Den store EM-tråd

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store EM-tråd

Indlæg af Barf »

Det kan da ikke passe, at vi slet ikke har snakket fodbold her på kanalen, når nu de spiller EM lige rundt om hjørnet. Ja okay, det østlige Ukraine er rundt om hjørnet og så lidt til, men det er irrelevant.

Lad os få kickstartet (kick, you get it?) lidt god fodboldsnak herinde. Har Danmark en chance for at gå videre? Hvis ja, hvor langt kan vi komme? Hvem bliver topscorer? Hvem vinder EM? Hvem holder I med? Find selv på flere spørgsmål.

Personligt har jeg lidt fidus til Rusland, som har startet rigtig godt, og Frankrig. Sidstnævnte har jo spillet forfærdeligt til de sidste par slutrunder, men jeg tror på en genfødsel til les bleus. Men jeg bliver måske klogere efter kampen mod Ukraine i aften. Og Tyskland er selvfølgelig altid værd at holde øje med.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg kan da stille det næsten retoriske spørgsmål: Hvad fanden i helvede laver Simon Poulsen på landsholdet??? Jeg synes han spillede noget middelmådig, til tider direkte amatøragtig, bold i første kamp, og mod Poddugal var han jo helt væk. Jeg er overbevist om vi havde vundet, hvis vi havde ladet ham sidde på bænken, og nøjedes med at spille med 10 mand.

Nu har jeg ikke lige fulgt med i nyhederne fra landsholdslejren, men hvis Rommedahl og især Zimling ikke er klar på søndag, så kan det sgu snart være lige meget. Skulle vi så ikke bare ønske tyskerne tillykke, og tage tidligt hjem på sommerferie? Tobias Mikkelsen gjorde det egentlig ganske OK, men Rommedahls fart bliver svær at undvære. En del af spillestilen er indrettet efter det.

Og så tror jeg Spanien vinder EM. De var sgu ret skarpe i går.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Smittefar »

Altså Rommedahl var jo fuldstændig usynlig ind til han løb een gang og måtte skiftes ud - jeg håber han bliver placeret på bænken og Tobias Mikkelsen er med fra start - han havde mere succes de første fem minutter han var med, end Rommedahl havde i hele sin spilletid.

Jeg er enig i, at 2xPoulsen gjorde det ret dårligt - specielt ved sidste mål var Simon Poulsen end katastrofe - Jeg mener: Kan det rent faktisk lade sig gøre at få sin krop til at fylde mindre end han præsterede, da han dækkede op?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af IkkeMig »

Jeg er enig med Smittefar: Så elendigt, som Rommedahl spillede mod Pordugal, så vil det være en fordel at få ham på bænken.

Men det ændrer ikke på, at tyskerne er klasser bedre end os - de taber nok først i finalen til Spanien...

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af udepost »

Jeg stemmer også for at Rommepis skal på bænken, men jeg tror ikke det hjælper det store. På den anden side regnede vi jo også med at tabe 3-0 til Holland, så hvorfor ikke. Jeg tror Tyskland vinder det hele.

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Telemaster »

Før slutrunden startede, var jeg ret sikker på, at vi ville ryge hjem efter præcis tre kampe, men med en minimal chance for at gå videre som toer i gruppen med nederlag til Tyskland, uafgjort mod Holland og sejr over Portugal. Sådan gik det ikke. Status er nu, at vi selv kan afgøre det med en sejr over Tyskland (passer det ikke meget fint med, at vi slår dem med ca. tyve års mellemrum?), men det ser sgu lidt svært ud, må man sige. På den anden side har vi ind imellem vist os at være langt bedre under pres, end i kampe, der bør være pligtsejre. På den måde kan det måske godt tænkes, at vi tager tre point mod Tyskland og kvalificerer os til kvartfinalerne - meeeeeen altså... Og så er det et, for mig, helt uoverskueligt regnestykke for, hvordan vi kan gå videre med nederlag eller uafgjort mod tysken. En finaleplads har jeg svært ved at se for mig, men det er da værd at krydse fingre for :-)

Hvad vinder angår, er jeg tilbøjelig til at satse på det sikre: Spanien eller Tyskland. I hvert fald vil jeg være noget overrasket, hvis ikke mindst et af holdene er i finalen.
So many assholes, so few bullets

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Jacob »

DK kan gå videre med uafgjort mod Tyskland, hvis Portugal samtidig taber, ifølge denne artikel: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sporten.dk/em-2012/regelaend ... /regelaend ... vartfinale</a><!-- m -->

Det sagt, så tror jeg at Tyskland tager mesterskabet - mod Spanien i finalen.

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Down »

Jeg håber i dén grad at Rommedahl er ude og Tobias Mikkelsen får chancen igen. Rommedahl har sin hurtighed, men jeg kan ikke mindes at jeg har set ham lave noget der minder om et ordentligt indlæg siden sidste slutrunde. Når han får bolden begynder bolddrengene at løbe med det samme. Simon Poulsen var en f****** skændsel mod portugal... På bænken med ham tak!
Hvis rompenissen (Eriksen) får styr på sine utallige fejlafleveringer og vi rent faktisk kan få strikket noget der ligner et angreb sammen, så tror jeg sgu egentlig vi har en ok chance. Tysken er allerede videre og jeg tror næppe de ville ha noget imod at spare lidt på kræfterne, blot for at være behjælpelig med at sende hollænderne hjem med en lang næse.
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Barf »

Så blev der rykket lidt rundt på Gruppe A i går. Måske synd at Grækenland er videre i stedet for Rusland, som spiller mere underholdende fodbold, men sådan skulle det ikke være. Kun godt for Danmark dog, som kan se frem til enten Tjekkiet eller Grækenland, skulle vi få point mod tysken her om lidt. Overkommelige modstandere begge to, vil jeg mene.

Nå, men der var noget med en fodboldkamp, der skulle ses.

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Down »

Brødrene Poulsen... WHAT THE FUCK????!!!! Det sejler jo rundt mand!!! Jeg er SÅ taknemmelig for Daniel Agger!
Ain't found a way to kill me yet....

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Rasmus »

[quote="Down"]Brødrene Poulsen... WHAT THE FUCK????!!!! Det sejler jo rundt mand!!! Jeg er SÅ taknemmelig for Daniel Agger![/quote]
Eller simon kjær der Har sejlet mindst 10 bolde ud over sidelinjen indtil videre. :-/

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store EM-tråd

Indlæg af IkkeMig »

Enig med Rasmus - Simon og Simon er en konstant fare i vores forsvar :(

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Down »

Özil ser ud som om han er ved at bryde sammen, hver gang kameraet fanger ham :D
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Barf »

Ja, han ser ret træt ud. Samme med Podolski, hvilket nok var grunden til, at han blev skiftet ud. Hvorfor Götze ikke kom ind i stedet for, har jeg dog svært ved at se.

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Down »

Der skal snart ske en taktisk rokade fra Olsens side...
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Barf »

Ja, med endnu et mål fra Christiano Ronaldo, så begynder det at ligne en indskiftning. Eriksen skal ud, hvis det stod til mig.

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Down »

Enig... og så Tobias Mikkelsen over på kanten. Zimling må også gerne ryge ud. Han har en tendens til at bringe bolden hen, hvor der er allerflest hvide trøjer.
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Down »

Simon poulsen for helvede!!!!!
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Barf »

Ja, han var jo slet ikke i nærheden. Måske meget sigende, at William Kvist og Jakob Poulsen var vores "forsvarere" ved det mål. Ærgerligt.

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store EM-tråd

Indlæg af Down »

Er der bødestraf for spillerne, hvis man spiller i dybden ude på fløjen?
Ain't found a way to kill me yet....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen