Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Men folket vil have LummerDuo jo! Med Odgaard og Barf på kor og backing lummer

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Barf"]Men folket vil have LummerDuo jo! Med Odgaard og Barf på kor og backing lummer[/quote]

Backing lummer er jo faktisk den mest undervurderede rolle i bandet.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q . Er der nogen der har erfaringer med Van amps Solemate reverb.? Både godt og skidt. Er den ligeså fed som f.eks en Fenders rør reverb.? Kom evt. med forslag til en rumklang af en art.Får måske ny super amp imorgen uden rumklang så nu vil jeg have en ordentlig .
Sorte strater lyder bare bedst..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="Pluto"]Q . Er der nogen der har erfaringer med Van amps Solemate reverb.? Både godt og skidt. Er den ligeså fed som f.eks en Fenders rør reverb.? Kom evt. med forslag til en rumklang af en art.Får måske ny super amp imorgen uden rumklang så nu vil jeg have en ordentlig .[/quote]
Jeg har en Strymon Bluesky som jeg synes er skidegod.
T-Rex Roommate er også rigtig god, en af de pedaler jeg virkelig har fortrudt jeg solgte.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Swampthing"][quote="Pluto"]Q . Er der nogen der har erfaringer med Van amps Solemate reverb.? Både godt og skidt. Er den ligeså fed som f.eks en Fenders rør reverb.? Kom evt. med forslag til en rumklang af en art.Får måske ny super amp imorgen uden rumklang så nu vil jeg have en ordentlig .[/quote]
Jeg har en Strymon Bluesky som jeg synes er skidegod.
T-Rex Roommate er også rigtig god, en af de pedaler jeg virkelig har fortrudt jeg solgte.[/quote]


Jeg glemte at skrive at jeg både har en holy grail plus og en trex room-mate. Hvis de skal udskiftes skal det være med en analog sping reverb ting
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Jeg har haft en sole-mate på prøve en gang, og det var virkeligt skuffende. Der var ikke meget reverb at komme efter, og slet ikke noget der minder om den gode gamle fender spring. Jeg overvejede dog lidt om den kunne have være defekt. Du skal nok prøve den først

/Søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="udepost"]Jeg har haft en sole-mate på prøve en gang, og det var virkeligt skuffende. Der var ikke meget reverb at komme efter, og slet ikke noget der minder om den gode gamle fender spring. Jeg overvejede dog lidt om den kunne have være defekt. Du skal nok prøve den først

/Søren[/quote]


Jeg tror som godt jeg kunne få den på prøve fra pedaler.eu.Jeg har prøvet en Fender tube reverb fidus engang. Den var næsten for meget.
De klip jeg har hørt på yt lyder ret fedt(solematen).

hvad med carl martins headroom. Vajhøj har vist en som han havde problemer med at placere i forhold til strømforsyning.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu har headroom og placering i forhold til strømforsyning vist ikke så meget med hinanden at gøre. Dét, det handler om, er, at "pickuppen", som opfanger fjederens svingninger i sådan en fjederrumklang, samtidig også fint opfanger brum fra strømforsyningen.

Hvad er det i øvrigt for en forstærker, du er ved at rode til dig?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Jeg har en Sole Mate og er helt igennem tilfreds med den. Jeg ved ikke, hvordan den er ift. den Fender reverb, du nævner. Jeg købte den efter at have haft sådan en multi-reverb-pedal fra TC, og alle dens muligheder savner jeg ikke. (hed den Nova Reverb?)

send fra en smart telefon

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Nu har headroom og placering i forhold til strømforsyning vist ikke så meget med hinanden at gøre. Dét, det handler om, er, at "pickuppen", som opfanger fjederens svingninger i sådan en fjederrumklang, samtidig også fint opfanger brum fra strømforsyningen.

Hvad er det i øvrigt for en forstærker, du er ved at rode til dig?[/quote]


Det er en Matchless dc 30 fra 2007.Og handlen skulle være i hus imorgen
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Dvs at headroomen ikke er skide god til at have på boarded så kan jeg forstå.Hvad gør man så?.Kan man smide den bag i ampen, og så få en pedal til at fjernstyre den med eller?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Pluto"]...Kan man smide den bag i ampen, og så få en pedal til at fjernstyre den med eller?[/quote]

Jeps, du kan se det her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.carlmartin.com/manuals/manua ... oom.pdf</a><!-- m -->
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]Dvs at headroomen ikke er skide god til at have på boarded så kan jeg forstå.Hvad gør man så?.Kan man smide den bag i ampen, og så få en pedal til at fjernstyre den med eller?[/quote]

Bag i forstærkeren er da næsten dét sted, hvor du har størst chance for at opfange brum fra en transformator...

Slightly OT: Der er et par (drifts-)sikkerhedsmæssige opgraderinger, jeg varmt vil anbefale at få lavet på sådan en Matchless.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]Dvs at headroomen ikke er skide god til at have på boarded så kan jeg forstå.Hvad gør man så?.Kan man smide den bag i ampen, og så få en pedal til at fjernstyre den med eller?[/quote]

Bag i forstærkeren er da næsten dét sted, hvor du har størst chance for at opfange brum fra en transformator...

Slightly OT: Der er et par (drifts-)sikkerhedsmæssige opgraderinger, jeg varmt vil anbefale at få lavet på sådan en Matchless.[/quote]

Er det Vox symdrom den har sådan en Matchless eller hvad mener du med drift problemer.For høj spænding på rør m.m?
Glæder mig helt vild til at få den hjem og tæsket.Så vidt jeg har forstået er der ikke noget i vejen med lyden på sådan en svend, især ikke hvis man godt kan lide ac 30er lyd.
Det kan jeg jo godt..

Rumklangen må jeg så lige tænke over.Muligvis en solemate kunne gøre det for mig.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Primært at den er sikret så hamrende dårligt, og samtlige udgangsrør "hænger" på én fælles katodemodstand, at f.eks. et udgangsrør, der brænder af, kan afstedkomme alt fra, at de andre tre rør ryger med i faldet, til "total reaktornedsmeltning" (det sidste kan også udløses af alverdens andre ting - f.eks. en elektrolyt, som takker af, eller lignende). Og ja, det er ikke fordi, at de "fedter" med spændingerne til rørene i sådan en Matchless - især ikke, hvis den er sat til 220 volts drift.

Og endelig kan man jo også (med fordel, hvis du spørger mig) lave samme "midshift" ting på den, som jeg lavede på din AC50 i sin tid. Dét har så ikke noget med driftssikkerheden at gøre - kun med lyden. Eller måske rettere "udbudet af forskellige lydmuligheder". :-)

Edit: I øvrigt tror jeg, at hvis jeg endelig skulle bruge rumklang med sådan en forstærker, ville jeg prøve at sætte den i et såkaldt "fattigmands parallel-loop": Guitar plugget i den éne kanal. Fra det andet input på samme kanal et kabel til rumklangens input. Og fra rumklangens output et kabel til forstærkerens anden kanal.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Primært at den er sikret så hamrende dårligt, og samtlige udgangsrør "hænger" på én fælles katodemodstand, at f.eks. et udgangsrør, der brænder af, kan afstedkomme alt fra, at de andre tre rør ryger med i faldet, til "total reaktornedsmeltning" (det sidste kan også udløses af alverdens andre ting - f.eks. en elektrolyt, som takker af, eller lignende). Og ja, det er ikke fordi, at de "fedter" med spændingerne til rørene i sådan en Matchless - især ikke, hvis den er sat til 220 volts drift.

Og endelig kan man jo også (med fordel, hvis du spørger mig) lave samme "midshift" ting på den, som jeg lavede på din AC50 i sin tid. Dét har så ikke noget med driftssikkerheden at gøre - kun med lyden. Eller måske rettere "udbudet af forskellige lydmuligheder". :-)

Edit: I øvrigt tror jeg, at hvis jeg endelig skulle bruge rumklang med sådan en forstærker, ville jeg prøve at sætte den i et såkaldt "fattigmands parallel-loop": Guitar plugget i den éne kanal. Fra det andet input på samme kanal et kabel til rumklangens input. Og fra rumklangens output et kabel til forstærkerens anden kanal.[/quote]


Man får sku da noget for pengene kan jeg forstå.Jeg ved den er i god stand og næsten lige har fået skiftet rør.Men man må da hellere få den tjekket ved lejlighed.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]


Man får sku da noget for pengene kan jeg forstå.[/quote]

Det kommer nu da vist lidt an på, hvad man skal give for den. Jeg vil ihvertfald nok tillade mig at mene, at de er prissat en kende til den friske side fra ny...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]


Man får sku da noget for pengene kan jeg forstå.[/quote]

Det kommer nu da vist lidt an på, hvad man skal give for den. Jeg vil ihvertfald nok tillade mig at mene, at de er prissat en kende til den friske side fra ny...[/quote]


Ironisk.Ja de koster omkring de 30-40 k fra nye idag kan jeg forstå.Der skal jeg ikke give for denne.Men den er jo så heller ikke vældig billig brugt.
Men jeg tillader mig alligevel at have store forventninger til dens formående ,og er ret sikker på at lyden godt kan give mig myrepatter. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Nu har headroom og placering i forhold til strømforsyning vist ikke så meget med hinanden at gøre. Dét, det handler om, er, at "pickuppen", som opfanger fjederens svingninger i sådan en fjederrumklang, samtidig også fint opfanger brum fra strømforsyningen.

Hvad er det i øvrigt for en forstærker, du er ved at rode til dig?[/quote]


Det er en Matchless dc 30 fra 2007.Og handlen skulle være i hus imorgen[/quote]

Bare af nysgerrighed, har du prøvet den?

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"][quote="Pluto"]


Man får sku da noget for pengene kan jeg forstå.[/quote]

Det kommer nu da vist lidt an på, hvad man skal give for den. Jeg vil ihvertfald nok tillade mig at mene, at de er prissat en kende til den friske side fra ny...[/quote]


Ironisk.Ja de koster omkring de 30-40 k fra nye idag kan jeg forstå.Der skal jeg ikke give for denne.Men den er jo så heller ikke vældig billig brugt.
Men jeg tillader mig alligevel at have store forventninger til dens formående ,og er ret sikker på at lyden godt kan give mig myrepatter. ;) [/quote]

Jeg kan jo så kun tørt bemærke, at jeg begyndte at bygge opgraderede "kloner" af netop denne forstærker, fordi jeg ikke syntes, at originalerne var bygget godt nok - og da især ikke til prisen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen