Now hearing

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af JSThomsen »

[quote="MacG"][quote="JSThomsen"]Inspireret af Sasha's indlæg om Gary Moore, så var jeg lige nødt til at høre det her: http://www.youtube.com/watch?v=EtF-An9wFLk
Ja, det er (mig bekendt) et "cover" af Roy Buchanan og han kunne jo noget med volumenknappen, men Gary Moore's version er altså også tæskefed og viser - IMO - en del af hans alsidighed. Det er jo lige fra den ene yderlighed til den anden - og der er jo også 13-14 år til forskel på Gary Moore og Roy Buchanan.

Og så kom jeg også til at høre noget gammel "Marshall-værk": http://www.youtube.com/watch?v=s1OYzH0Teo8
Sæt nogle ordentlige højttalere til og så kan det tænkes at den lyd han har kunne få ellers fornuftige folk til at sælge deres organer for en sådan forstærker ;) [/quote]

Du skal vist en tur ned i kælderen og høre Sasha´s Park gennem mit ´69 kab...
I øvrigt er det en masse vrøvl han skriver om sin forstærker..[/quote]
Ja, det vil jeg da gerne :D
Jeg har kun lige hørt Park'en kortvarigt i forbindelse med en afhentning af "noget af mit skrammel" hos Sasha :D
Hvad ham på YT siger af vrøvl om sin forstærker ved jeg ikke noget om ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Jeg skulle nu mene, at jeg stadig - måske på nær en enkelt visdomstand - har samtlige organer intakte. Ja, selv min lever skulle - trods årelange forsøg på at aflive den - stadig være der i fuldt funktionsdygtig form, påstår folk med forstand på dén slags... :-)

Nu kan jeg ikke lige gennemskue hans ævlen om transformator-typer. Men hvis hans pointe er, at den har en transformator med det rette omsætningsforhold til EL34´ere (hvilket vel næppe er sandsynligt, hvis den er født som en "JTM45"..?), så er vi jo ude i en "Mika Vandborg-Marshall" med et andet navneskilt. Denne er så igen på nær nogle få detaljer, som er lidt mere "bass" agtige, ikke ret fjernt fra min Park.

Og jo, Gary Moore-klippet er hans fortolkning af en Roy Buchanan-klassiker. Og det illustrerer måske meget godt min "ting" med Gary Moore: Han er en imponerende - og jeg mener virkelig imponerende! - dygtig kopist (omend han til tider læsser lige rigelige mængder ligegyldigt "diller-daller" samt 10.000 tons overflødig gain ned over sine fortokninger til min smag. Det er bl.a. dét, han - efter min ydmyge mening - smagfuldt har nedtonet i Hendrix-klippet). Han kan bl.a. spille som Roy Buchanan, Santana, alle med efternavnet "King", en pæn slat Hendrix samt ikke mindst Clapton i sine velmagtsdage. Men hvordan fa´en spiller Gary Moore egentlig, hvis han skulle spille som sig selv? Dét synes jeg så til gengæld sjældent, man hører...

Måske man skal længere tilbage i tiden for at høre ham vise om ikke sit sande ansigt, så ihvertfald sit eget..? Jeg har en gammel live-LP med ham (Live at the Marquee), hvor han faktisk spiller ret fedt på. Men det er godt nok mange år siden, jeg sidst har hørt den.

Edit: Men I skal da ikke snydes for et klip, hvor Hendrix-inspirationen er tydelig uden at det dog bliver plagiat eller upersonligt af dén grund:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... ults_video</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Pluto »

Nu tror jeg efterhånden i ved ar jeg er big Gary Moore fan med stort B.Hvis man skal finde noget af det jeg syntes er hans eget, skal man måske lytte til Thin Lizzy albumet Black Rose. Der blander han meget irsks
sammen med hard rock. Og uanset hvem man mener han kopierer, så skal han nærmest kun vride den første tone ud af guitaren, så kan jeg høre det er Moore.Han var helt fantastisk.Og nu er
lyd med hvad det indebærer af gain m.m. jo en smagssag.Han lyder jo ikke af Eric Clapton og der vil jeg sige heldigvis.Men igen smag er forskellig.Men Moore var helt klart meget hard rock/blues guitarist IMO.Lige min smag.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Hvis man mener, at Moore ikke lyder som Clapton, skulle man måske nok lige tage en ekstra lytter på BBM-albummet,"Around the next Dream" mener jeg, det hedder...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af JSThomsen »

Ja, på nummeret "City of Gold", på det nævnte BBM-album kunne man godt få den ide at det er Clapton der har halet SG'en frem fra gemmerne ;)

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Jacob »

NH: River af Joni Mitchell - Gud, hvor er det dog bare et godt nummer !

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

NH: Dave Brubeck - Time Out

Den eneste plade jeg har med manden, og nok også det eneste jeg har hørt med ham, men det er så fedt...

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Rasser »

NH: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

NH:

Billede
Billede
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Jacob »

NH: Landau, Colaiuta, Laboriel Sr. & Greg Mathieson:
[youtube]SITHNhvnRo0[/youtube]

Noget federe end når Landau arbejder sammen med Robben Ford, vil jeg påstå 8-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Det siger nu ikke så meget heller, når det kommer til "Landau-fedme"...

NH: Moloko i udvalg. Genialt band!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"]Det siger nu ikke så meget heller, når det kommer til "Landau-fedme"...[/quote]

Nej, absolut ikke - og at man så samtidig skal trækkes igennem Robben Ford, som jeg personligt stadig har til gode at høre noget vanvittigt interessant fra, gør det ikke bedre.

Nææ, så hellere en omgang med Burning Water eller Raging Honkies, så kan vi tale om "Landau-fedme" ! :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Helt enig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Swampthing »

NH : Tom Waits - Closing Time. Det er godt nok maaaaange år siden jeg har hørt den.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af DarkoPage »

NH:
[youtube]Y7De_DDqBtc[/youtube]

Har lige opdaget ham her... Jeg har kun hørt dette nummer indtil videre, men det lover da godt!

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af DarkoPage »

Det blev bestemt ikke dårligere!

[youtube]-7iIaW-qEHQ[/youtube]

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Jacob »

NH:

Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

NH: Candlemass vs Entombed!

Forklaring: I anledning af Sweden Rock Magazines udgave #100 har de overtalt Entombed og Candlemass til at indspille en lille skive til dem, hvor Candlemass spiller et Entombed nummer (To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth) og Entombed spiller et Candlemass nummer (Black Dwarf). Resultatet er forrygende fedt...

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af K-P »

[quote="Turtle"]NH: Candlemass vs Entombed!

Forklaring: I anledning af Sweden Rock Magazines udgave #100 har de overtalt Entombed og Candlemass til at indspille en lille skive til dem, hvor Candlemass spiller et Entombed nummer (To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth) og Entombed spiller et Candlemass nummer (Black Dwarf). Resultatet er forrygende fedt...[/quote]

Kan man høre det online et sted?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Kimling »

[quote="Turtle"]NH: Candlemass vs Entombed!

Forklaring: I anledning af Sweden Rock Magazines udgave #100 har de overtalt Entombed og Candlemass til at indspille en lille skive til dem, hvor Candlemass spiller et Entombed nummer (To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth) og Entombed spiller et Candlemass nummer (Black Dwarf). Resultatet er forrygende fedt...[/quote]

:o
Link please

*EDIT*

Bare glem det. Hvis man øver sig lidt i Google kan man faktisk finde det :s hock:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen