Page, Clapton osv. Det er jazzerne. Coltrane, Miles, Parker, Monk, Pastorious og flere...[/quote]

- Øøøhh?

i mean: Rock is rock and jazz is jazz...[/quote]

Rock is rock...and jazz is jazz ?? Hvilken regering bestemte det ?? Synd du ikke kan spørge Joe Zawinul om det.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

Sasha, når jeg skriver rock n roll, så mener jeg "imod reglerne, fandenivoldskhed, løsslupenhed, uartighed og ikke Bill Haley ! Og ny jazz i 60 og 70 erne kan vel ikke betegnes som Armstrong om igen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jamen, det er der da ingen regering, som har bestemt. Men jeg mener da ikke, at fordi "imod reglerne, fandenivoldskhed, løssluppenhed, uartighed og ikke Bill Haley" findes i én stilart, så betyder det automatisk, at det ikke også fint kan stortrives i en anden. Og dét med at smadre sig selv ad alverdens kanaler og stimuli dyrkedes da vist fint i mange stilarter også længe før både 60´erne og 70´erne?

Til gengæld synes jeg helt personligt, at de fleste forsøg på at blande netop rock og jazz har en tendens til at avle noget at det MINDST rock´n´roll-agtige, der kan opstøves. Bevares, der findes undtagelser. Men der er langt imellem dem, hvis du spørger mig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Swampthing »

NO : En dag på Himmelbjerget med unger og svigermekanikken.
Man kan mærke man har brugt kroppen på en anden måde end man plejer.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Plexi »

[quote="Sasha"]Jamen, det er der da ingen regering, som har bestemt. Men jeg mener da ikke, at fordi "imod reglerne, fandenivoldskhed, løssluppenhed, uartighed og ikke Bill Haley" findes i én stilart, så betyder det automatisk, at det ikke også fint kan stortrives i en anden. Og dét med at smadre sig selv ad alverdens kanaler og stimuli dyrkedes da vist fint i mange stilarter også længe før både 60´erne og 70´erne?

Til gengæld synes jeg helt personligt, at de fleste forsøg på at blande netop rock og jazz har en tendens til at avle noget at det MINDST rock´n´roll-agtige, der kan opstøves. Bevares, der findes undtagelser. Men der er langt imellem dem, hvis du spørger mig...[/quote]

Der har jeg det så præcis omvendt. Stadig den dag idag, så er noget af det jeg lytter mest til, 60-70´er Miles, Headhunters, Return to Forever, Mahavishnu Orkestra og ikke mindst Zawinuls vejrudsigt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Jamen, det skal du da også endelig blive ved med.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Peter C »

NO:

Jeg tror ikke, at jeg nogensinde har været så glad og tilfreds for mine guitarer. :D :D

Så nu burde GAS'en falde lidt til ro, hvis det da er muligt. :D

Billede

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Starcaster »

Min far i nyhederne på TV2! :D
<!-- m --><a class="postlink" href="http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/ ... 701455/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

NO: Så fik man dyppet sit blegfede korpus i Vesterhavet for første gang i år samt tilført førstnævnte lidt kulør, som vil kunne gøre enhver trestjernet misundelig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Stevi »

[quote="Peter C"]NO:

Jeg tror ikke, at jeg nogensinde har været så glad og tilfreds for mine guitarer. :D :D

Så nu burde GAS'en falde lidt til ro, hvis det da er muligt. :D

Billede[/quote]
Fede spader, men det er da nogle mærkelige pickupper de alle sammen har...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]NO: Så fik man dyppet sit blegfede korpus i Vesterhavet for første gang i år samt tilført førstnævnte lidt kulør, som vil kunne gøre enhver trestjernet misundelig.[/quote]

Jeg ser ingen optur. Koldt vand og solskoldet hud er begge dele lig med kodyl nedtur, i min verden. Næ, mennesket opfandt indendørslivet for flere hundrede tusinde år siden, og jeg ser ingen grund til at træde ned ad evolutionens stige ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Det var faktisk ikke så koldt, som man kunne have frygtet. Jeg havde egentlig forestillet mig, at jeg blot lige skulle ud at dyppe mig. Men jeg tog da med stor fornøjelse flere svømmeture...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Det var faktisk ikke så koldt, som man kunne have frygtet. Jeg havde egentlig forestillet mig, at jeg blot lige skulle ud at dyppe mig. Men jeg tog da med stor fornøjelse flere svømmeture...[/quote]

Men vi er stadig enige om, at det var under 37 grader, ik'? Ergo, koldt vand ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Joh, nu tjekkede jeg det ganske vist ikke med et dertil indrettet og nøje kalibreret måleinstrument. Men det er min klare formodning.

Jeg føler dog nærmere, at jeg kom i kontakt med et - muligvis hundredtusind år gammelt? - urmenneske-instinkt. Om det så er evolutionær retræte eller bare "vintage", skal jeg ikke kunne sige. Jeg synes dog, at det bekom mig overmåde vel...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

NO: Har spillet støjrock siden kl. 8 i morges, og nu er 1 nummer i kassen og næsten mixet færdigt! Det bliver episk at aflevere det som semesterprojekt!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

Læste lige dit indlæg som "og er nu nummer 1 i klassen"... :-)

Men jo, det skal da nok blive fortællende.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Læste lige dit indlæg som "og er nu nummer 1 i klassen"... :-)

Men jo, det skal da nok blive fortællende.[/quote]

Ha! det bliver jeg aldrig.

Og nu kom jeg vist til at åbne døren til episk/epic helvede...

Jeg vil gerne omformulere det til "det bli'r bare bred ymer". :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Optur

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

Jeg vil gerne omformulere det til "det bli'r bare bred ymer". :D [/quote]

Nu er vi talende... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen