Windows-hjælp

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Windows-hjælp

Indlæg af Stevi »

Hvad blev der af muligheden for at undersøge om der er en restore-partition på computeren, inden man smider 1000 kr ud til en ny Windows til en gammel maskine?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Windows-hjælp

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Stevi"]Hvad blev der af muligheden for at undersøge om der er en restore-partition på computeren, inden man smider 1000 kr ud til en ny Windows til en gammel maskine?[/quote]

Den mulighed har aldrig eksisteret :) Hverken jeg eller min gamle far har nogen som helst anelse om, hvad vi skulle kigge efter, og eftersom der ikke er andre til at kigge på det, bliver det den dyre løsning.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Windows-hjælp

Indlæg af JSThomsen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Stevi"]Hvad blev der af muligheden for at undersøge om der er en restore-partition på computeren, inden man smider 1000 kr ud til en ny Windows til en gammel maskine?[/quote]

Den mulighed har aldrig eksisteret :) Hverken jeg eller min gamle far har nogen som helst anelse om, hvad vi skulle kigge efter, og eftersom der ikke er andre til at kigge på det, bliver det den dyre løsning.[/quote]

Hej Mikkel
Prøv lige at søge lidt på Google, med PC'ens "navn" eks. "eMachines E525" eller hvad den nu måtte hedde. Så skulle du gerne kunne finde et taste-kombination der kan gøre PC'en "jomfruelig" igen. Jeg havde det samme problem med en bærbar PC for et stykke tid siden - og min første idé var at smide "l*rtet" i havnen, men jeg fandt ud af at få den tilbage til "factory settings" - og det var noget billigere end at købe nyt styresystem ;) Og den fungerer fint nu :D

Mvh Jan

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Windows-hjælp

Indlæg af Peter C »

Firmaet jeg købte det af hedder MM-Vision, og der koster det kun 709 kroner.

:-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Windows-hjælp

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg tog udfordringen op, og besøgte min far her i eftermiddags ... den var helt gal: Hvert 3. sekund poppede der en dialog-boks op, der bad mig om at købe og installere et eller andet suspekt "antivirus"-program, som kunne fjerne det hersens nams der havde inficeret computeren. Hans baggrundbilled var ændret til en advarsel. Og alle forsøg på at åbne Systemgendannelse, Hjælp & support, Jobliste, osv., blev mødt med endnu en dialog-boks, med en ordlyd i retning af: "Funktionen er deaktiveret - hent det hersens "antivirus-program", for at løse problemet" ...

Mine PC-evner rækker desværre ikke til yderligere troubleshooting, så nu bestiller jeg en ny Windows.

Tak for hjælpen :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen