Ny iMac. Har et spørgsmål til kendere.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny iMac. Har et spørgsmål til kendere.

Indlæg af Peter C »

Jeg vil burge 16k på en ny iMac, og det svarer overens med den store model af 27". Men fandt denne her på DBA: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/imac-27-34-ghz-16-gb- ... 134704/</a><!-- m -->

Skal jeg købe den eller den til 16k på Apples hjemmeside? Den på DBA er ikke den helt nye model, men med en anelse stærkere processor, lidt flere ram og lidt større harddisc. Jeg kan ikke beslutte mig!! :? :?

Den nye har vist fået en andet grafikkort, er tyndere, skærmen er opdateret, ingen diskdrev mere.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://store.apple.com/dk/configure/MD0 ... 096DK/A</a><!-- m -->

Hvad synes kendere!!??

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny iMac. Har et spørgsmål til kendere.

Indlæg af fortytwo »

Jeg ville, ud fra specs'ne, hoppe på den på dba..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Ny iMac. Har et spørgsmål til kendere.

Indlæg af kraen »

Du kan ikke vurdere processoren ud fra clock-frekvensen. I de nye sidder der jo en opdateret processor, som arbejder mere effektivt.

Og Gud ske lov har de fjernet diskdrevet. Det var på tide.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny iMac. Har et spørgsmål til kendere.

Indlæg af Peter C »

Så bliver det en ny. :-)

Hvorfor er det fedt, de har fjernet discdrevet? Og arbejder du egentligt ikke i en Apple-store?

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Ny iMac. Har et spørgsmål til kendere.

Indlæg af kraen »

[quote="Peter C"]Så bliver det en ny. :-)

Hvorfor er det fedt, de har fjernet discdrevet? Og arbejder du egentligt ikke i en Apple-store?[/quote]

Det er fedt, fordi det optiske medie er dødt. Jeg har brugt mit discdrev 2-3 gange de sidste 2 år. Så hellere gøre plads til noget andet eller gøre produktet mindre.
Der skete nøjagtigt det samme, da den første iMac kom i '98, hvor der ikke var noget floppydrev i. Folk var jo ved at gå helt berserk, men man fandt jo hurtigt ud af, at der var andre og mere smarte måder at lagre data på. Nøjagtigt som det nu sker med de optiske medier.

Og nej, jeg arbejder ikke i Eplehuset længere. For at sige det pænt blev jeg træt af at svare på spørgsmål om produkter, der ikke eksisterede. "Øh, hvornår kommer iPhone 6" (spurgt af en kunde lige inden iPhone 4S kom) hvortil den venlige ekspedient/in-store-guru svarer "Du skal da vist ha' dine skolepenge tilbage, hvis du tror 6 kommer efter 4." Han havde tydeligvis ikke fortjent et Apple-produkt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen